Trailerdiefstal ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EdwardG

Trailerdiefstal ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 17:24

Hallo Bokkers,

Ik wil een inschatting maken hoe waarschijnlijk is dat een trailer wordt gestolen. Ik vroeg me af of er Bokkers zijn bij wie ooit (of bij kennissen) een trailer gestolen is. Ik vroeg me af hoe vaak dat nog voor komt en in welke omstandigheden dat gebeurt?

Had de gestolen trailer wel of geen slot?
Had de gestolen trailer een slot, wat voor slot? Eenvoudig universeel disselslot? Alko-slot goedgekeurd (zo'n rode)? Beugelslot? Wielklem? Goedkoop slot? Duur slot?
Stond de trailer binnen? Op eigen terrein met hek? Etc.?

Ik hoor graag jullie ervaringen over hoe en wanneer het plaats gevonden heeft (onlangs of reeds enkele jaren geleden)

Bedankt!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:48

Euh ja hier laatst op mysterieuze wijze een trailer van het terrein verdwenen.
Onze stal ligt langs een sloot, je moet een brug over en een hek door wat, als er niemand is, altijd
afgesloten is......en toch trailer weg. Geen sporen hoe het gebeurd kan zijn.

Weliswaar gaat het hier om een oude trailer die toch al weg moest dus zijn we blij dat degene die
hem meegenomen heeft dit klusje voor ons opgeknapt heeft, maar toch.....de vraag blijft wel hoe ze dit voor elkaar gekregen hebben :? :?

Is drie weken geleden gebeurd.

bliver

Re: Trailerdiefstal ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:50

Heb een keer meegemaakt op een outdoor wedstrijd dat iemand zn trailer kwijt was. Terwijl ze zelf een proef aan het rijden was ziet ze zo dr trailer wegrijden

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:51

Jup, tijdens een inbraak op stal. Trailer stond op disselslot, op afgesloten terrein. Alles was doorgeknipt.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:59

Nee, wel onze poepkar/kiepaanhangwagen, met poep en al erop!
Stond op eigen terrein achterom, maar dit was via een doorgaande weg achterom makkelijk te bereiken. Zat helaas ook geen disselslot op. Terwijl dat gewoon binnen lag }:0 .

EdwardG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 18:02

Oh hemel!

@ProudJustify: Ok! :? Dat is inderdaad bizar zeg. Wie gaat er nu zoveel moeite doen om zo'n trailer weg te halen. Is hij niet toevallig overdag weggehaald toen het hek open was?

@Bliver: Het zal je gebeuren zeg! :n Gelukkig kunne de meeste sloten ook over de dissel als hij aangekoppeld is.

@Utixo: kun je misschien nader uitleggen wat voor disselslot het was? Opengeknipt? Die rode Alko sloten zijn ook disselsloten, maar die kun je toch niet zo snel openknippen lijkt me? Of was het zo'n rechthoekig ding met een discusslot eraan?

Bedankt iig voor jullie reacties..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:05

Wat een brutaliteiten zeg :wow:

BB1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:12

je kan een trailer of kar ook met disselslot erop zo meenemen, kwestie van handig omgaan met een stukje ketting...............

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:15

tip. ik zou hem toch altijd ergens aan vastzetten..
hoor wel 'wielklem'.. maar heb ook inmiddels iemand gehoord waar de trailer met wielklem en al, met een krik hupla een vrachwagen in geduwd is en weg waren ze. met een disselslot gaat dat natuurlijk nog makkelijker

EdwardG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 19:42

Ergens aan vastzetten is goed idee. Maar als je trailer niet op eigen terrein staat en er is niks om aan vast te binden?

Die trailers die met wielklem en al worden ingeladen, zijn dat hele bijzondere exemplaren? Of gebeurt dat ook met de eerste de beste trailer die ze tegenkomen?

Ik vind het allemaal best ver gaan hoor. En zo'n vrachtwagen op je erf....dat hoor je toch? Of stond hij ergens achteraf? in een weiland?

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:45

Ik zag van de week voor bij komen dat de vrachtwagen van amazone Hilde Geerts is gestolen.
Blauw/grijze vrachtwagen. 's nachts gebeurd en alleen kentekenplaten er af.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 20:14

Nee is echt niet gebeurd terwijl het hek open was. De mensen die een sleutel hebben die heebn we gebeld of er misschien iemand een trailer weggehaald had terwijl ze op stal waren, maar dit was niet het geval.

EdwardG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 20:48

Hoi,

Jeetje bizar zeg, wat er allemaal gebeurt. Moet niet gekker worden :? :?

Maar kortgezegd komt het er dus op neer dat als je niks hebt om het aan vast te zetten, alhoewel, dat kunnen ze ook weer losknippen, er dus eigenlijk niks is wat je kunt doen om trailerdiefstal te voorkomen als ze het op je trailer gemunt hebben?

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 20:53

Gelukkig geen ervaring met gestolen trailer. Helaas wel met gestolen mestaanhanger (kipper). Stond ook gewoon met slot, maar ze zijn tegenwoordig zo handig om er gewoon een hele nieuwe dissel overheen te schuiven en hem zo mee te nemen. Dat slot wordt dan elders verwijderd.

Nieuwe mestaanhanger staat dus met disselslot en wielklem. Daarnaast geinvesteerd in goede camera's met nachtzicht en erfverklikkers. Dan gaat er in ieder geval alarm af als er iemand in de nachtelijke uren op mijn erf rondstruint :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 20:59

Paar jaar geleden is onze trailer gestolen :j Had geen slot, stond op de parkeerplaats achter een school, kwamen weinig mensen en onze stal was er naast. Stond ook nog een grote container naast. Dus amper zichtbaar.

Trailer werd teruggevonden vol gestolen computers etc.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:13

je hebt ook een disselslot waarbij je een soort 'kogel' moet/kunt gebruiken. Dan kunnen ze hem nooit aankoppelen met slot.
Het aankoppelen met slot kun je ook voorkomen met een universeelslot door zelf met de hand het palletje om te klikken. Dan is het dus alsof die achter de auto hangt en past er dus niet 'nog' een trekhaak bij. Slot erover en aankoppelen wordt wel heel lastig :Y)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:22

EdwardG schreef:
Oh hemel!

@ProudJustify: Ok! :? Dat is inderdaad bizar zeg. Wie gaat er nu zoveel moeite doen om zo'n trailer weg te halen. Is hij niet toevallig overdag weggehaald toen het hek open was?

@Bliver: Het zal je gebeuren zeg! :n Gelukkig kunne de meeste sloten ook over de dissel als hij aangekoppeld is.

@Utixo: kun je misschien nader uitleggen wat voor disselslot het was? Opengeknipt? Die rode Alko sloten zijn ook disselsloten, maar die kun je toch niet zo snel openknippen lijkt me? Of was het zo'n rechthoekig ding met een discusslot eraan?

Bedankt iig voor jullie reacties..

Het was zo'n rechthoekig ding, ze hebben het slot wat eraan zat doorgeknipt.

Overigens is mijn trailer wel teruggevonden, in goede staat en klaar om weggebracht te worden (en keurig op slot...). Helaas waren de rest van de spullen foetsie.

Tegenwoordig heb ik een alarmslot erop zitten, en ik wil eigenlijk nog een wielklem. Ook heb ik camerabewaking op stal aangebracht.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:26

Een slot heeft los van zijn functie ook een ander doel: verzekeringsdekking. Vaak stelt een verzekeraar de eis dat er tenminste een bepaald slot op de trailer moet hebben gezeten voordat ze bij diefstal tot uitkeren overgaan :)

EdwardG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 22:29

Dank voor alle reacties.

@MoOtJuHh: Klinkt interessant, dat ze niet meer aan kunnen koppelen....maar ik begrijp niet precies wat je bedoelt met de hand ''palletje omklikken''. Heb je misschien een foto?
Ik begrijp ook niet zo goed hoe je een dissel over een dissel kunt plaatsen. Kan iemand dit uitleggen?

@Utixo
Oh ja, zo'n rechthoekige, die ken ik... dus het discusslot wat eraan zat is opengeknipt. Zo'n discusslot heeft dus niet zoveel zin. Ik kan helaas geen camera's plaatsen aangezien het niet mijn stal is. Een alarmslot klinkt goed. Wat bedoel je met ''de rest van de spullen''?

@M_i_r
I know. Maar ik heb geen verzekering ivm de leeftijd van de trailer (lage dagwaarde). Ik vind dat de premie niet opweegt tegen wat er uitgekeerd zal worden bij diefstal. Ik wil er dus gewoon alles aan doen dat hij niet gestolen wordt, en dus niet te verzekeren.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:39

De zadels en hoofdstellen die ze me hadden genomen. Waarschijnlijk was de trailer wel makkelijk om het in te vervoeren. De dag nadat er bij ons is ingebroken is er ook op Duindigt ingebroken en er zijn stevige aanwijzingen dat mijn trailer daarvoor gebruikt is.

Ik denk dat het uiteindelijk wel meevalt met de trailer diefstallen. Ook is een trailer goed te verzekeren, de mijne is in ieder geval prima verzekerd voor zo'n 60,- per jaar.

Wil je echt zekerheid hebben zul je ergens een overdekte bewaakte stalling moeten vinden.

Het alarmslot dat ik nu gebruik is overigens niet door te knippen en maakt een loeihard geluid als je ermee rommelt. Nadeel is wel dat hij dat ook doet bij een stevige wind (maar dan draai ik het slot altijd even om zodat er geen alarm functie is, alleen maar een zeer stevig slot), en dat je moet checken of de batterijen nog wel vol zijn.
Dit is het slot:
http://www.sitconsecurity.nl/hangslot-alarm.html

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 23:18

Toevallig is pas de aanhangwagen van mijn broertje gestolen, geen trailer maar wel een grote aanhanger, met slot en al waarschijnlijk op een andere aanhanger gereden, niemand had wat gezien.
Stond wel op slot maar is verder niet verzekerd, zat vol met surfspullen, hij baalt stevig....

Mijn trailer staat met een disselslot met rood alko balletje erin op slot op een afgesloten terrein met camerabewaking, is ook allrisk verzekerd.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 23:20

Het uiteinde van de trailer, ik noem het maar de kop, gaat op je trekhaak. Op de kop zit een handvat en wanneer je die 'omhaag' trekt, verschuift er in de kop een palletje, zodat de kop goed kan aanhaken op de trekhaak. Dan zie je ook dat het handvat terug 'valt' naar een horizontale stand.
Je kan dus zelf de trekhaak nabootsen door dat palletje zelf om te duwen. Eerste 2x even onwennig en lastig, maar daarna geen probleem meer. Andere optie is dit slot: http://www.computersafe.eu/masterlock-u ... lslot.html

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:30

Hier trailer gestolen van een vriendin in Utrecht tijdens spoedje......
Pony van een vriendin met koliek naar de kliniek....in de haast niet op slot gezet aan de auto op de parkeerplaats van de kliniek. komen buiten.... trailer foetsie.... erg jammer.
Toen moesten ze mijn trailer lenen....

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:53

Mijn trailer staat op het erf van de stal waar ik rij. Achter een hek en uit het zicht. Er zit een goed slot op.

Het is een wedstrijdgenootje van mij overkomen dat haar trailer tijdens een wedstrijd gestolen is. Deze stond aangekoppeld achter de auto. Blijkbaar hebben de dieven hem gewoon afgekoppeld en achter een andere auto gehangen.
Sindsdien doe ik als ik op wedstrijd ga, altijd het slot op mijn aangekoppelde trailer op de parkeerplaats.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:57

Als ik met de trailer weg ben, bijvoorbeeld naar IKEA of een bouwmarkt, gooi ik óf het slot er om óf ik parkeer hem achteruit strak tegen een muur zodat ze hem er niet af kunnen krijgen.