Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Margreet schreef:matasja schreef:Toen stap verder klep dicht en dan pas stang erachter.
Niet doen hoor, dat is echt gevaarlijk, denk om je eigen gezondheid!

kitlover schreef:ik denk dat ze bedoelt om eerst te leren dat de klep dicht kan, en dan te leren dat de stang erachter kan en dan de klep dicht.
Zo hebben we een aantal dagen achter elkaar geoefent met de klep dicht doen ( nu zonder verdoving en nog geen stang erachter). Toen hij hier ook aan gewend was hebben we de stang erachter gedaan en zijn we een stukje gaan rijden. Margreet schreef:kitlover schreef:ik denk dat ze bedoelt om eerst te leren dat de klep dicht kan, en dan te leren dat de stang erachter kan en dan de klep dicht.
Dat is toch hetzelfde? Klep dicht zonder stang is echt gevaarlijk! Als je paard bedenkt naar achteren te komen dan hou je er echt niks aan en lig je eronder. Zelf weten natuurlijk
. Dat ging natuurlijk nooit lukken dus uiteindelijk kwam hij op het idee om de klep maar weer te laten zakken. Gelukkig had ik de merrie goed vast en liep het allemaal goed af, maar dit soort acties kunnen heel naar eindigen. Citaat:Klopt, kan echt link zijn en vind ik ook een slecht advies. Sterker nog, toen mijn vader me hielp tijdens het oefenen bedacht hij dit ook en voerde het direct uit. De merrie zette zoals ik wel verwacht had direct een paar stappen achteruit. Tja, daar stond mijn vader dan met de klep in de handen met de achterbenen van het paard erop, en maar proberen om die klep verder omhoog te krijgen. Dat ging natuurlijk nooit lukken dus uiteindelijk kwam hij op het idee om de klep maar weer te laten zakken. Gelukkig had ik de merrie goed vast en liep het allemaal goed af, maar dit soort acties kunnen heel naar eindigen.
Amanda schreef:Nooit de klep dicht doen voor de stang er achter zit. Je paard moet leren dat de stang erachter niet eng is.