Waar hebben jullie je Paard verzekerd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Scarlett89

Waar hebben jullie je Paard verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 16:22

Sorry als het verkeerd staat, of deze vraag al bestaat. Ik kon hem zo snel niet vinden.

Momenteel ben ik verzekerd bij Hippozorg, maar daar ben ik niet zo tevreden over (ga daar niet verder op in). Dus ben ik benieuwd welke verzekeringen voor paarden er nog meer zijn en wat de ervaringen zijn daarmee.

Misschien handig om te weten: mijn paard is niet van uitzonderlijke waarde, loopt niet in de sport en is al 16. Ik heb haar nu gewoon basis verzekerd maar wil haar eigenlijk ook graag aanvullend verzekeren. Echter, kan je bij Hippozorg niet meer je polis 'opwaarderen' zodra een paard 15 is geworden. (Wat ik best apart vind gezien, als je het voor het 15e jaar afsluit, ze wel t/m het 20ste jaar vergoeden!)

Anyway, zoek ik dus nu een verzekering waarbij ik haar nog wel aanvullend zou kunnen verzekeren.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Waar hebben jullie je Paard verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:24

ED -> TAO

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:28

Dat is bij de meeste, zo niet alle verzekeringen zo hoor. Ivm het hogere risico bij een "ouder" paard.

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 22:43

Heeft niemand hier verder zijn Paard verzekerd ofzo? Er bestaan toch wel meer verzekeringen als Hippozorg? (en ook als die niet meer een paard vanaf 15 verzekeren ben ik alsnog nieuwsgierig naar welke verzekeringen er nog meer zijn en hoe die bevallen...)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:34

als je de zoekfunctie gebruikt kom je heel veel topics tegen over paard verzekeren. Deze bijvoorbeeld [TAO] Ervaringen paardenverzekering

Ieder paard en situatie is anders dus heeft niet zoveel zin om hier uitgebreid je verzekering te melden, voor jou kan het weer heel anders zijn. Er zijn niet voor niks zoveel soorten verzekeringen voor paarden.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:38

Pas geleden heb ik meerdere verzekeringen met elkaar vergeleken, daar kwam Hippozorg toen als "beste" uit voor mijn eisen. Hiervoor paard verzekerd gehad bij de EFO, daar uiteindelijk minder blij van geworden. Met hippo in t verleden ook goede ervaring gehad. Maar ja zo heeft ieder z'n eigen ervaring en mening.

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 18:41

cissy schreef:
als je de zoekfunctie gebruikt kom je heel veel topics tegen over paard verzekeren. Deze bijvoorbeeld [TAO] Ervaringen paardenverzekering

Ieder paard en situatie is anders dus heeft niet zoveel zin om hier uitgebreid je verzekering te melden, voor jou kan het weer heel anders zijn. Er zijn niet voor niks zoveel soorten verzekeringen voor paarden.

Nee dat is waar, maar ik was benieuwd of er überhaupt een paardenverzekering te vinden waar ik haar nog in krijg met 16 jaar.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:28

Nee waarschijnlijk niet, paard is te oud en dus teveel risico voor de verzekering. De mijne is altijd verzekerd geweest bij Hippo en die werd er ook uitgegooid met 20 jr, kon toen alleen nog maar dood door ongevallen, brand en diefstal verzekeren.
Misschien dat ze dat nog wel doen, dat is kwestie van even bellen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:30

Ik heb mijn pony verzekering bij de Hippozorg. Had mijn vorige paard verzekerd bij Equine risk.