Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Naranga schreef:Naar de KNHS Marcato? Dat loopt via het stamboek waar het paspoort van is dus daar zou ik even op de site kijken Ginger, of bellen. Zitten wel kosten aan verbonden.
Amaris schreef:waarom zou je de naam in het paspoort willen veranderen? Het kost alleen een hoop geld, toch?

DatBenIkNou schreef:Amaris schreef:waarom zou je de naam in het paspoort willen veranderen? Het kost alleen een hoop geld, toch?
Omdat je het paard op jouw naam wil hebben en niet op die van vorige eigenaar???
igor001 schreef:Ik volg even.
Overschrijving van een kwpn is mogelijk zonder lidmaatschap dacht ik, maar kost je 75 euro. Op het bijgevoegde papier van mijn paard staat dat dit papier bij verkoop terug gezonden dient te worden. Snap alleen niet waarom?
Weet iemand of het verplicht is om een paard over te schrijven? En hoe kan je wel echt registreren dat dit paard van jou is? Met het koopcontract???
SuperAssie schreef:DatBenIkNou schreef:waarom zou je de naam in het paspoort willen veranderen? Het kost alleen een hoop geld, toch?
Omdat je het paard op jouw naam wil hebben en niet op die van vorige eigenaar??? O)Mijn paard staat nog steeds op de naam van zijn fokker. Zie geen reden om dat te veranderen aangezien mijn naam in dat paspoort niet bewijst d:at hij van mij is. Het koopcontract echter wel
Allegra schreef:Nee hoor, ook de naam op het stamboekpapier is wettelijk geen eigendomsbewijs. Alleen een koopcontract en/of als je kunt aantonen dat je voor langere tijd de zorg voor het paard draagt.