Ik wil graag iemand betalen om wat klusjes voor me te doen. In principe kost het qua tijd per keer 20 tot 30 minuten, reistijd naar de plek is nihil.... ze woont er praktisch tegenaan en kan dus op de fiets. Het gaat om mesten, water checken, hooinetten vullen, en ze misschien eens in de wei zetten of juist eraf halen...
Ik zat te denken aan een soort abonnement-vorm.... maar vind het heel lastig te bepalen wat nu reëel is. Ze vind het ook heel leuk om weer met paarden bezig zijn, en op den duur mag ze ook wel rijden wanneer het klikt.
Maar goed, ik betaal iemand graag zodat er wat tegenover staat en ze zich denk ik dan nog een stukje 'verantwoordelijker' voelen....
Ik betaalde €2,50 per keer stal mesten (1 stal) Voor 30 min zal ik ongeveer €7,50/€10.-betalen
RianneH
Geplaatst: 14-11-14 11:36
Is denk ik ook afhankelijk van haar leeftijd. Ik zou om te beginnen minimuun loon aanhouden en dan kijkennof je daar nog iets bovenop wil doen.
kohtje
Geplaatst: 14-11-14 11:36
Al woont ze dicht bij ze moet er toch tijd voor vrij maken. Hoe vaak is de bedoeling?
LovingTweety
Geplaatst: 14-11-14 11:38
Hoeveel keer per dag is het?
Wij hebben iemand die de stallen (3) elke dag helemaal schoon maakt, de waterbakken (6) vult en de kleine dieren verzorgt en de weilanden uitmest en die krijgt 100 euro per maand. Let wel, het gaat hier om iemand die 100% afgekeurd is door psychische problemen en dit echt zijn leven is. Hij doet verder niets met de paarden op af en toe een deken afhalen na. Het is echt de verzorging wat hij doet. Dit is overigens 1 keer per dag (de ochtend) de middag doen wij gewoon zelf, maar dat is dan alleen voeren.
_Natasja_
Geplaatst: 14-11-14 11:39
Hoe oud is ze en hoeveel paarden moet ze doen.
Want waar jij 20-30 minuten over doet doet zij misschien wel een uur over.
Ze is 30. Maar ziet het ook al gouden kans om haar paardenhobby weer op te pakken. De vergoeding heb ik voorgesteld, dan hoef ik me niet schuldig te voelen dat ik iets van haar vraag.
Hoe lang ze erover is de vraag... geen idee, maar ik reken de tijd die ervoor staat uiteraard. Als je snel bent verdien je meer, als je langzaam bent verdien je minder.... naar verhouding.
€ 7,50 per keer zat ik aan te denken inderdaad... Eerder heb ik iemand wel eens een tientje per keer betaald, maar dat was echt teveel... Ik zet namelijk altijd alles al klaar, en alles had ze binnen 20 minuten klaar.
Zou me ook kunnen vinden in €5,=. Al ze er nml 20 minuten over doet komt je toch al op een uur"loon"uit van €15,=. Moet ik de baas ook eens vragen Mocht ze er 30 min over doen heeft ze nog 10,=. Niet verkeerd voor erbij om je hobby weer op te kunnen pakken.
Ga ook mee met hierboven, vind 5 euro per stal netjes. Dan heb je inderdaad 2 a 3 stallen per uur is 10 a 15 euro in t uur. Voor fysiek werk is dit prima !
Iris82
Geplaatst: 14-11-14 13:50
En uitmesten van meerdere stallen en water en hooi wordt echt niet minder dan 30 min hoor.
Houd er wel rekening mee als ze ook mag rijden, dat het dan best wel dubbelop word (althans zo denk ik dan). Als ze 5 euro per stal krijgt, eventueel wat meer ivm paarden binnen buiten zetten en hooinetten vullen etc en dan straks nog eventueel rijden?
Of een afspraak maken van zolang je niet rijd 7,50 per stal en als je straks ook mag rijden dat je bv zegt we spreken af 5 euro per stal?
Phillipa
Geplaatst: 14-11-14 13:57
Ik zou idd ook in 't achterhoofd houden dat ze dalijk misschien ook kan rijden. Weet niets van jouw of haar rij ervaring, maar misschien is 'betalen' met soms haar les te geven ook wel leuk, naast bv een kleine vergoeding?
Ninx
Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-14 13:58
De paarden hebben geen stal.... Nou ja, die hebben ze wel... maar ze staan er nooit in. Het zijn dus 2 C pony's en 1 mini. Even de paddock door, wat mest uit de wei. Dat ligt tegen elkaar aan, en is bij elkaar een kleine kruiwagen vol per etmaal.
Water zal niet iedere keer hoeven. Hooi uiteraard wel.
Chouchou
Geplaatst: 14-11-14 13:58
Is het de bedoeling dat ze dit elke dag komt doen? Of bijvoorbeeld alleen doordeweeks? Met 5 euro per keer en als dat dagelijks is, zit je per maand al rond de 150 euro!
Een beetje normaal is €10 per uur. Dus dan kun je het zelf uit rekenen. €15,- per uur is vrij hoog hoor. En dan de bij als zij het graag wil doen en jij bent er mee geholpen. Dan is toch goed. Tegenwoordig moet alles maar betaald worden. Ik dat vind het niet altijd goed.
Nou voor "klusjes" snap ik best dat diegene betaald word. "poep scheppen" voor je hobby en ernaast niks in t begin krijgen zou ik ook niet doen hoor.
Vind 5 euro de stal redelijk als ze er 2 in t uur doet wat je wel moet rekenen. En later afspraken maken van rijden erbij maar betalingen minder of geen doen is ook prima. Tegenwoordig is het hier tenminste ook vaak wil je rijden? dan plaats van betalen wil ik dat je ook de stallen doet. Prima geregeld dan toch?
Het is alleen maar paddock (met overkapping) en wei mesten. Hooibakken vullen.... water zal niet elke keer hoeven. Stallen zullen ze niet zo vaak in staan, stal uitmesten is vaak ook wat meer werk vind ik zelf.
Ik denk dat ik er dus wel uit ben! Ik ga het haar voorstellen!!!
ik kreeg 8 euro per keer was in stapmolen zetten, mesten, binnehalen en voeren vervolgens met goed weer op de wei zetten en alles aanvegen(binnen/buiten)