Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ik moet er alleen voor zorgen dat mijn trailer niet overladen is en dus niet boven de 2000 kg uitkomt
Apple schreef:Er zijn meer dan genoeg personenauto's die 1500kg of meer kunnen trekken. Renault Megane, Volvo, diverse Peugeots.
Niets mis mee
RaddyVDR schreef:Mijn auto weegt 1390kg en ik mag 1850kg trekken. Ik zit dus niet boven mijn 3500kg totaal.
Citaat:Het is een 2liter motor, 116PK, turbodiesel.
Mijn trailer leeg is 540kg en m'n paard zal een goeie 600kg wegen. Trailer MTM is 1200kg.

Rex_Rolfo schreef:@TS: ik ben stiekem nog steeds nieuwsgierig of het een 1 serie of X1 is en welke uitvoering precies
En welke trailer, onze oude jaren '80 anderhalfpaards had een tmm van 11-1200 kg. Modernere anderhalfpaards hebben afaik vaak een tmm van 15-1600 kg (tenzij teruggekeurd).

Rex_Rolfo schreef:amj schreef:@rex-rolfo: je kunt nieuwe 1,5 paards vaak ook in een 1300 uitvoering bestellen.
En anders laat je een 1500 of 1600 kg trailer gewoon terugkeuren. Zelfde trailer, ander getal op het kentenbewijs.