Waar vind je een handelaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Waar vind je een handelaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 19:29

Omdat ik mijn pony niet verkocht krijg, ben ik nu aan het overwegen om haar via een handelaar te verkopen. Ik vraag mij alleen af hoe je die kan vinden! Hier in de buurt (Groningen/Noord Nederland) weet ik ze niet te zitten. Ik had 1 in de buurt gezien maar zij doet alleen t/m C-pony's helaas. Maar waar vind je nu een handelaar, 1 die ook nog een beetje fatsoenlijk met je paard omgaat?

Lolacabana

Re: Waar vind je een handelaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:32

Ik woon hier nog niet zo lang en ken eigenlijk ook geen handelaren hier in de buurt. Wat mij wel opgevallen is aan jouw advertentie is dat het verhaal en de foto's mij niet echt aanspreken. Ik denk dat daar ook veel winst te behalen is. :)

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:34

Ik denk niet dat je een handelaar nodig hebt, maar goede rijfoto's, dus een goede ruiter en een goede fotograaf. Zet je pony in de knotten, legt er een wit dekje op en eventueel witte bandages om de been, laat er een leuk wedstrijdruitertje op rijden en zorg voor een professionele fotograaf (op Bokt heb je genoeg fotografen die voor een paar tientjes fotograferen) en je kunt met je pony voor de dag. De foto's die je nu hebt staan zijn niet echt geweldig, sorry!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:35

En daarbij kun je ook bij de advertentie beter gewoon een prijs zetten, want er zit een groot verschil tussen 1000 of 2000. Daarbij geven handelaren er over het algemeen erg weinig voor, de boer van wie wij land huren heeft 6 pony´s van b tot d pony´s jaarlingen tot 7 jaar weggedaan voor 650 euro in totaal, die waren dan wel onbeleerd maar toch. Haflinger van 8 jaar beleerd onder zadel en voor wagen was 800 waard bij hem. Dus waarschijnlijk krijg je dan niet het bedrag wat je in gedachten hebt. Zou inderdaad ook de foto´s aanpassen naar betere foto´s :)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:49

Helemaal eens met bovenstaande info Je wilt dat je paardje een leuk baasje krijgt neem ik aan Zou zeker investeren in een betere advertentie Vind het een leuke pony en een goede leeftijd

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:50

Tjitske Bakker in Avenhorn is een goede handelaarster. Zij heeft ook een stoeterij.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 00:42

Ik persoonlijk wil ook wel graag standfoto's zien van een paard. Links en rechts en van voren, eventueel van achter. Is je pony ook gewend om buiten te rijden? Een duidelijker vraagprijs is ook handig, een pony met zomereczeem is toch helaas weer minder waard.
Bij kleur het je speciaal/overig staan, is het geen schimmel? Is ze gechipt, heeft ze een paspoort, is ze geënt, wanneer voor het laatst ontwormd? Dat vind ik zelf ook wel belangrijk en handig om te weten.

[VSW] Sipko Sipkens en andere handelaren noord-nl , het is een heel oud topic, maar misschien kan je hier nog handelaren uit halen?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 23:43

Oke, andere foto's dus.
Maar wat voor verhaaltje moet er dan bij? Ik vind zo'n advertentie als "met pijn in mijn hart" en vervolgens allerlei eisen, ook niet echt geschikt.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:09

Ik herschrijf 'm even voor de fun :')

Biskaya is een stoere dame die snel leert. De hele basis zit erin. Zo kan ze in de bak een zeer nette stap, draf en galop laten zien. Ze vind springen ook erg leuk. Ze zou dus zeker geschikt zijn voor een recreatieruiter die van afwisseling houd. Met buitenrijden is zij: ?? ( invullen: verkeersmak ed?)
Verder is ze aan de hand: ( invullen of ze graag poetst en wandeld)
Ze reist: ( makkelijk? )
Ook bij de tandarts en hoefsmid is ze braaf.
Omdat Biskaya snel leert en slim is past ze niet bij een onzekere of beginnende ruiter, ze is absoluut 100% betrouwbaar bij een ervaren ruiter.
Ze gaat voor je door het vuur als je de klik hebt, dan is het echt een maatje voor het leven.

Ze heeft zomerex. Maar heeft hier geen/minder last van bij gebruik van een deken.

En dan goede foto's! Huphup, super leuk paard, kun je echt wel iemand voor vinden :)

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:11

Sipko Sipkens zit vlakbij Groningen !
Als ik het goed heb in Hoogkerk...kun je vast wel iets
over vinden via google

Klaskelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:20

sipko sipkens jan dolfing mischien iets

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:26

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:38

Ben je niet bang dat een handelaar haar zomereczeem verzwijgt?
Of denk ik nu heel slecht....?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:46

Arrabel schreef:
Ben je niet bang dat een handelaar haar zomereczeem verzwijgt?
Of denk ik nu heel slecht....?

De meeste gaan dat wss doen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:50

Cathy (Ruitje) heeft je tekst goed herschreven, dus daar scoor je punten mee.

Foto's,
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-MV8CIE68.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-D7MG6BS6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-TMJISCFR.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-HOAB6VQN.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-MQ4GQXO8.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-OLLB4ASN.jpg

Dit zijn even random foto's van mijn paarden, maar dit soort foto's trekken wel aandacht. Standfoto, rij foto, los foto. Liever teveel dan te weinig.
Probeer ook geen foto's te plaatsen van paarden in wintervacht, paarden in wintervacht zijn vaak niet op hun mooist.

Succes!

Tussen haakjes, de paarden in de link zijn niet te koop :').