goed tarief voor paard beleren.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lilydj

goed tarief voor paard beleren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 23:20

hallo allemaal,

ik zag laatst een advertentie ergens staan over iemand die een persoon zocht die haar paard wou helpen beleren.
dus heb ik daar op gereageerd, een beetje voor de grap want had niet verwacht dat ze mijn hulp wou.

nu heb ik een beetje een probleempje :+
ze vroeg wat voor tarief ik bereken.

het is ten eerste 1,5 uur fietsen voor mij, dus als ze in mijn woonplaats woont en mij zou willen ophalen dan hoef ik er geen geld voor te hebben

anders wil ik er wel graag een zakcentje mee verdienen want dat kan ik hard gebruiken :o

even wat info:

ik ben 15 jaar (over een paar maanden 16)
ik rij nu 9 jaar.
ik heb al eerder paarden ingereden.
ik heb alleen geen diploma's of dergelijke
ik heb voor de rest ook geen wedstrijd ervaring.

Let op! dit weet de eigenaresse dus hier wil ik voor de rest geen hard commentaar op, je mag best je mening uiten maar ga niet aanvallend doen alsjeblieft.

ik ga sowieso eerst kijken bij het paard en kijken of het wel veilig is voor mij en het paard, en als ik dat gevoel niet krijg stap ik er ook niet op.

moet ik niks vragen?
of zal ik toch een klein zakcentje vragen? en hoeveel dan?

Solmyrkvi

Re: goed tarief voor paard beleren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:25

Ik zou even afwachten tot ze er zelf over begint. Misschien stelt ze zelf wat voor. Zelf zou ik er niks voor vragen, je bent nog erg jong en zit waarschijnlijk zelf nog in een leerproces en dit is voor jou een mooie kans om te leren.

Succes met het dier, en als je ergens niet uit komt, vraag hulp aan een professional!!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:29

lilydj schreef:
ik wil me ook graag melden!
Mijn naam is Lily ik ben 15 jaar oud :P
ik heb een chronische enkel blessure in beide enkels, door overbelasting bij het sporten.
geen ziekte maar het is wel heel vervelend :(
ik kan niet sporten; kan niet rennen, de kans is heel groot dat als ik een van mn enkels breek, hij niet meer hersteld en ik in een rolstoel kom, of dat mn enkel geamputeerd moet worden.

Weet de eigenaar dit ook?
Zij is nl verantwoordelijk als er wat gebeurd bij/tijdens het beleren.
En hou je het wel vol om meerdere keren per week 1,5 uur te fietsen?

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 23:35

Brainless schreef:
lilydj schreef:
ik wil me ook graag melden!
Mijn naam is Lily ik ben 15 jaar oud :P
ik heb een chronische enkel blessure in beide enkels, door overbelasting bij het sporten.
geen ziekte maar het is wel heel vervelend :(
ik kan niet sporten; kan niet rennen, de kans is heel groot dat als ik een van mn enkels breek, hij niet meer hersteld en ik in een rolstoel kom, of dat mn enkel geamputeerd moet worden.

Weet de eigenaar dit ook?
Zij is nl verantwoordelijk als er wat gebeurd bij/tijdens het beleren.
En hou je het wel vol om meerdere keren per week 1,5 uur te fietsen?

dat fietsen hou ik wel vol ja :)
en dat weet ze inderdaad nog niet, dat zal ik haar wel even mailen want dat is zeker handig om even te weten, dankjewel

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:40

Met jou lichamelijke risico's hoor je niet in de buurt van een jong paard.

Als ik de eigenaar was zou ik sowieso nooit een minderjarige mijn paard laten beleren. Het risico dat er wat gebeurt is toch groter en ik vind dit een verkeerde bezuiniging. Ook al zou ze jou 10 Euro per keer geeft, vind ik als nog misbruik maken van jou. Een professional vraagt al snel 600 euro per maand inclusief stalling

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 23:45

paardjes123 schreef:
Met jou lichamelijke risico's hoor je niet in de buurt van een jong paard.

Als ik de eigenaar was zou ik sowieso nooit een minderjarige mijn paard laten beleren. Het risico dat er wat gebeurt is toch groter en ik vind dit een verkeerde bezuiniging. Ook al zou ze jou 10 Euro per keer geeft, vind ik als nog misbruik maken van jou. Een professional vraagt al snel 600 euro per maand inclusief stalling

ja daar heb je enigszins wel gelijk in, ik zou mijn paard ook nooit laten beleren door een minderjarige.
maar ik weet dat ik het kan, en als ik het paard niet vertrouw doe ik het ook echt niet. ik heb ook nog nooit een ongeluk met een paard gehad wat mijn enkels iets aangedaan heeft, en denk ook niet dat dit zomaar gebeurd

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:47

Niet doen,laat dit aan een meerderjarige over of met ouders erbij.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:50

Niet doen, door jouw leeftijd loop je ook nog tegen het overschatten van jezelf en de situatie aan. Je hebt maar 1 lijf, dat is niet in geld uit te drukken. Ik zou fijn ergens anders een baantje zoeken :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 16-12-14 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:53

Ik heb een aantal jaren aan de lopende band paarden zadelmak gemaakt en je onderschat het onwijs en overschat jezelf echt als je zegt dat je denkt dat dat niet zomaar zal gebeuren

Als je een leuk paard zoekt om te rijden weet ik nog wel wat. Een half uurtje vanaf Enkhuizen

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 06:02

Je komt altijd een x dat paard tegen wat heel lief is tot je erop gaat zitten En het dan in rodeo veranderd Stuiter je eraf kom je op je enkels terecht kan je nooit meer rijden Dat is die paar euro echt niet waard geniet gwn lekker van het rijden Haal daar je plezier uit En laat een ander maar stunten

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 00:14

paardjes123 schreef:
Ik heb een aantal jaren aan de lopende band paarden zadelmak gemaakt en je onderschat het onwijs en overschat jezelf echt als je zegt dat je denkt dat dat niet zomaar zal gebeuren

Als je een leuk paard zoekt om te rijden weet ik nog wel wat. Een half uurtje vanaf Enkhuizen

ja dat zoek ik zeker haha. zou ik je een pb mogen sturen?

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 00:15

dresjoepie schreef:
Je komt altijd een x dat paard tegen wat heel lief is tot je erop gaat zitten En het dan in rodeo veranderd Stuiter je eraf kom je op je enkels terecht kan je nooit meer rijden Dat is die paar euro echt niet waard geniet gwn lekker van het rijden Haal daar je plezier uit En laat een ander maar stunten

ja oke, ik besef nu wel dat het misschien niet zo'n goed idee is, zoek wel een gewoon leuk bijrijd paad ofzo haha :P