Laarzen al een half jaar weg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Laarzen al een half jaar weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 21:31

Ongeveer een half jaar geleden heb ik 2 paar rijlaarzen en een paar chaps weggebracht naar een ruitersportzaak gebracht. Van de chaps moest de rits worden gemaakt en nog iets anders worden vermaakt. De 2 paar laarzen moesten opgerekt worden en bij 1 paar iets veranderen aan de rits want dat zat niet fijn bij mij. Na enkele dagen werd er gebeld dat de laarzen klaar zouden zijn maar na navraag was dat niet zo en moest er nog wat aan gebeuren.
Half juli had ik een onderlinge wedstrijd op stal en moest wel iets van chaps of laarzen hebben dus langs gegaan en de chaps waren klaar dus die meegenomen. Nog nagevraagd hoe het met de laarzen zat, dat zou wel even duren want hij had het druk maar ik zou gebeld worden zodra het klaar was. Nou ja ik dacht ik hoor het wel een keer en verder druk druk met andere dingen dus er niet zo meer bij stil gestaan.
Maar inmiddels is het december en liggen ze dus al ruim een half jaar bij de ruitersportzaak.
Vorige week maandag er naar toe gegaan en gezegd dat ik de laarzen terug wil want ze liggen er al een half jaar. Hij beloofde mij eind van de week te bellen en iets te regelen dat ik niet weer op en meer hoefde om ze op te halen. Zaterdag om 17 u nog niks gehoord, en tot op de dag van vandaag nog steeds niks gehoord!
Ik ben het nu echt beu en morgen ga ik langs en dan kan ie hoog en laag springen maar ik wil ze terug en zoek wel een andere oplossing.
Ik heb ook de neiging om niet te betalen voor wat is gedaan, (ik geloof alleen maar oprekken van 1 paar maar dat weet ik niet eens zeker) maar dat kan ik denk ik niet maken?
Iemand nog tips?

xMistyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:06

Je kunt niet zo maar maken om niet te betalen. Had je iets moeten zeggen als: Als ik mijn laarzen over een week niet terug zijn, betaal ik niet. Momenteel heb je geen been om op te staan vrees ik.

Ik zou gewoon laarzen ophalen en als ze ze weigeren te geven dan kun je wel maatregelen nemen.

secricible

Re: Laarzen al een half jaar weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:10

Ik zou eens een aangetekende brief die kant op gaan sturen waarin je ze sommeert je spullen terug te geven. Of je het kan maken niet te betalen durf ik je niet te zeggen. Overleg anders eens met het juridisch loket.
Ik vind het ook wel bijzonder dat je een half jaar er niet meer achteraan gegaan bent...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:49

Nog een keer bellen en ze ook per mail (of beter nog: schriftelijk) een ultimatum stellen. De laarzen terug of het aankoopbedrag terug.
Je hebt het zelf trouwens ook laten verslonzen. Een half jaar wachten is toch veel te gek?

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:56

Ik weet niet of jij deze laarzen ook bij deze ruitersportzaak gekocht hebt? Zo ja, hoe lang is dat geleden? Anders omdat ze niet binnen een normale periode gerepareerd zijn zou jij de koopovereenkomst kunnen ontbinden! Ik heb iets soortgelijks gehad (alleen dan met een Imac van 1029 euro die na 25 dagen niks meer deed! Duurde 48 dagen voordat ik weer eens iets hoorde, en op dat front heb ik de koopovereenkomst ontbonden.)

Als jij ze niet daar gekocht hebt in conclaaf gaan, want jij hebt ook niks aan de laarzen gehad, en dit is toch wel een belachelijk lange periode geweest. Gewoon langs gaan en je laarzen terug eisen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:58

Je hebt het een beetje zelf laten verslonzen..
Als mensen zeggen 2 weken, ik hoor na 2 weken niks bel ik 2 dagen er na op..
Misschien zit ik er iets teveel boven op, maar ben nogal van de afspraken :+.

Ik zou ze bellen, met een mail erbij. Dan heb jij het ook schriftelijk.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 12:03

Bedankt iedereen voor de tips. Ik heb het idd laten verslonzen maar ja. Toevallig belde die net dat ze klaar zijn dus kan ik ze ophalen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:07

Ik ben met het bovenstaande ook eens. Waarom heb je een half jaar gewacht? Wat is daar de reden van?

Ik zou schriftelijk, eventueel aangetekend, en brief sturen. Met daarin de punten wat gedaan moest worden/afgesproken is wat gedaan zou worden. En dat je bijvoorbeeld binnen 5 dagen bericht terug wilt en een datum erin vermelden wanneer je je laarzen terug wilt zien en klaar.

Ik zou ze ook nog eens bellen en vragen hoe het zit. Met bijvoorbeeld dat je ze volgende week maximaal wilt ophalen en dat ze dan ook klaar zijn. Wel op een normale nette manier, dan blijf jij in iedergeval netjes. En wat de kosten zijn, is hier een bedrag over afgesproken van te voren? Dan ook vermelden dat je dat bedrag betaald. Ook dat bedrag dan noemen in je aangetekende brief. Anders kan je daar aankomen en kan het misschien het dubbele zijn.

Niet betalen kan je gewoonweg niet doen. Hun hebben wel hun "beloofde" taken gedaan. Als je hier geen tijd of datum voor hebt afgesproken dan is dat al lastig. Als jij besluit niet te betalen en de taken zijn wel verricht op de laarzen dan hoeven hun de laarzen niet aan jouw mee te geven.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:09

Dat jij een halfjaar wacht met de klagen geeft hen niet het recht je laarzen een halfjaar te houden.

Ik zou bezoeken, bellen, mailen totdat je ze terug hebt en er een comm. regeling bij krijgt.

Edit: fijn dat je ze mag ophalen!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:11

Ik zie dat je ze mag ophalen. Een goede les dus voor de volgende keer, eerder bellen en van te voren afspraken maken kwa tijd en bedrag.