Ik weiger factuur te betalen. Rechten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hamilcar

Ik weiger factuur te betalen. Rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 16:16

Hoi Allemaal,

Mijn paard was heel mager. Dierenartsen erbij gehaald. Konden niks vinden.
Uiteindelijk via via bij een homeopaat terecht gekomen. Ik had al gelijk mijn twijfels, omdat hij bij andere mensen ook exact dezelfde diagnose stelde...paard zou last hebben van zijn nieren, en urinebuis. wormen en darmen zouden beschadigd zijn. (dit had hij onderzocht uit haar onderzoek) Moest een plukje manen opsturen.. Domme ik...

Naja, toch maar geprobeerd, 3x daags 1 druppels in de mond van het paard.

Nu 10 maanden verder. heeft dat uiteraard niks geholpen.
Ik belde hem gisteren boos op, om verhaal te halen. Ik moest nog maar een kuur proberen.

Ik denk dat hij zich opeens herinnerde dat hij nooit om geld heeft gevraagd.

Ik krijg nu een HERRINNERINGS betaling van ruim 470 euro!!!
Dit terwijl hij nooit eerder een factuur heeft gestuurd.

Ik kan hier echt om janken. Ik ben altijd netjes optijd met betalen, en heb nooit schulden.

Ik weiger dit te gaan betalen. Ten eerste omdat het niks heeft toegevoegd aan de gezondheid van mijn paar( is nog steeds mager) en ten tweede omdat ik denk dat hij mij heeft opgelicht.
Ik kan ook niks over hem vinden op internet als ik op zijn naam zoek.
Dierenartsen zeggen ook dat dat niet kan, als een paard last heeft van zijn nieren moet dat via het bloed te vinden zijn, net zoals ontsteking urinebuis ( en bloedwaardes waren goed)

Tevens 1 druppel voor een paard van 600 kg zou als je slim nadenkt ook onlogisch zijn..
Het liefste zou ik dit gewoon negeren. Maar ik heb geen zin in kosten van een incasso bureau.

Wat zijn nu mijn rechten?
Het enige wat ik kan bedenken om de factuur te ontbinden is bewijzen dat hij een oplichter is. (Als hij dat al is) Maar geen idee hoe ik dat kan bewijzen.

Ik zet expres zijn naam niet op internet. Mocht iemand denken dat hij/zij weet om wie het gaan, kan je mij een berichtje sturen.

Groetjes,

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:18

Voor niets gaat de zon op... ik vrees dat je de rekening toch zult moeten betalen -O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:18

Tsja als hij dit in het zwart doet/ niet officieel doet dan heeft hij geen poot om op te staan vrees ik.
Tenzij je iets op papier hebt staan waarbij jij akkoord gaat met dat bedrag oid. Dan zou het moeilijker kunnen gaan worden maar ik denk niet dat ie het zou halen in een rechtzaak als ie niks officieel doet.

Dus is de vraag; is dit een officieel bedrijf/eenmanszaak of doet hij dit "in het zwart"? (ken de nederlandse term niet.)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 14-11-14 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:19

Hij heeft toch gewoon 'werkzaamheden' uitgevoerd? Of 'medicijnen' opgestuurd.. Daar zal je toch voor moeten betalen :+
Wel duur daar niet van.. En dat het niks heeft gedaan voor zijn gezondheid is heel erg jammer maar dat kan gebeuren..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Tja, jij hebt de dienst afgenomen. Je zegt het zelf al, dus daar zul je voor moeten betalen denk ik.
Je had zelf al je twijfels, maar bent er toch mee doorgegaan. Dan is dat jouw keus geweest.
Balen, maar betalen dus -O- Wanneer je bij een dokter komt en medicatie krijgt voor een verkoudheid en het werkt niet. Dan betaal je toch ook gewoon de rekening?

Wel heel vervelend dat het niet goed gaat met je paard.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-11-14 16:20, in het totaal 2 keer bewerkt

fuego3

informatie aanvragen bij juridisch loket ?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:20

Je zal idd moeten betalen. Jij hebt de dienst afgenomen en daar moet je voor betalen.

Ayasha
Blogger

Re: Ik weiger factuur te betalen. Rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:21

Tenzij ie het niet officieel doet. Dan is het een dappere jongen als ie TS voor de rechter zou willen trekken. :D

fuego3

als je je paard laat behandelen met druppen oid en dit gaat zonder consult vraag je toch wel wat zoiets kost.
wat waren de gemaakte afspraken daarover dan?

vind het bedrag nl belachelijk hoog voor 1 kuur druppen
Laatst bijgewerkt door fuego3 op 14-11-14 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

max66

nou ja, wat een mafkees zeg! 470 euro, belachelijk!
Wat heeft hij nu precies gedaan? Consult aan huis en onderzoek? En een flesje druppels?

Ik vind wel dat je hem moet betalen voor zijn geleverde diensten (ongeacht of het heeft geholpen of niet) en eventuele medicijnen.

Ik kan me alleen niet voorstellen dat dit zo duur moet zijn! Ik zou sowieso een gespecificeerde rekening opvragen zpdat je precies kun zien wat hij waarvoor rekent. Hadden jullie vooraf afgespraken gemaakt over de kosten?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:22

Je hebt nooit een rekening ontvangen? Zitten er nu aanmaningskosten bij? Dan vragen of hij bewijs heeft dat de rest verstuurd is.

Anders vrees ik dat je gewoon moet betalen. Je hebt hoe dan ook gebruik gemaakt van zijn diensten, of het nou gewerkt heeft of niet.

Chipke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:24

Heb jij een offerte gekregen of een enige indicatie dat het bedrag in die aard ging liggen? Zo nee sta je al iets sterker. Als dit trouwens enkel voor een consult is en er geen verdere onderzoeken gebeurd zijn denk ik niet dat hij dit bedrag kan hard maken. Wel op die herinneringsbrief onmiddellijk aangetekend reageren, anders ben je stilzwijgend akkoord! De herinnering protesteren, melding maken dat je de factuur nooit ontvangen hebt en eveneens het bedrag aanvechten. Je zal mijn inziens wel iets moeten betalen, maar 470 € is een beetje gek lijkt me...

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:25

Je hebt nooit een factuur gehad maar wel een herinnering..
Als hij naar de incasso wil zal hij toch echt een factuur moeten kunnen overleggen...
En tot zoveel x toe een herinnering, anders kom je niet ver met incasso

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:25

Ik zou het nog even afwachten. Voor ze een incasso mogen inachakelen moeten ze nog een herrinnering sturen en nog een aanmaning. Ik zou dat eerst maar afwcahten of ze die uberhaubt gaan sturen

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:26

Ik zou alvast eerst en zo snel mogelijk schriftelijk (én met aangetekend schrijven) dat je niet akkoord gaat met dit factuur.

Citaat:
Protesteren van een factuur

Uw persoonlijke gegevens

………………………………. AANGETEKEND
……………………………….
……………………………….
……………………………….

Gegevens leverancier
………………………………
................................................
................................................

Geachte heer/mevrouw,

Betreft : uw factuur nummer van dd . ........................

Met dit schrijven wens ik uw factuur met nr die ik ontving op .................... in haar totaliteit te protesteren. De reden van mijn protest is de volgende:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………

Dit aangetekend schrijven werd u gestuurd onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis.

Hoogachtend,

……………………………… (uw handtekening)
……………………………….(uw naam en hoedanigheid)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:27

Hamilcar schreef:
Ik weiger dit te gaan betalen. Ten eerste omdat het niks heeft toegevoegd aan de gezondheid van mijn paar( is nog steeds mager) en ten tweede omdat ik denk dat hij mij heeft opgelicht.

Nou wordt 'ie mooi...
JIj schakelt zelf iemand in voor je paard en als achteraf blijkt dat het niet gewerkt heeft wil je niet betalen. Je neemt toch zelf een risico door iemand in te schakelen, betaal dan ook gewoon je rekening.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:27

Retouren met bewoner is verhuisd. :')
Ik zou inderdaad even gaan aankijken wat je rechten zijn, want 470 euro is niet niks..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:31

Een rekening moet je betalen, ook al slaat de behandeling niet aan.
Als deze man zijn administratie niet op orde heeft, en jou pas laat een rekening stuurt, zou ik wel protesteren.
Ik weet niet of daar een bepaalde tijd voor geldt.
Zit er een specificatie bij de rekening?

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:32

Wow. Mooie rekening.
Ik had onmiddellijk 2 bedenkingen. Ten eerste, hier in België is gewoon verstuurde post onmogelijk te gebruiken als bewijsmateriaal, daarom bij herinneringsbrieven e.d. zal gebruik worden gemaakt van aangetekende zending waardoor aangetoond kan worden dat je het kreeg. Als dezelfde regeling in Ndl geldt, negeren zou ik zeggen.
Ten tweede, heb je op die factuur een detail van de activiteiten die de man uitvoerde en de bijhorende prijzen? Als je het aangetekend kreeg, aangetekend reageren dat je de factuur betwist en vragen naar een gedetailleerde factuur met prijzen per onderdeel. Had je een idee wat het zou kosten? Dan was je daarmee akkoord en zou ik voorstellen dat bedrag te betalen en in het aangetekend schrijven te vermelden dat je het overeengekomen bedrag hebt betaald en niet akkoord gaat met de rest.
Laat je niet gek maken. Omdat je een dienst hebt aanvaard wil dat niet zeggen dat de verstrekker van die dienst zomaar kan vragen wat hij/zij wil. Hoe gaat zo'n idioot bewijzen dat hij iets gedaan heeft behalve even gekeken naar je paard en een flesje druppels (zou ik toch eens laten analyseren wat er in zit als je iemand in apotheek of labo kent) gegeven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Ik weiger factuur te betalen. Rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:33

Nou nou, je kunt de beste man wel een idioot noemen, maar we horen hier maar één kant en TS is zelf akkoord gegaan met zijn diensten. Voorbarig weer.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:35

Naar mijn idee heb je een dienst afgenomen, dat is jouw keuze geweest. Gewoon betalen dus. Zou een mooie wereld zijn als je voor alles wat niet werkt niet hoeft te betalen.

Ik vind t wel een pittige rekening voor een paar druppels dus daar zou ik wel een specificatie van vragen.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:40

Cayenne schreef:
Nou nou, je kunt de beste man wel een idioot noemen, maar we horen hier maar één kant en TS is zelf akkoord gegaan met zijn diensten. Voorbarig weer.

Volgens dit verhaal is het een idioot. Als ik rekening moet houden met alle mogelijke alternatieve kanten van dit verhaal kan ik beter gewoon zwijgen. Als het verhaal van TS niet klopt en de man geen idioot is zal er wel betaald moeten worden.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:41

Jij hebt er zelf voor gekozen zijn diensten en producten af te nemen, dus ik neem aan dat je gewoon moet betalen. Een collega van de financiele afdeling op mijn werk gaf aan dat je binnen vijf jaar na de laatst verstuurde herinnering nog opnieuw mag herinneren/aanmanen wetelijk gezien.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:44

miccamaaike schreef:
Naar mijn idee heb je een dienst afgenomen, dat is jouw keuze geweest. Gewoon betalen dus. Zou een mooie wereld zijn als je voor alles wat niet werkt niet hoeft te betalen.

Er zijn genoeg mensen die een factuur betwisten bij een foutieve/slechte uitvoering van diensten. Nu gaat mijn kennis alleen maar over aannemers ed, maar elke partij heeft zijn rechten.