Ik heb de desbetreffende adverteerder gebeld en gevraagd wat er nou precies aan gedaan moest worden. Wat duidelijk te zien Is op de foto's, Is dat al het hout gerot Is. En dan bedoel ik ook echt ALLES. De trailer Had al 3 jaar ongebruikt op het terrein gestaan. Ook Had de trailer een lekke band en een scheur in de kap doordat er een keer een paard in gesprongen Was.
Allenmaal dingen die te overkomen zijn. Toen ik eenmaal in Asten Was heb ik de trailer een beetje bekeken en besloten hem mee te nemen op basis van wat ik zag. Mijn verwachting Is dat de trailer te redden Is met nieuw houtwerk, een handige vriend met glasvezel en polyester om de kap te repareren en daar terplekke een nieuwe band. De band was meer dan lek. Er zat namelijk een flinke scheur over de wang van de band, oops! Verder ziet het ijzerwerk er goed uit, ook aan de onderkant.
De foto's zijn van de advertentie zelf.

Voor de liefhebbers, deze trailer komt uit 1983, het Is een 2 paards Zuidema trailer.
Binnenkort gaan We het hout er uit slopen en gaan We zien hoe het ijzerwerk onder het houd Is. Ik ben heel benieuwd.
Even een overzicht van de kosten die ik ga maken.
Houtwerk:
Zijwanden 18mm betonplex (meranti)
Bodem 24mm antislip betonplex (berken)
Klep 18mm antislip betonplex (berken)
Tussenwand 18mm betonplex (meranti)
Dit komt in totaal uit op een bedrag van zo'n €750,- incl bezorging.
De kap moet gerepareerd, gelukkig hebben We nog glasvezel en polyester liggen, dus daar geen kosten aan. De kap en de trailer moetsn ook geschilderd.
De trailer (plaatwerk en kap) word afgewerkt met botenlak. Primer en lak komt uit op ongeveer €100,-.
Dan komt er nog kleinmateriaal bij:
- Afwerking van de zaagsnede van het hout
- Boutjes, moertjes, kit
- Schuurpapier, kwasten, rollers enz.
- Nieuwe verlichting, gasveren voor de klep, schokdempers voor de wielen.
Dit komt op ongeveer €250 a €300 kleinmateriaal uit.
In totaal komen de kosten dus uit op €1100 a €1200 om de trailer helemaal op te knappen. Gelukkig heb ik een vriend die in de bouw zit en kan ik een hoop materiaal via hem bestellen. Alle bovengenoemde prijzen zijn als je als particulier materiaal besteld.
Volgen jullie mee?
Binnenkort beginnen We met de sloop