Scheermachine aangekocht,werkt niet sinds de aankoop..wat nu

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

Scheermachine aangekocht,werkt niet sinds de aankoop..wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 19:03

Vorig jaar september hebben we bij een bedrijf een scheermachine gekocht twv 350.
Sinds het eerste gebruik werkt het helemaal niet,hebben het hun ook meteen laten weten.

Nu een jaar verder, na vele reparaties en binnenbrengen werkt het nog helemaal niet !!
vorige week zijn we ze gaan halen voor de zoveelste keer, zeggen ze dat iemand van het bedrijf zonder probleem een paard kon scheren..
Na het ophalen meteen uitgetest en werkt nog altijd niet.

Vandaag is ze weer binnengebracht en wat zeggen ze ? 'Diegene die ermee scheert heeft er geen verstand van'
Heb inmiddels een nieuw scheermachine aangekocht en die werkt zoals het hoort, dus lijkt me niet dat ik iets fout doe..bij kennissen werkte ze ook niet.

Wat kan ik hiermee doen?
Hun willen geen nieuw scheermachine geven en blijven maar binnen doen voor te repareren..elke keer steken ze er een nieuwe printplaat in ZONDER enig verschil.

We willen graag weten wat we kunnen doen,welke maatregelen we kunnen nemen of hoe we toch een nieuwe in de plaats kunnen krijgen, want we zijn het beu om ze steeds keer op keer opnieuw binnen te doen en laten maken zonder verschil.

kaatje77

Re: Scheermachine aangekocht,werkt niet sinds de aankoop..wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:07

Jee wat een verhaal zeg.....

Waarom zetten ze er een nieuwe printplaat in als de machine nieuw is? Gewoon geld terug eisen

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 21:11

Omdat het volgens hun kapot was, hebben er een nieuwe in gedaan & weer erna binnengebracht omdat het niet werkte..doen ze weer een nieuwe printplaat in omdat de vorige een kortsluiting gaf volgens hun. >;)

Geld willen ze niet teruggeven zeggen ze, terwijl er eerder boven hun kassa stond dat ze de gekochte artikelen wel terugnemen maar wel voor 70% vd aankoopprijs..staat niet meer boven hun kassa sinds ik gebeld heb.

Heb door hun ook al 3 messensets aangekocht omdat ze steeds de messen slijpten of aangaven dat het door de messen kwamen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:49

Welk merk machine en waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? Mag ook per pb

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 21:54

Zal je pb sturen :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:25

Heb je al eens geëist dat ze hem werkend laten zien voor je hem weer meeneemt?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:29

Als zij beweren dat ze een paard ermee kunnen scheren dan eis je toch dat ze dat ter plekke bij jullie doen!! Ondeugdelijk product en uitvluchten van hun kant, 70% teruggeven op defecte nieuwe artikelen mag volgens mij niet eens. Mochten ze niets willen dan kun je de fabrikant altijd nog benaderen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:43

Het apparaat voldoet niet aan de verwachtingen die je ervan hebt dus zou ik de koop ontbinden. Non conformiteit met een duur woord. ;)
Je mag verwachten van een scheerapparaat dat hij scheert, dat doet hij niet dus....
Anders laat ze inderdaad maar komen om jouw paard te scheren met die machine.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:52

Paard op de trailer naar de winkel en laat ze het maar voordoen.
Lukt het niet, verantwoordelijke/baas erbij halen, een scene schoppen en met het geld naar huis.
Mensen die op een deftige manier dingen proberen op te lossen krijgen niets gedaan en degene die staan te roepen halen vaak hun gelijk.

Ik zou er geen genoegen mee nemen en na een jaar is het toch wel genoeg geweest zou ik denken..

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 19:58

Ze is nu binnen en dat is ook de allerlaatste keer !
Was helaas niet mee voor ze binnen te doen anders zou ik gezegd hebben laat die persoon maar naar hier komen om het eens voor te doen.

Ik verwacht inderdaad een (perfect)werkend apparaat, maakt niet uit hoe duur/goedkoop het is en altijd beleefd blijven naar de klant toe.
Over een maand weet ik of ze werkt en zo niet dan zal ik eens zien of ik daarvoor een klacht kan neerleggen want het is toch te stom voor woorden voor zo'n duur apparaat ( Heiniger Progress).

Zal dan ook eens bellen voor met paard tot daar te gaan, kunnen ze zien dat ik niets misdoe en het apparaat niet werkt..want hun zeggen meteen dat ik geen verstand heb, terwijl mijn nieuw machine zonder enige problemen werkt !

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:03

Mag ik vragen welk model, merk en van welke winkel ie komt?

Ik heb iets soortgelijks aan de hand...
Mijn scheermachine ook nieuw gekocht en ook al een jaar verder en kan nog altijd niet scheren.
Heb al vanalles van oorzaken naar m'n hoofd gesmeten gekregen en dat het door onkunde komt..
Terwijl ik normaal probleemloos meerdere keren per jaar, verschillende paarden scheer :')
En idd geld terug of een normale oplossing tot op heden niets, krijg zelfs geen gehoor niet meer...

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 20:06

Het is een Heiniger Progress en inderdaad bij mij zelfde, krijg ook vanalles naar me toegesmeten terwijl ik ook veel paarden scheer :+

Bedrijf stuur ik in pb ! :)

Jeroenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:06

Ik hoor vaker zulke verhalen over de progress, maar dat moet niwt uitmaken hoe de winkel hiermee omgaat

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 07:32

Waarom een maand wachten met testen? Vat de koe bij de horens en maak er meteen even werk van! Ook niet bellen of je met je paard kan komen maar gewoon heenrijden, als je het vraagt kunnen ze zeggen dat ze dat niet willen en andere smoesjes voorbereiden, gewoon heengaan en scheerapparaat geven: laat maar zien!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:29

Ik zou zeker geen maand wachten met testen inderdaad. Dan zeggen ze waarschijnlijk weer dat jij in die maand allerlei dingen met het apparaat hebt gedaan waardoor hij het niet doet.
Gelijk testen, desnoods op ander paard als de jouwe net geschoren is.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 19:40

Ik wacht toch niet een maand met testen?

Het scheermachine is altijd weg voor een maand voor te laten maken, ik test meteen wanneer ik ermee terugkom ! :)

Maar ze hebben gisteren gebeld dat ze er een groffere messen op hebben gezet en het normaal zou werken, dus ga kijken voor volgende week met trailer & paard naar daar te rijden..want ben er echt niet van gediend dat ze het altijd laten 'maken' zonder enig verschil.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 11:15

Als zij er zeker van zijn dat het apparaat gewoon prima werkt, zou ik inderdaad voorstellen dat jij als hij weer gerepareerd is, met paard daar naartoe komt zodat ze het kunnen laten zien hoe je hem moet gebruiken :j

Niet vinnig, niet kwaad, maar gewoon op een toon van: ik wil graag zien wat ik verkeerd doe, voor jullie is het ook niet fijn dat ik hem steeds terug stuur: laten we nu eens de koe bij horens vatten en laat zien hoe ik hem moet gebruiken.....dan ben je van me af :j

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:17

Kirrr schreef:
Paard op de trailer naar de winkel en laat ze het maar voordoen.
Lukt het niet, verantwoordelijke/baas erbij halen, een scene schoppen en met het geld naar huis.
Mensen die op een deftige manier dingen proberen op te lossen krijgen niets gedaan en degene die staan te roepen halen vaak hun gelijk.

Ik zou er geen genoegen mee nemen en na een jaar is het toch wel genoeg geweest zou ik denken..

Dat hoeft helemaal niet zo te zijn.. Klanten die bij ons op een redelijke manier met een probleem aankomen, helpen wij véél liever dan mensen die staan te brullen.

In geval van TS begrijp ik echter wel heel goed dat het probleem intussen al te lang aansleept. Zoals Pmarena aangeeft raad ik ook aan om op een rustige manier te vragen om het voor te tonen. Werkt ze niet, dan kan je aangeven dat je nu toch echt graag een nieuwe wil..

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 16:35

vriend en zijn vader zijn er vandaag achter gegaan en resultaat?
Bil kunnen scheren maar HOE.. vol strepen ! :o
Verder dan de bil ben ik niet kunnen gaan want het ging gewoon niet verder en dat terwijl de pony dun in het vacht zit.

Wat hebben ze gedaan ? Messen opgezet voor runderen , toen ik de messen opzocht op het internet :wow:

Dus nu echt vragen voor een nieuw !!

Jeroenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 16:48

Wat voor messen zijn het?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 16:53

Deze hebben ze erop gezet:
http://www.veeshop.be/nl/webshop/scheer ... 123-tanden

Maar dan nog , verder dan de bil wilt het niet meer gaan..en mijn pony staat nu met een bil vol strepen waar je U tegen zegt..ze wisten al op voorhand dat het voor pony's van 80 cm tot 1m15 bedoeld zou zijn..

Jeroenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 19:06

Daar zou het in principe gewoon mee moeten lukken, doen er meerdere! Maar dat zegt dus genoeg; apparaat werkt niet goed

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 10:28

Ik heb echt de ballen verstand van scheren dus misschien zeg ik nu iets heel doms, maar het lijkt mij dat ze deze er op gezet hebben met het idee dat deze messen beter zouden zijn? Zoiets waren ze toch van plan? :)

Maargoed, vraag gewoon vriendelijk (omdat je voor alle partijen een oplossing wilt) hoe je kan regelen dat iemand van de winkel het even voor doet hoe je moet scheren :j

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 10:50

Heb je de aankoopbon nog? Want dan zou ik de stoute schoenen aantrekken en eens een stevige mail naar de fabrikant sturen... Dit wil nog wel eens helpen, vind het ronduit slecht dat een winkel niet de juiste oplossing voor je heeft! Helaas komt het dus voor... Ben dus ook wel benieuwd welke winkel het is :o

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 11:12

Ik ben het eens met udo2001