Ritje trailer, wat voor vergoeding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ritje trailer, wat voor vergoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:59

Ik ben erg benieuwd wat jullie voor rekeningen?

Wanneer met de auto alleen rij dan komt zeg maar vergoeding van 15cent per km net niet uit (rij benzine). Zeg 20 cent per km wel uitkomt.
Als met trailer rijdt verbruikt de auto 2 keer zoveel, dus ik reken vergoeding van 40 cent per km (Heb dan ook met 2 voortuigen te maken, auto + nette trailer die jaarlijks wordt onderhouden en verzekert is).
(Voor mijn gevoel komt dit ook echt net uit)
En hoe zit verzekering technische in elkaar?
Ik zeg dat ik nooit verantwoordelijk ben voor paard. En wettelijk gezien is toch de eigenaar van paard altijd verantwoordelijk voor zijn dier?

Zeg dat paard schade aan trailer veroorzaakt, dan is eigenaar wettelijk aansprakelijk en die kan in dien verzekerde ook gewoon verhalen op zijn wa verzekeringen.

Al betwijfeld of ik wel nog moet doen als vrienden dienst.
Maar wat gebruikelijk om als onkosten vergoeding te rekenen?
Commerciële bedrijven vragen als ik goed heb 1 euro per km, of wat zijn jullie ervaring er mee?

cissy

Re: Ritje trailer, wat voor vergoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:25

besef je wel dat als je voor anderen rijdt dat je dan een paardentaxi bent en dat je dan een VCVV certificaat én een vergunning van de NVWA moet hebben?

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:44

Wat is je bedoeling?
gewoon een keer voor iemand rijden? of is dit iets structureels?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:57

Gewoon keertje voor iemand, maar ik hoef natuurlijk geen geld op toe te leggen. Vandaar vraag wat is redelijk voor een vergoeding zodat je kosten er uit hebt.
En nee ik ben geen Taxi

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:08

Wat voor auto heb je dan als ik vragen mag? Jou auto rijd dan totaal niet zuinig.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:10

En wij doen dit ook wel eens of wij vragen niks of zak brok. Ligt aan de afstand. Want andersom heb je ook wel eens iemand nodig.
Maar ik weet niet hoelang of hoeveel kilometer je diegene weg moet brengen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:18

Als ik wel eens door iemand vervoert wordt dan betaal ik de brandstof kosten.
Ze komen bij me met een volle tank
En na af lopen wordt er weer getankt.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:21

Tja, het ligt eraan wie we vervoeren.. Een stalgenoot/vriendin vragen we geen geld.. Dat lost zich meestal wel op in een etentje oid..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:39

Is benzine auto en rij met trailer rond 1 op 8, maar kan meer of minder zijn afhankelijk van de rit.
Maar heb je ook nog te maken met het materiaal. Zo heb ik vrij nieuwe trailer waar ik erg zuinig op ben waardoor die met regelmatig wordt onderhouden en ik heb hem ook in de verzekering zitten.
(vind toch wat anders dan wanneer met klein oude trailer rijdt van meer dan 6 jaar oud waarvan geen onderhoud op wordt uitgevoerd).
Daarnaast heb je ook te maken met slijtage en onderhoud van de auto.
(Auto is ook echt niet goedkoop als ik reparaties en onderhoud per jaar deel door gemaakte km)

Als persoon wat voor terug doet, ook prima maar sommige maken erg makkelijk van af waardoor liever een vergoeding afspreek.
Echte afstand heb ik niet in gedachten vandaar zelf denk aan km vergoeding.
40 cent is 10km, 4 euro, 20km 8 euro, 40km 16 euro, enz.
Ik weet niet bij wat voor afstand jij een zak voer rekent :+

Maar toch is vraag of ik wel doe gezien risco's die je loopt en de tijd die je er aan kwijt bent. Maar ik ben wel erg benieuwd wat normaal is wil je echt de kosten er uit hebben.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-09-14 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:43

Mja pasgeleden hebben we 70 km gereden voor iemand, met een auto die met trailer 1/10 rijdt..
dus dan ben je net 7 liter kwijt.. 7x1.70= om en nabij 10.-.. Ik ga daar niet moeilijk over doen.. Maar dat ben ik.. :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:43

Als sommige er makkelijk vanaf maken dan moet je daar gewoon niet voor rijden

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:44

En dat idd :P

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:52

Een vriendin van mij rijdt vaak met haar paard met mij mee naar evenementen en ritten. Dan reken ik haar € 0,10 per km, dit dekt ruimschoots de helft van de brandstofkosten. Het is meer vriendendienst. Ik denk dat je daar een veelvoud van moet rekenen als je alle kosten eruit wilt hebben.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:00

Als ik voor een vriendendienst rijd, dan vraag ik de brandstofkosten. Oftewel ik tank het voertuig af en bij thuiskomst tankt de tegenpartij het voertuig af.

Heb ook wel eens een vraag gehad van een stalgenoot waar ik niet super mee omging en zij wilde graag een opleiding met paard gaan doen in, ermelo dacht ik, en zij heeft geen geschikte auto, geen trailer en geen geschikt rijbewijs. Heb toen gezegd 1 euro per kilometer. Geen idee of ze gebruik wilde maken want de opleiding wilde ze niet meer doen vlak nadat ze het vroeg.

Andere situatie.
2 stalgenootjes ook zonder geschikte auto, geschikt rijbewijs en geen trailer, wilden graag naar het bos met z'n 2en. Heb toen gereden voor ze voor 80 euro incl foto's maken, maar was wel van 'sochtends vroeg tot eind in de middag zoet met brengen, wachten, foto's maken, terug rijden en nog foto's naderhand uitzoeken.
Afstand was geloof ik rond de 55/60 kilometer enkele reis.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:31

Ja okr ik zal dit wel allemaal mee rekenen als je vaak met iemand weg gaat.
Maar jij had het zelf over een keertje dan heb heb je toch geen slijtage aan je auto en alles.
En nee dan vind ik niet dat ja van alles extra kan gaan vragen.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:11

Als het een eenmalige actie is zou ik er niks voor willen hebben. Gewoon vriendendienst.
Moet ook kunnen en wie weet heb je hun nog eens ergens voor nodig.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:19

Ik heb ook een tijd rondgereden voor vrienden voor een traktatie. Uiteraard altijd braaf deze traktatie gekregen, maar ondertussen krijg ik zo vaak die vraag dat ik twijfel om een taxi op te zetten. Maar dan zit ik met vergunningen en dergelijke, geen idee of het dan zo plezant blijft.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 01:20

Dat heb ik ook een tijdje gedaan maar dat liep de spuigaten uit dus dat is afgelopen. Dat is het nadeel van het hebben van een grote trailer en dikke auto. Dat gebeurt nu niet meer :D :+ (zie onderschrift)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 01:32

ralphtdw schreef:
Ja okr ik zal dit wel allemaal mee rekenen als je vaak met iemand weg gaat.
Maar jij had het zelf over een keertje dan heb heb je toch geen slijtage aan je auto en alles.
En nee dan vind ik niet dat ja van alles extra kan gaan vragen.

ja dat vroeg ik me ook al af haha ,

als iemand eens vraagt of ik diegene weg wil brengen en het is niet bar ver, prima toch ?
dan ga ik niet eerst de banden van me auto vervangen ,me trailer helemaal napluizen enz ..

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 02:44

Fjorj schreef:
En hoe zit verzekering technische in elkaar?
Ik zeg dat ik nooit verantwoordelijk ben voor paard. En wettelijk gezien is toch de eigenaar van paard altijd verantwoordelijk voor zijn dier?

Zeg dat paard schade aan trailer veroorzaakt, dan is eigenaar wettelijk aansprakelijk en die kan in dien verzekerde ook gewoon verhalen op zijn wa verzekeringen.

Dit zou ik nog maar eens heel goed navragen bij de verzekering. Er ligt mij iets bij dat als jij betaald wordt jij ook daarvoor een verzekering moet hebben. En dit niet zomaar op andermans WA gegooid kan worden. Mag diegene eigenaar zijn, maar ze betaald jou voor je diensten.
Het is me even te laat om het nu precies op te zoeken, maar nakijken zou ik dat zeker wel voordat je een keer wel met die problemen te maken krijgt.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 05:36

Als je betaald wordt voor het rijden en dr is schDe aan de trailer dan is dat jouw eigen risico

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 07:12

Wij doen het echt mooi niet. Meteen samen afgesproken toen we de trailer kochten. (Vriendlief en ik.)
Ga echt niet het risico nemen dat een paard de tent afbreekt en dat ik dan verantwoordelijk ben voor mijn schade en de schade aan het paard.
Ik moet iets te hard werken voor m'n centjes om ze aan zoiets doms te verspillen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:29

Ik denk dat ik dat ook maar moet doen.
Heb zelf ook hard voor gespaard en gekocht met idee dat juiste gebruik en onderhoud meer dan 10 jaar plezier mee heb.
Jammer genoeg denken hoop mensen wel erg simpel over.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:45

Ik denk dat je daar verstandig aan doet. Dat uitlenen en verhuren heeft zover ik weet best wel een paar haken en ogen. En dat is ook de reden dat ik mijn trailer niet uitleen of verhuur. Ik ben er heel zuinig op en ik heb er gewoon geen zin in ruzie te moeten gaan maken over evt schade. Als een keer nood aan de man is wil ik best chauffeur spelen, heet dus als het naar de kliniek toe moet. Maar alleen bij bepaalde mensen waarvan ik het paard ken.