Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
troi schreef:Interessant die laatste link!
Eigenlijk zeggen ze dat de ziektenkostenverzekering niet uit kan voor een leuk klinkend bedrag en dat ze daarom de basisverzekering in het leven hebben geroepen zodat het net lijkt alsof je voor dat hogere bedrag ook echt meer waar krijgt terwijl de risico's voor de gebeurtenissen die gedekt worden door die basisverzekering erg laag zijn waardoor zij er voldoende winst op kunnen maken.
Of begrijp ik het nu verkeerd?
flappie28 schreef:Bij mijn verzekering is dat als ze 25 zijn:
Artikel 40, Oudere paarden
a. Met ingang van het kalenderjaar waarin het dier 20 jaar wordt, wordt de dekking van de Uitgebreide en de UitgebreidPlus ziektekostenverzekering gewijzigd in een Beperkte Ziektekostenverzekering.
b. Met ingang van het kalenderjaar waarin het dier 25 jaar wordt, wordt de ziektekostenverzekering beëindigd.
En vanaf 20 krijg je minder vergoed, zou je premie dan ook minder worden als je hem voor een hoger bedrag verzekerd had?
b. Per jaar wordt maximaal 100% van de verzekerde waarde van het dier zoals in de polis staat vermeld uitgekeerd, echter nooit meer dan € 5.000,--. Vanaf het kalenderjaar waarin het dier 20 jaar wordt, wordt maximaal 100% van de verzekerde waarde van het dier zoals in de polis staat vermeld uitgekeerd, echter nooit meer dan € 1.500,--.
Ben benieuwd welke reactie je krijgt van de maatschappijen die je gemaild hebt.

troi schreef:Wat ik zou willen is alleen eigenlijk ziektekosten verzekeren. En dan met name koliek en been/rug problemen. Dus de onverwachte kosten. Als hij zou sterven om wat voor ellendige reden dan ook daar hoef ik geen verzekering voor (die kans acht ik ook veel kleiner dan de kans op een blessure of koliek).
Zou iemand me op weg willen helpen?
PLK schreef:Volgens mij kun je de premie beter opsparen op een spaarrekening... dat is dan je potje voor paardennoodgevallen
marley93 schreef:Maar wat doet zo'n inspecteur van bijvoorbeeld Hippozorg dan? Hij kijkt naar het rapport van de dierenarts, en verder...?
flappie28 schreef:
Citaat:Bij pakket Goed betaal je geen eigen bijdrage. De ziektekostennota wordt dus volledig voor 90% vergoed.
lightmorebh schreef:Ik had ook een offerte aangevraagd voor mijn shet met een waarde van 750. Werd vandaag gebeld en kreeg te horen dat ik maar Max 750 euro per jaar kon declareren.
Dit was voor mij duidelijk een geval van niet goed de kleine lettertjes lezen. Ik dacht, en Had van mijn vriendin gehoord, dat je onbeperkt kon declareren. Zijn meer mensen daar de 'fout' mee ingegaan?
Want het kwam er op neer dat je een shetlander beter niet kon verzekeren omdat ze niet veel waarde hebben.
Als de dierenkliniek dan ook shetlander tarieven gaan rekenen..