Bruikleen pony's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mag ik mijn verzorgpony nog verzorgen als hij in bruikleen is?

Nee
7 (87%)
Ja, maar alleen poetsen
Geen stemmen
Ja
Geen stemmen
Nee alleen als ik daar op les ga
1 (12%)
Ja, maar alleen rijden
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 8

lunamooy

Bruikleen pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 09:14

Ik heb een verzorgpony breezer. Maar de eigenaar van breezer wou hem naar een andere stal plaatsen. Ze stalden hem bij manege de ruif. En daar werd hij in bruikleen van de manege genomen.
Ik wist niet of ik hem nog wel mocht verzorgen. Ik heb dus de manege gemaild maar die gaven een heel onduidelijk antwoord. En de eigenaar van breezer weet het ook niet.
Maar ik weet niet wat ik wel en niet mag. Dus nu kan ik ook niet veel doen. Ik hoop dat iemand het antwoord weet. En ik ben al een paar keer wezen kijken maar ik mis hem de hele tijd omdat ik bang ben dat ik hem niet meer mag verzorgen.

Peerke_

Re: Bruikleen pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 09:35

Dat zul je moeten afspreken met de eigenaar van de pony en de manege.
Daar zijn geen standaard regeltjes voor.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 09:39

Het zou netjes zijn als de eigenaar van de pony met de manege bespreekt wat jij nog kan / mag doen, en dit dan aan jou meldt. Zij zijn namelijk degene die als het ware het beleid bepalen. Vervelend voor je dat ze jou dan zo in onzekerheid laten.
Dus mijn advies zou zijn dat je de eigenaar vraagt of hij/zij met de manege wil overleggen wat jij in deze constructie nog kan/mag doen, en jou dat dan laat weten. Je kunt gewoon zeggen dat je nu namelijk heel onzeker bent over wat wel en niet kan of mag, maar dat je de pony wel heel graag wil blijven zien of verzorgen als dat mogelijk is

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:17

Peerke_ schreef:
Dat zul je moeten afspreken met de eigenaar van de pony en de manege.
Daar zijn geen standaard regeltjes voor.

En inderdaad ook in die volgorde.

TS: probeer een afspraak te maken met de eigenaar v/d pony.
Vraag wat hij/zij nu precies wil. Als de eigenaar wil dat jij pony nog mag en kan verzorgen, dan dient hij/zij dit aan de manege aan te geven, en de manege heeft dat te accepteren.

Jij moet daarover dus afspraken maken met de eigenaar, en de eigenaar moet dit vervolgens met de manege overleggen. Tussen jou en de manege bestaat geen enkele 'overeenkomst', dus daar dien je je dan ook buiten te houden.

Hou er wel rekening mee dat de eigenaar de pony vast niet zomaar in bruikleen naar de manege doet; daar zal hij/zij vast geld voor krijgen. Persoonlijk denk ik dat de kans klein is dat jij dan 'gratis' de pony nog mag verzorgen. Maar vragen kan altijd natuurlijk.

lunamooy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 12:28

Dank jullie wel Peerke_, Punz en JoyCiej007

kuzjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:16

Ik zou naar die manege gaan en het vragen, onduidelijk antwoord is erg vervelend. Dat snap ik. Zou ik mogen weten waarom die daar in bruikleen staat?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:16

kuzjexx; de eigenaar is in dit geval de aangewezen persoon waar TS mee zal moeten overleggen. TS heeft immers officieel gezien niets van doen met de manege. Als er afspraken gemaakt moeten worden over de pony, behoort TS naar eigenaar te gaan, en eigenaar heeft dat vervolgens met de manege te bespreken.