zadelkamer afsluitbaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

zadelkamer afsluitbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 18:02

Een heel eenvoudige vraag, denk ik :D .
Zijn alle zadelkamers van paardentrailers veilig afsluitbaar?

Ik wil namelijk een trailer, het liefst met zadelkamer zodat ik de bezwete dekjes e.d. niet achter in de auto hoef te mikken. Maar nu hoorde ik dat regelmatig de zadels uit deze zadelkamers worden gestolen.
Ik vraag me dus af of dat komt omdat mensen ze niet (kunnen) afsluiten of dat ze makkelijk open te breken zijn?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:05

Isabonny schreef:
Een heel eenvoudige vraag, denk ik :D .
Zijn alle zadelkamers van paardentrailers veilig afsluitbaar?

Ik wil namelijk een trailer, het liefst met zadelkamer zodat ik de bezwete dekjes e.d. niet achter in de auto hoef te mikken. Maar nu hoorde ik dat regelmatig de zadels uit deze zadelkamers worden gestolen.
Ik vraag me dus af of dat komt omdat mensen ze niet (kunnen) afsluiten of dat ze makkelijk open te breken zijn?

als hij niet afsluitbaar is.. oogje monteren, nog een oogje en een stevig hangslot erop?
denk dat in principe een afgesloten trailer net zo lastig is om open te breken als een afgesloten schuurtje of caravan? makkelijker dan auto of huis, lastiger dan een gemiddeld dagboek.. maar als ze er echt in willen dan komen ze er uiteindelijk toch wel in denk ik
(je kunt er ook een valse hond in parkeren ;) maar of dat nu een diervriendelijke oplossing is)

alex66

Re: zadelkamer afsluitbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:14

als je er alleen maar dekjes in bewaard en geen duur zadel zou ik de trailer helemaal niet op slot doen, de braakschade is waarschijnlijk meer dan de waarde van de dekjes.
zou wel een wielklem op de trailer zetten zodat die niet gejat wordt

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 21:41

alex66 schreef:
als je er alleen maar dekjes in bewaard en geen duur zadel zou ik de trailer helemaal niet op slot doen, de braakschade is waarschijnlijk meer dan de waarde van de dekjes.
zou wel een wielklem op de trailer zetten zodat die niet gejat wordt

Wielklem als je naar de les of op wedstrijd gaat met de trailer? Is het werkelijk zo erg?

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 23:35

goed disselslot werkt ook wel als je de auto er voor hebt maar als je hem parkeert zonder auto zou ik er een wielklem op zetten.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:11

Ik kan bij mijn trailer gewoon de zadelkamer op slot doen. Binnen komen doen ze toch wel als ze willen, maar word nu wel moeilijker gemaakt. Zadelkamer zit dus ook standaard op slot, ook al zit er niks in.

Disselslot is wel een must zodat ze hem niet weghalen. Was bij mijn ook verplicht voor de verzekering (trailer is namelijk all risk verzekerd). Heb zo'n rode ALKO??? slot erop zitten.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:17

Bij onze trailer zit er standaard een slot op de zadelkamer, er zit ook een disselslot ingebouwd. Op wedstrijd leg ik meestal mijn zadel in de auto als ik lang bij de trailer weg ben. Anders gewoon in de zadelkamer. Denk niet dat het heel moeilijk is om die open te breken.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:36

Mijn zadelkamer van de trailer kan ook op slot, denk echter dat als ze willen hij met een halve minuut open is.

Ik heb idd ook een alko slot erop zitten als ik op wedstrijd ga of als de trailer geparkeerd staat.