Ik heb een (licht dringende) vraag voor gokkers die ervaring hebben met het leasen van een paard/pony!
Ik rijd nu 1,5 jaar een super leuke fries, maar de eigenaresse rijdt zelf eigenlijk amper. (Afgelopen jaar is ze zwanger geweest waardoor ze niet gereden heeft en nu gaat ze 2keer in de week tijden)
Nu rijd ik al die tijd 'voor niets' omdat we elkaar zeg maar een dienst bewezen. (Zeg je dat zo? Haha)
Helaas heeft de eigenaresse nu aangegeven dat het voor haar te duur wordt (dat begrijp ik...) en dat ik mee zal moeten gaan betalen. (Als ik dat wil natuurlijk
. En dat wil ik;-) , ik wil haar zeker nog een jaar blijven rijden
)Nu is mijn vraag wie er ervaring heeft met lease/bij betalen.. En hoe je de afspraken gemaakt hebt (misschien heeft iemand een voorbeeld contract?)
Denk daarbij aan afspraken over dierenarts kosten en bijv. Wat er gebeurd als het paard ineens ernstig kreupel is waardoor ze niet meer te rijden is enz. Enz.
Ik wil namelijk wel alles goed geregeld hebben en goed op papier..
Daarnaast heb ik haar opgeleid van de B tot het M1 en wil ik haar komend jaar doorrijden naar het Z! Ook over een eventuele vergoeding wanneer ze toch verkocht wordt wil ik graag ervaringen horen.. Hihi.
PB mag ook!! Ik ben overal blij mee!,
In ieder geval alvast bedankt voor de interesse in mijn bericht