Trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Cindy

Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 21:56

Hallo,

Ik ben op zoek naar een 1.5 paards trailer. Nu heb ik op marktplaats een trailer gezien met een aluminium bodem en rubberen gietvloer. Hoe lang gaat een dergelijke bodem ongeveer mee? De originele bodem uit 2002 zit er nog in.

Als iemand verdere tips heeft voor het kopen van een trailer, hoor ik dat ook graag.

Groeten Cindy

Elegance

Re: Trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:35

Een aluminium bodem moet in de praktijk jaren mee kunnen gaan, dus bij een trailer van bouwjaar 2002 geen enkel probleem.

Wat voor merk trailer is het?

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:36

heb je een link van de advertentie dan kunnen we meekijken..
Aluminium bodems zouden wanneer deze goed uitgevoerd en onderhouden zijn, niet meer stuk moeten kunnen gaan.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 12:31

Bedankt voor jullie reacties! Volgens mij mogen advertenties niet via bokt besproken worden. Ik kan wel via pb de link sturen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:13

een gietvloer kan verdrogen zeker na zoveel jaar en dan kruipt de rottigheid onder de vloer, zelfs aluminium heeft dan niet het eeuwige leven. Laat hem goed nakijken door een erkend bedrijf.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 08:53

Ik zoek eigenlijk een gekeurde trailer maar die heb ik op marktplaats nog niet gezien in mijn regio.

Nu kan ik wel een trailer kopen en zelf laten keuren maar dan loop je wel risico om met een afgekeurde trailer te zitten.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 09:53

Wij zijn ook opzoek naar 1,5 prds trailer en houden MP goed in de gaten, maar wat mij opvalt is dat bij heel veel trailers uit BJ 2000-2004 de houten bodem al vervangen is of in iedergeval toe is aan vervanging.

Ik vind het in iedergeval super lastig, want bij elke trailer uit die periode ga ik er jn m'n achterhoofd vanuit dat wanneer deze een houten bodem heeft als eerste vervangen moet worden

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 13:39

Lastig he!
Ik neig dan eerder naar een iets oudere waarbij de bodem al vervangen is, of een nieuwere maar wat duurdere.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:44

echte goede trailers zijn onderling al verkocht voordat ze op internet komen ;)
vraag eens in de buurt wat rond :)

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:49

Ben zelf toch voorstander van volledig aluminium trailers ;)

(Wil overigens binnenkort van die van mij af, en naar twee-paards of een b-wagen. PB maar eens als je meer wil weten)

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 16:04

Wat is dan een echt goede trailer melissa?

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:08

_Cindy schreef:
Ik zoek eigenlijk een gekeurde trailer maar die heb ik op marktplaats nog niet gezien in mijn regio.

Nu kan ik wel een trailer kopen en zelf laten keuren maar dan loop je wel risico om met een afgekeurde trailer te zitten.

Bij een BOVAG erkend bedrijf kan je een aankoopkeuring laten verrichten. Je zou dit bij een eventuele koop via marktplaats kunnen afdwingen, zo van; als hij door de keuring komt dan koop ik hem. Ik krijg zo regelmatig trailers aangeboden voor een aankoopkeuring. Kosten hiervoor bedragen ca. 50 euro.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:10

Dat kan vast ook prima bij een trailerboer die niet bij de Bovag is aangesloten ;)

De Bovag is de belangenorganisatie voor garagehouders, geen consumentenbond. Persoonlijk vindt ik het wel een beetje meerwaarde hebben als een bedrijf bij de Bovag is aangesloten, maar minder dan dat ze de consument graag willen laten geloven.

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:27

BOVAG is niet alleen een belangenorganisatie voor garagehouders.

Voor de consument is BOVAG uitgegroeid tot een kwaliteitskeurmerk. Bedrijven die bij BOVAG zijn aangesloten, moeten voldoen aan strenge kwaliteitseisen die ieder jaar opnieuw gecontroleerd worden.

Het zijn betrouwbare bedrijven die op deskundige wijze hun werk doen. Bovendien verbinden wij ons aan het verlenen van de standaard BOVAG-garantie, zodat de consument te allen tijd terug kan vallen op het BOVAG-bedrijf. Voor de zekerheid.

Ik wil niet zeggen dat bedrijven die de erkenning niet hebben slecht zijn, maar als je kiest voor BOVAG kies je voor kwaliteit en zekerheid!

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 08:46

Bedankt voor je tip jelle!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 08:50

Ik volg dit ook ik zoek ook al een paar weeken een 1,5 paards of 1 paards

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:23

raar gezegt er stopt iemand op een pony club en die zegt ik verkoop mijn paard trailer alles.
en de trailer is echt goed dan zegt altijd wel een van de club genoten ik koop die trailer.
(in de meeste gevallen)

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 08:48

Ik ga vandaag kijken bij een 1,5 paards trailer. Wel wat ouder maar de bodem is een paar jaar terug vervangen. Als het wat is neem ik hem mee en laat hem keuren. Heb de afspraak dat ik het geld terug krijg als hij afgekeurd wordt.

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:39

_Cindy schreef:
Ik ga vandaag kijken bij een 1,5 paards trailer. Wel wat ouder maar de bodem is een paar jaar terug vervangen. Als het wat is neem ik hem mee en laat hem keuren. Heb de afspraak dat ik het geld terug krijg als hij afgekeurd wordt.

Die afspraak zou ik dan wel even zwart op wit zetten :)

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 16:54

Dat staat inderdaad op papier. Ik heb hem meegenomen, zover ik kon zien was de bodem onder de rubberen matten keihard en verder zag hij er ook prima uit.

Volgens mijn staleigenaar was de stabilisator niet goed, kun jij vertellen wat dat bekent? Ik laat de trailer morgen keuren.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:20

stabilisator is een kogelkoppeling met slingerdemping welke zeer effectief beginnende slinger- en knikbewegingen van de aanhanger onderdrukt. De aanhanger volgt precies in het spoor van de trekauto.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 21:09

Dankje voor je uitleg.
Mijn trailer is gekeurd, de koppeling was inderdaad niet goed en de remmen ook niet. Dit wordt gerepareerd en de verkoopster wilde daarvan de helft betalen :) Verder waren de wanden en bodem etc. nog helemaal goed dus vanaf volgende week heb ik een goede trailer!!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:59

Goed dat je de trailer hebt laten keuren! Ik heb zelf ook heel hard mijn neus gestoten, heb toevallig van de week een topic aangemaakt om te waarschuwen:
[TAO] het belang van trailer aankoopkeuring

Je kunt vaak met de koper een afspraak maken dat je de trailer koopt obv keuren. Als men dat perse niet wil weet je meestal al genoeg...

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 19:45

De verkoopster wist zelf niet dat de remmen en koppeling niet goed waren. Zelf heb ik dat ook niet gemerkt toen ik er mee reed. Wel heel coulant dus dat de verkoopster meebetaalt. Ik heb straks een goede trailer waar ik even mee vooruit kan. Evengoed laat ik hem dan jaarlijks bovag keuren, dat kost mij 30 euro :)