Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
friesam schreef:Ik lees regelmatig dat je paard pas van jouw is als je een koopcontract hebt.
Nu zijn dus eigenlijk deze paarden niet van ons?
troi schreef:Eigenlijk begrijp ik niet zo goed waarom er geen koopcontract gebruikt wordt. Het is een erg kleine moeite (namelijk down te loaden op oa de site van paardeneigenaren) en het kan je in lastige situaties erg veel ellende schelen..
manon311 schreef:ik heb toen gelukkig wel een koopcontract getekend bij mijn paard. het heeft bijna een half jaar geduurd dat ik zijn paspoort erbij kreeg. de vorige eigenaar had niet de goede. zei wilde mij uiteindelijk een paspoort geven met stamboom onbekend. maar omdat ik koopcontract had dat ik een merens had gekocht en hierbij de goede papieren bij zou krijgen heb getekend. stond ik sterk en heb uiteindelijk mijn rechtsbijstand erbij gehaald voor gerechtigheid. want uiteindelijk betaal ik voor een raspaard die ik op papier niet heb. uiteindelijk na ergggg lang verhaal zijn echte paspoort gevonden.
ik adviseer dus altijd een koopcontract tekenen.