regels importeren paard naar Nederland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

deWolf

regels importeren paard naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 01:00

Hallo bokkers,

Over 1,5 jaar wil ik naar Nederland remigreren vanuit Hongarije, en wil graag m'n paard meenemen. Ik vroeg me af of er nog speciale regels of eisen zijn voor het invoeren. M'n paard heeft een paspoort en papieren, is (nog) niet gechipt, heeft wel een brandmerk. Uiteraard al z'n entingen gehad en zal die blijven krijgen.

Is er iets (buiten de chip) die er zéker nog geregeld moeten worden of andere dingen waar ik op moet letten?

Groetjes, Bianka

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 01:07

deWolf

Re: regels importeren paard naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 01:16

heel erg bedankt!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: regels importeren paard naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 14:40

PP -> TAO

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:27

Wanneer het paard een correct paspoort heeft, uitgegeven door een Europees erkende paspoortuitgevende instantie, met ingetekende schets en volledig beschreven signalement, hoeft een paard dat voor 1/7/2009 geboren is niet gechipt te worden, ook niet voor export maar Nederland.

Er zal wel een gezondheidscertificaat mketen worden afgegeven door de Hongaarse veterinaire dienst/equivalent van de NVWA.

Wanneer je het vervoer uitbesteed aan een transportbedrijf, dan zullen die ook zeker njet gaan rijden zonder dat dat certificaat aanwezig is.