trailer opkanppen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

trailer opkanppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 11:44

Heeele poos terug heb ik een trailer op de kop kunnen tikken om te kunnen oefenen met mijn toen trailerbange paardje. helaas is zij er niet meer en stond de trailer er maar verlaten bij, hij was zo zo en die tijd dat ik er niet naar om heb gekeken heeft het allemaal niet beter gemaakt.
De zijwanden hadden al wat plekken en het deurtje aan de voorzijde was ook al aan alle kanten provisorisch gerepareerd. hierdoor is hij gaan lekken en was de bodem aan de voorzijde aan zijn rottings-proces begonnen.

Nu mijn nieuwe paardje er op loopt alsof het zijn stal is, ben ik toch maar begonnen hem op te knappen.
Dus met pijn en moeite de trailer bij me moeder achterthuis geparkeerd
Dit is hem dan, beetje vies enzo maar op zich ziet hij er wel redelijk uit.
Afbeelding

als eerste de kap eraf, pff wat een onhandig ding is dat. en wanneer hij loskomt is het zo wiebelig als maar kan. ik was echt even bang dat hij ons kapot zou vallen maar gelukkig kunnen ze toch meer hebben dan eerst leek
Afbeelding

de binnenkant, beetje ouderwets toch wel. zoals je kan zien heeft het deurtje het vrij snel begeven
Afbeelding

vervolgens alle platen eraf en de bodem eruit. de bodem hebben we in stukken gezaagd die was echt enorm zwaar met de gietvloer erop. frame is helemaal nagekeken, daar waar nodig weer beschermd, en afgewerkt
Afbeelding

alle wandjes op maat gemaakt en alle kopse kanten behandelt
Afbeelding

eerste wandjes er weer op, en afgekit
Afbeelding
Afbeelding

kapje d'r weer op
Afbeelding

lijst er weer om, en helemaal afgekit
Afbeelding

de remkabels waren met lusjes nog extra opgehangen aan de bodem. ik wil hier zo min mogelijk in boren of wat dan ook dus wat extra railtjes gemaakt, zelfde geld voor de ophanging voor de verdeling van de verlichting. (hier ook maar even een kapje omheen gedaan. klemmen enzo zagen er prima uit verlichting werk goed dus niets aan gedaan. alleen 1 snoetje vervangen)
Afbeelding
Afbeelding

beetje maffe constructie maar de bodem is op maat gezaagd en de kopse kanten zijn behandelt. hij wordt hier beschermd tegen de regen
Afbeelding

en hier ligt hij erin, ook nog extra afgekit
Afbeelding

het eerste deurtje bijna klaar
Afbeelding

en gisteren is de achterklep erop gekomen, kentekenplaat en verlichting ga ik toch nog ff iets anders doen.
Afbeelding

ik moet nu nog een deurtje, maar wacht nog op de juiste omlijsting. als dat klaar is dan gaat hij terug naar stal en zet ik de spatborden en zij-reflectoren erop. dan is de buitenkant zo goed als af. tussenschot en de rest aan de binnenzijde ben ik nu materiaal voor aan het uitzoeken voor de beste prijs.

cissy

Re: trailer opkanppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:55

Keurig hoor! Ben jij zo handig?

Nog een tip: als je reflectoren en typeplaatje erop gaat zetten, lijm ze dan vast met kit ipv met schroefjes in je hout te schroeven, scheelt weer potentiele vochtplekken.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 12:09

hej tnx voor de tip, had zelf ook al het idee dit te doen. ik wil zo min mogelijk in het hout boren, alleen als het echt moet dan gaat er een gaatje in, en die wordt dan ook weer helemaal vol gesmeerd voordat hij definitief dicht gaat.
heb de zijwanden aan de onderachterzijde ook niet vast gezet. zag bij de vorige platen dat ze daar het meeste waren gaan rotten en dan dat hij op de overige plekken wel vast genoeg zit

ben redelijk handig. heb wat technische opleidingen achter de rug dat helpt wel

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:05

Ziet er allemaal netjes uit. Vergeet niet de technische punten na te kijken zoals leeftijd van de banden/lagers/remschoenen/koppeling.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:08

complimenten, zo wie zo dat je aan zo'n klus begint. Ziet er netjes uit.

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:11

Zo! Petje af.. Wat een werk lijkt me dat zeg.
Ben je nu goedkoper uit zo aan het einde dan een nieuwe trailer aanschaffen?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:21

Mooi geworden zeg! Lekker licht ook met die witte wanden! Ik heb ook net een opknapper gekocht, handig om jou topic te lezen!

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:27

Ziet er goed uit, we hebben een paar maanden geleden ook helemaal een nieuwe bodem plus nieuwe wand er ingezet. Kan je straks weer veilig weg!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:38

Dejavu hihi, wij hebben die van ons nu een half jaartje klaar!
Maar ziet er goed uit!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 22:13

@ jelle hij is bovag gekeurd, wiellagers rechts achter waren stuk. Deze heeft me oom met een pers vervangen. Banden wist ik, dot code stamt uit de jaren 90 maar daar wacht ik mee tot hij klaar is. Reflectoren achter waren gebroken zitten nieuwe op. Verder geen technische problemen gelukkig.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:18

Mag ik vragen wat je zowel kwijt bent geweest aan alles? :o
Wil mijn trailer ook gaan maken namelijk.

Handig om te weten waar op te letten en welk materiaal beter etc is.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:48

Wauw ik heb er hier ook nog een staan...uhum daar moet ik nog steeds mee beginnen.
Ik ben ook benieuwd wat je ervoor kwijt was.
Wat voor bodem heb je erin gedaan?

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 09:09

Phoe kosten zal ik even na moeten kijken. Moet wel zeggen dat ik wel geluk heb dat ik dingen goedkoper heb kunnen krijgen dan normaal, plaatmateriaal heb ik voor inkoopprijs bij het bedrijf van me vriend kunnen bestellen.
Hang en sluitWerk heb ik in 1keer alles gekocht waardoor ik ook wat van de prijs af heb kunnen praten.
Verder ben ik ook pietluttig geweest met afkitten enzo. Dit had wellicht ook met minder af gekund maar ik wil graag dat het goed is.
Profielen heb ik zo veel mogelijk van de oude trailer gehaald omdat deze duur Zijn.
Maar kan wel even overzicht maken wat ik zo ongeveer kwijt was.

Eeffjjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:55

Wauw wat een mooie trailer heb je gemaakt!
Dit ziet er stukken beter uit als hoe je hem had gekocht! :)