Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
R12312 schreef:Dat komt vanuit vroeger, toen heette het de 60 dagen kaart. Kan het nu nergens meer terugvinden. Maar je mag de wagen het gehele jaar gebruiken. Check de belastingdienst maar.
Citaat:Voorwaarden bijzonder tarief voor een motorrijtuig dat wordt gebruikt voor het vervoer van paarden:
– Het motorrijtuig moet zijn ingericht voor het vervoer van paarden voor de paardensport.
– Het motorrijtuig mag niet beroepsmatig worden gebruikt voor de paardensport.
Isabonny schreef:Tja, mijn man zei ook al, dat die 60 dagen iets van vroeger was, maar hij meende dat we an de 3 wintermaanden niet ermee mochten rijden. Maar dat kan ik nergens vinden bij bovenstaande link.
M.a.w. ik kan kwarttarief aanvragen en er toch het hele jaar mee rijden.
Ayasha schreef:R12312 schreef:Dat komt vanuit vroeger, toen heette het de 60 dagen kaart. Kan het nu nergens meer terugvinden. Maar je mag de wagen het gehele jaar gebruiken. Check de belastingdienst maar.
Is dat niet iets met de verzekering? Dat je dan een goedkopere verzekering krijgt oid die 60 dagen/ritten?
(gezien wij ook op zoek gaan naar een vrachtwagentje en mijn man het ook steeds over die 60 dagen had...
) Ayasha schreef:Ah oké, handig om te weten.(gezien wij ook op zoek gaan naar een vrachtwagentje en mijn man het ook steeds over die 60 dagen had...
)
) Ayasha schreef:Dan moeten we dat eens navragen. Ik betwijfel nl. of je met een vrachtwagen 10.000km doet op een jaar als ie alleen voor plaatselijke wedstrijden (max 30km enkele rit) is en eens een keer in de binnenbak gaan rijden (een 8tal km)
(zeker gezien ik niet elke week wedstrijd heb en ik max 2 a 3x gedurende de hele winter door de week de trailer gebruikt heb.
Dus veel meer zal de vrachtwagen ook niet gebruikt worden. 
. Hij wil er gewoonweg niet aan. Hij begon eerst over: het BLIJFT geld kosten, verzekering, wegenbelasting enz enz. Nu ik dus met het kwartarief op de proppenkom, waardoor het dus een stuk goedkoper is, gooit hij het op: er STAAT een 1,5 paards trailer, die wordt nu toch VEEL te weinig gebruikt.
. Die is alleen bang dat het iets voor een enkele keer is en dat het ding er dan maar wat staat te staan...net zoals die trailer. Ik had echter het idee om er mee naar de manege te rijden elke week, zodat mijn dochter niet meer op een manegepony hoeft. Aangezien we altijd als laatste aankomen (vanwege school is ze elke dag laat thuis en kunnen we niet eerder komen), heeft zij nooit keuze en moet ze altijd op iets wat overblijft en dat is niet altijd haar liefste keuze. Het heeft ook wel eens zijn voordeel, omdat ze tegenwoordig ook op een paard mag (en daar zitten hele leuke paarden bij
), maar nu de andere groteren in de les dat ontdekt hebben, vragen zij ook vaker om zo'n paard en zo vist mijn dochter dus altijd achter het net.....dussss, als ik met onze eigen e-pony kom, is dat probleem opgelost.
Mijn dochter (22) rijdt er inmiddels zelf al weer 2 jaar in. Zou niet willen dat ze met een auto + trailer op pad gaat. A. ben ik dan mijn auto kwijt en B. ik vind het gewoon eng in het verkeer. Er wordt zo weinig rekening gehouden met trailers. Auto's schieten voor je neus ertussen als het druk is, rijden vlak achter je trailer. Etc. etc.Netje schreef:Wij hebben ook een B-vrachtwagentje en rijden gewoon hele jaar met kwarttarief. Iets lastiger is het om ze te verzekeren. Mijn eigen autoverzekering (Allianz) deed het bijv. niet. Ze worden verzekerd onder een camperverzekering (in mijn geval).
sflj schreef:Dan koop je zelf toch gewoon een trailer?
.jiperdepip schreef:ik zou zo en zo niet afhankelijk van de trailer van een ander willen zijn , maar waarom wil je een vrachtwagentje ipv trailer ?