Paardenverzekering Bierum

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Paardenverzekering Bierum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 11:58

Al jaren ben ik met meerdere paarden voor ziektekosten verzekerd bij van Bierum verzekerd, echter inmiddels niet meer tot tevredenheid.

Recent stuurde ik een aantal declaraties op (helaas moet ik dat nu zelf doen, sinds ze zonder overleg de samenwerking met de meeste dierenartsen, waaronder de mijne, hebben gestopt). Omdat ik bijna nooit wat declareer heb ik op de website gekeken hoe dat moest. Er werd vermeld dat tot februari de declaraties in behandeling werden genomen. Mooi, ik was dus ruim op tijd. Voor de behandeling van de aquatrainer had ik tot drie keer overleg gehad met de maatschappij, dus ook dat moest allemaal in orde zijn.

Tot mijn stomme verbazing werd het meeste niet vergoed, want voor de ene factuur zou ik te laat zijn. Declaraties moesten binnen twee maanden ingediend worden :? En voor de andere factuur had ik vooraf moeten overleggen. Uit 'coulance' is er een klein deel van de rekening vergoed.

Uiteraard ben ik direct in de pen / mail geklommen. Nu heb ik dus de reactie ontvangen dat ik ruim een jaar geleden een brief zou hebben ontvangen over de termijn van declareren. Ik open de website en de hele pagina over het declareren, die er een week geleden nog op stond, is verdwenen. -:(-
En over de factuur van de aquatraining wordt nu niet meer gezegd dat het vooroverleg ontbrak, maar dat de behandeling revalidatie betreft die niet wordt vergoed. En dat terwijl ik voor dat paard een uitgebreide verzekering had afgesloten waarbij in de voorwaarden stond dat vijf maal per jaar aquatraining werd vergoed.

Al dertien jaar verzeker ik mijn paarden bij Bierum, altijd keurig mijn premie betaald (die alles bij elkaar niet weinig is) en gelukkig nooit veel hoeven declareren. Ik ben woedend.

Wie heeft tips wat nu te doen? Zijn er nog meer Bokkers met dit soort ervaringen bij Bierum?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Paardenverzekering Bierum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:08

ED -> TAO

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:12

Hier niets anders dan lof over bierum! Net weer declaratie ingediend en allemaal prima. Ik heb vorig jaar netjes een brief gehad dat de samenwerking met de klinieken werd stopgezet.

Ook staat er in de vernieuwde voorwaarden en op de declaratie formulieren dat je binnen 2 maanden na behandeldatum moet indienen anders wordt het niet vergoed. Eveneens als de behandeling boven de 350 dreigt te komen dan moet je dat eerst overleggen.

Staat gewoon op hun website dus ik vrees dat je aan het korste eind trekt -O-

Kijk voor jezelf na hoe alles op papier staat en lees de kleine letterjes :j er zijn sinds vorig jaar november best veel dingen veranderd.

Hier staan de voorwaarden met betrekking tot declareren :) http://paardenverzekeringbierum.nl/faq/ ... tem/4.html

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 12:20

Yvank, tot afgelopen zondag stond er iets heel anders op de website. Zowel mijn man, dochter en ik hebben voor ik ging reageren het meerdere malen gelezen om zeker te weten dat we echt goed zaten. Echt heel flauw dat ze snel de website aanpassen. Het was fatsoenlijk geweest als ze de excuses hadden aangeboden omdat de informatie op de website onjuist was en de factuur hadden vergoed.

En, dat overleg is er geweest, zelfs drie keer omdat vanwege ziekte steeds de juiste medewerker niet aanwezig was. Nadat ik daar in mijn reactie op heb gewezen geven ze ook een andere reden op waarom dat deel van de factuur niet is vergoed.

Brief over beeindigen van de samenwerking heb ik ook gehad. Echter, die samenwerking was voor mij de belangrijkste reden om mijn paarden bij Bierum te verzekeren. Ik kan het niet netjes noemen als ik hierover wordt ingelicht als het een voldongen feit was. Als ik hierover een jaar vooraf was geinformeerd was er gelegenheid geweest om eventueel op zoek te gaan naar een andere verzekeraar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:38

Ik heb dezelfde informatie maand geleden ook op de website gevonden? Toen ik mijn declaratie indiende. En in mijn voorwaarden staat het ook evenals op het declaratie formulier.

Maar je had wel per 1 jan natuurlijk naar een ander kunnen gaan? Die gelegenheid kreeg ik ook maar niet gedaan was prima tevreden :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 13:14

Ik ben geen internetdeskundige, maar kennelijk is het dan mogelijk dat jij andere informatie op de website hebt gekregen dan ik. Als mijn man en dochter het niet ook gelezen zouden hebben zou ik nog aan mijzelf hebben kunnen twijfelen (hoewel er niks mis is met mijn ogen en geheugen). Ik weet heel, heel zeker dat afgelopen zondag nog op de website stond dat declaraties tot februari volgend kalenderjaar ingediend konden worden.

Overigens kon ik middels mijn telefoonrekening aantonen dat ik voor de behandeling ruim tien minuten telefonisch contact met de maatschappij had. Dus nu worden er andere redenen opgegeven waarom er niet wordt uitgekeerd. En dat terwijl mij telefonisch is meegedeeld dat het geen probleem was.

En ik zal inderdaad voor onze vijf paarden op zoek gaan naar een andere verzekeraar.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 14:17

Het schiet mij net te binnen dat ik in mijn mail aan de maatschappij desbetreffende zinsnede van de website had gekopieerd en geplakt. Het gaat om deze zin:
Let op: Facturen die voor vergoeding in aanmerking komen, moeten uiterlijk 1 februari van het volgende kalenderjaar in het bezit zijn van de maatschappij.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:20

Hou op schei uit, ik was niet bij Bierum maar bij Equipe en die hebben me zó laten zitten toen ik mn paard moest in laten slapen.... ik ga never ever mijn paard meer bij 1 van die oplichtersverzekeringen verzekeren. Ik sluit wel een lening af of spaar ervoor, maar die verzekeringen geven heel vaak niet thuis op het moment dat ze echt flink moeten betalen.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:23

Heb het zelf ook gezien ts. Ik keek in mijn voorwaarden en daar stond wel 2 mnd maar op de website niet inderdaad.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:25

Heb je tussentijds nieuwe voorwaarden ontvangen? Of staat er op de meest recente polis welke andere voorwaarden erbij horen? Deze even goed doorlezen.
Zo niet, een bezwaar aantekenen met een kopie van de oude voorwaarden.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 08:02

Inmiddels weet ik dat oude informatie op het internet niet verloren gaat. Misschien toch maar overleggen met mijn rechtsbijstandsverzekering... Ik denk toch dat als ze de klanten verkeerd voorlichten op de website, de klant het voordeel van de twijfel hoort te krijgen.
Hoewel ik mij inmiddels niet zo klant meer voel, ondanks dat ik al jarenlang 2000 euro premie per jaar betaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 08:17

Maar je hebt toch ook algeme voorwaarden? Heb jij dan een internet versie van de algemene voorwaarden en declaraties zonder die tekst? Dat lijkt me echt heel raar ik kan mij niet voorstellen dat ze alleen jou foute info laten zien en de rest niet.... want je hebt het steeds over andere klanten. Ik en meer wat ik weet zien al een hele poos op de website keurig dat je binnen 2 maanden in moet dienen. Daarom was ik daar in augustus ook alert op toen ik naar de kliniek moest.

Als je dat werkelijk plus de gene die je altijd thuis gestuurd krijgt als er wat wijzigt, kan overhandigen met de oude tekst maak je misschien nog kans maar anders. Denk ik echt gevalletje pech gehad.

x_MyChange_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:52

Raar verhaal vind dat ze je als je al zolang klant bent je erg klantonvriendelijk geholpen ben..niet het eerste slechte verhaal wat ik lees over hun. Hoop voor jou dat ze gewoon netjes gaan betalen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 07:03

Yvank, de termijn over het declareren heeft gewoon verkeerd op de webstite gestaan. Mijn dochter en man bevestigen dat, ik heb tekst eruit gekopieerd en geplakt in mijn mail, tabaluga12 heeft het ook gelezen. Ik denk dat jij en je vrienden de website niet goed bestudeerd hebben. Maar gelukkig is alles wat ooit op internet is gezet terug te halen.

MyChange, inderdaad heel erg klantonvriendelijk. Ik dacht dat ik een goede klant was, heb zeker al 15.000 euro aan premie aan ze betaald en tot nu toe maar een schijntje gedeclareerd.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:25

En wat vinden jullie van de nieuwe regel bij Bierum? Als je iets declareert gaat het jaar erop je ziektekostenverzekering met 25% omhoog

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:34

Ze zouden er alles aan moeten doen om jou te helpen! Ik blijf er bij dat die paarden verzekeraars oplichters zijn! Volgens mij kan je beter zelf een potje achter de hand hebben. Het zelfde als je eigen zorgverzekering, je betaald er ruim 100 euro per maand voor, en dan krijg je ook nog een rekening die ze niet vergoeden van 1 of andere prik of de pil. Ik vind het echt te belachelijk voor woorden. Zo het zelfde in de paarden wereld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 09:53

Bierum is nog steeds stuk goedkoper dan anderen ook met die 25% regel...

@ts. dan zouden wij dat zelf maar verzonnen hebben? Ik heb er een paar maand geleden bewust naar gezocht omdat ik zelf moest declareren. Het staat er al maanden op bij de voorwaarden :) als je even verder klikt. En het stond ook in de brief die we thuisgestuurd kregen. Als jij dat niet hebt gehad dan hebben ze wellicht jou niet ingelicht of is er iets verkeerd gegaan met de post maar dat betekend niet dat ze hun andere klanten ook niet hebben ingelicht.

Maar nogmaals als jij kan aantonen wel iets verkeerds te hebben gezien kan je daar wellicht wat mee. mits je het zwart op wit hebt staan via een prinscreen oid.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 19:02

_Margarita_ schreef:
En wat vinden jullie van de nieuwe regel bij Bierum? Als je iets declareert gaat het jaar erop je ziektekostenverzekering met 25% omhoog

Echt waar!!! :oo
Ik las in de laatste polis ook dat zij ook de verzekering op kunnen zeggen. Dat vond ik ook al vreemd. Als je jaren trouw je premie betaalt en je paard krijgt een chronische ziekte, kunnen ze je zo uit de verzekering knikkeren.

Yvank, eerlijk gezegd vind ik fatsoenlijke voorwaarden en een nette afhandeling belangrijker dan de premie.
En ik weet niet of jij en je vrienden wat verzinnen, dat zou je mij nooit horen zeggen. Eerlijk gezegd is het voor mij geen gespreksonderwerp als ik mijn vrienden spreek, de inhoud van de website van een verzekeringsmaatschappij. Een kennis van mij uit een huiskamertopic die dit topic las (maar hier niet reageerde) had ook de termijn van twee maanden op de site gezien.

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 19:08

Dit lijkt mij niet netjes van de verzekering, helaas heeft een kennis van mij ook al problemen met deze verzekering.
Als je een klacht wilt indienen, zou je contact op kunnen nemen met Kifid (www.kifid.nl), deze instantie behandeld klachten omtrent verzekeringen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 19:15

Dank je voor de tip chazzie! Eerlijk gezegd wilde ik hiervoor liever niet mijn rechtsbijstand inschakelen, die heb ik niet voor dit soort flauwekul afgesloten.

Tot een paar jaar terug ging het allemaal heel anders. Mijn dierenarts kon direct bij hen de facturen indienen (met korting). Dan kreeg je als klant alleen een rekening van je eigen risico. Ook kwam er jaarlijks huisbezoek. Dat was ook altijd prettig, kon je direct al je vragen kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:53

Maar even wat anders krijg jij nooit bericht dan van de verzekering?

Die 25% regel is vorig jaar november al ingegaan namelijk.

Heb daar keurig brief van ontvangen destijds.

Dat was jij noemt had ik ook. dat is er afgegaan omdat mensen bij deze klinieken veel mee declareerden en dat niet meer uit kon. Iets wat ik kan begrijpen. toen mijn paard is overleden wat overigens ook allemaal vlot verlopen is met uitkerenm wou ik mijn nieuwe paard weer laten verzekeren meerde offertes opgevraagd em bij de meeste verzekeren was is rond de 100/200 per jaar meer kwijt met minder vergoeding. Dus de huidige voorwaarden van bierum heb ik maar voor lief genomen. En ik heb alleen maar goede ervaringen altijd alles vergoed gekregen en bij overlijden ook alles netjes afgehandeld. Van elke verzekering is helaas wel wat te zegge .

Maar ik heb altijd van alles netjes een brief gehad van die 25%regel vorig jaar november, van de stopzetting van contracten met klinieken waardoor je alleen maar je eigen risico had. en ook van de termijn van 2 maanden.

Als jij nooit wat ontvangen hebt kan je daar wellicht wat mee.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 22:26

Dat verhaal van teveel declareren is mij vorig jaar ook in de stand van Bierum op Horse Event verteld. Ik heb nog nooit zulke flauwekul gehoord. Alsof je voor niks met je paard naar de dierenarts gaat omdat de verzekering een belangrijk deel vergoed 8)7
In november heb ik geen brief gekregen, wel een hele tijd daarvoor met een aantal veranderingen. Toen heb ik ook de verzekering voor het paard van mijn dochter aangepast. En vanwege fulltime baan, kinderen, vier paarden bij huis en een stel honden en katten gaat niet altijd mijn volle aandacht naar post van een verzekering die ik al jaren heb lopen, en kan ik zeker niet altijd alle voorwaarden ophoesten. Daarom is een website zo makkelijk, kan je het snel even opzoeken. Maar als die dan niet blijkt te kloppen......

Van een verzekeringsmaatschappij mag je wel verwachten dat ze eerlijk met de klanten omgaan. Ik heb nu niet alleen dat gedoe vanwege de website, maar ook de smoes dat ik niet vooraf zou hebben overlegd over de behandeling van het paard. Toen bleek dat ik kon bewijzen dat ik wel had overlegd, kwamen ze met een ander excuus waarom de factuur grotendeel niet vergoed werd. Dat is gewoon niet netjes en daar hou ik niet van.

Het had mij zeker 100/200 euro premie meer per paard waard geweest om niet dit gedoe te krijgen. Fijn voor jou dat je zo tevreden bent Yvank, ben ik ook lang geweest. Ik hoop voor je dat je niet ooit hetzelfde gedoe krijgt als ik nu heb. En ik kan je de tip geven om vooral via de e-mail met ze te communiceren. Telefonische toezeggingen blijken niets waard.

Ik vraag mij wel af waarom je zo ontzettend je best blijft doen om mijn verhaal te ontkrachten. Heb je behalve dat je er klant bent nog andere banden met Bierum? Heb je er gewerkt of stage gelopen? Werken er bekenden van je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:37

Ik vind dat je heel erg persoonlijk op de man speelt := sorry hoor maar ik probeer je verhaal nergens te ontkrachten en geef ook steeds aan als je bewijs heb dan kan je daar rechtsmatig gezien vast wat mee of lees je hier nou steeds overheen :?

Nee ik heb er geen enkele banden mee heb er enkel en alleen mijn paard verzekerd. Wel doe ik een studie in richting bank en verzekeringswezen en kom daar gewoon veelvuldig tegen dat mensen de kleine lettertjes niet goed lezen en daardoor nat gaan. Het blijft uiteindelijk jouw eigen verantwoording om de algemene voorwaarden wel of niet goed tot je te nemen en ook in algemene voorwaarden staat vaak dat aan fouten geen rechten kunnen worden ontleent dat geld ook voor een website ik heb in mijn opleiding daar al verschillende dingen van onderzocht bij ''gewone''verzekerings maatschappijen waar dit soort zaken veel voorkomen. Hoe banketstaaf dat ook is.

En ja tuurlijk is het niet netjes hoe er met je wordt omgegaan. Maar mijn post was enkel om duidelijk te maken dat zolang je geen harde bewijzen hebt je vaak aan het kortste eind trekt, verzekeringen zijn er gehaaid in en ze handelen helaas nog via de regels ook. En dat staat volledig los van het ethische gedeelte of je zo met je klanten omgaat.

Daarom ook áltijd alles schriftelijk doen dan heb je bewijs wat ook rechtsgeldig is. Emails vallen daar nog niet altijd onder maar is wel al beter dan telefonisch.

Wat ik zelf zou doen, is je laatst gestuurde algemene voorwaarden opzoeken, staat er daar niets over in is dat al bewijs nummer 1, nooit een brief er over ontvangen? Dan heb je nummer 2. Toezeggingen die zwart op wit staan verzamelen.

Daar kopieen van maken en dit met een aangetekende brief opsturen en daarin de bewijslast omdraaien, jij hebt dan nu aan je 'onderzoeksplicht' voldaan laat hen dan maar aantonen dat ze je wél op de juiste manier hebben ingelicht met de juiste informatie.

Op de website van het juridisch loket bijvoorbeeld zijn voor dit soort zaken wel brieven te vinden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-10-14 22:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 22:46

Nee hoor Yvank, ik speel nergens op de man. Het valt me alleen op dat je hardnekkig blijft proberen mij van mijn ongelijk te overtuigen. Dus vandaar mijn vraag waarom je het zo voor van Bierum blijft opnemen.
Verzekeringen kunnen gehaaid zijn, maar blijven afhankelijk van hun klanten. En op deze manier verliest van Bierum een hele goede klant. Dus uiteindelijk trekken zij aan het kortste eind.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:46

echt serieus, ik heb er echt van geleerd; ke kunt nog beter een lening afsluiten dan een paardenverzekering. Je betaald maximaal en krijgt geen ruk uitbetaald, of het valt ineens niet onder je verzekering. Daarbij betaal je dan alleen afbetaling als je ook iets hebt gebruikt ervan. Nu stort je jarenlang in een bodemloze put je geld, vooral als je het geluk hebt dat je paard nooit wat mankeert.Nee, ik trap er niet meer in! Als mijn paard wat mankeert en ik heb geen potje dan spreek ik mn krediet wel aan.