Paard immigreren, ervaringen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NYC

Paard immigreren, ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 01:32

Ik heb al een aantal jaar een relatie met een in de USA woonachtige man. We hebben het al dik een 2 jaar over samen wonen. Zoontje en ik zijn al 2 keer 3 maanden wezen proef samen wonen. Wat allemaal super ging! :D Voor de vakantie besloten om toch echt te gaan emigreren!

Meeste wat geregeld moest worden voor ons is klaar.

Lang getwijfeld of ik mijn paard mee wou nemen. (Stalling daar is duur, overtocht is duur, hij heeft wat last van de luchtwegen zal het klimaat en de lucht wel goed voor hem wezen? ) toch besloten hem wel mee te nemen!

We zijn begonnen met uitzoeken hoe en wat. Maar echt wijzer kwa prijzen etc. Word ik niet echt van het internet. Ja ik kan wel precieze prijzen krijgen, maar dan moet ik daar een aanvraag voor doen.

Zijn er mensen die zo'n onderneming hebben gedaan? Wat waren jullie ervaringen? Welke tips hebben jullie?

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 01:42

NYC

Re: Paard immigreren, ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 01:45

Super dankjewel voor de tip. Zal het topic doorlezen.

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 02:07

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 02:29

Ed gosen vervoert regelmatig paarden heen en weer.. Wellicht kun je hem eens contacten.

anonymous54

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 04:33

http://www.horseservice.nl

Hier heb ik goede ervaringen mee. Ze geven je een offerte vrijblijvend en daarna kun je beslissen of je je paard meeneemt. Waar ga je heen verhuizen? Het verschilt nogal of je naar New York gaat of San Diego, en merrie's zijn duurder vanwege langere quarantaine kosten.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 06:53

Wij vliegen regelmatig paarden over... Komen er in Oktober weer twee deze kant op :)

Paarden jonger dan 2 jaar en ruinen zijn inderdaad goedkoper omdat die maar twee dagen in quarantaine hoeven. Merries moeten twee weken, en hengsten zelfs vijf weken. De prijzen kun je gewoon een offerte vragen idd, verschilt namelijk altijd wat ivm koersen, brandstof prijzen, ed.
Voor een jaarling naar CA betaal je rond de $6000 totaal.

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 16:52

Vrij moeilijk om te beslissen door wie je hem wil laten vervoeren. De reis gaat naar New York.

Hij is een 6 jarige PRE ruin.

anonymous54

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:26

Een ruin naar New York is ongeveer de goedkoopste bestemming, dus dat is super! Er zijn nou ook weer niet enorm veel bedrijven die vervoeren dus ik zou zeggen, laat je informeren. De link hierboven vervoeren al zolang paarden en doen dat ongeveer dagelijks. En een offerte aanvragen is vrijblijvend.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 03:27

En overvliegen is nog altijd goedkoper dan hier een PRE kopen... Prijzen zijn hier heel anders dan in NL ;)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:52

Als budget een probleem is kan de vader van Jantje misschien helpen.

Papa, is het ver naar Amerika?
Stil Jantje, doorzwemmen!

:+

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 11:36

Hahaha . Het goedkoopste is natuurlijk naar Portugal rijden en hem dan laten zwemmen ja. _O-

Even serieus;
Heb op de site van verschillende bedrijven gekeken. Gaat inderdaad bijna wekelijks. Maar vond dat bij veel er niet vanaf Schiphol word gevlogen, hij zou dan naar Duitsland/London/België moeten. Hij staat in Friesland. Is dus ook even afwegen wat het makkelijkste voor ons is.
Mijn zoontje heeft wel zin in een reisje naar London. ;)

Heb het papierwerk klaar. Dus hij zou op korte termijn kunnen vliegen.
Wij gaan 1December, moeten nog wat dingen met mijn ex kwa ons koophuis afwikkelen. (We krijgen 24 september uitspraak van een rechter.) we moeten dan spullen gaan verkopen en inpakken etc. Misschien wel goed dat paard alvast vooruit gaat. Mijn schoonvader kan daar op hem passen, hij is geboren op een paardenranch dus dat komt helemaal goed!

Heb via een bedrijf ook de goedkopere optie gekregen om hem op een wachtlijst te laten zetten. Als er dan in een vliegtuig plots een plaats over is, die in de buurt van NY landt dan kan hij goedkoper mee. Je krijgt het tot minimaal 24 uur van te voren te horen. Wel met de kans dat hij dus via London of iets dergelijks vliegt. Wij hoeven hem dan alleen naar Amsterdam of Den helder te brengen zij vervoeren de paarden dan veder naar de het vliegveld. Ook kan het dus wezen dat hij ergens tot maximaal 300 km van NYC word afgezet.
We weten dan niet wanneer hij kan vliegen. Kan dus een week duren of 2 maanden. Hij zou dan 2de op de wachtlijst zijn.
Moeten nog even uitrekenen of dat echt wel goedkoper is.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:43

Deze dame heeft onze hengst hierheen gebracht vanuit Houston Texas, naar Schiphol.
Ze vliegen bijna wekelijks op Schiphol en doen dacht ik ook NY.
http://www.equiflight.com
Is zeer ervaren en fijn om mee te werken, en regelen ook de quarantaine.

O ja, veel plezier daar!!!

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 09:59

De site's bekeken van de boven genoemden, heb het forum door gespit op mensen die dezelfde onderneming ook hadden gedaan. Heb met meerdere vervoerders contact gehad.
Prijzen lopen nogal uit een. Is voor ons ook overwegen wat nou echt de beste is ook kwa prijs. Bij de goedkoperen moet paard vaak verweg opstappen, hebben we dus benzine kosten om het heen en weer rijden.

Ook bieden verschillende vervoerders tegen een relatie goedkope prijs een paardentaxi aan.

Wat mij wel opvalt, vaak is het opstappen niet in Amsterdam. Maar in België/Duitsland of London.

We willen het liefst een vlucht van Amsterdam naar JFK , is voor vriend het makkelijkste als hij hem daar gaat opwachten, Wii hebben ook altijd met JFK goede ervaringen gehad, met een ander vliegveld wat minder en vond het ook wat rommelig daar. -de kat van kennissen uit de VS gingen emigreren hun kat was daar zoek geraakt, de kat zat een dag te laat in het vliegtuig. _O- -

Mensen die hun paard hebben laten overvliegen, vanaf waar ging het paard weg? Moest je hem/haar zelf er brengen of werd hij/zij opgehaald?

Ik woon in Friesland, is dus nog even kijken wat voor ons het makkelijkste is kwa opstappen van paard.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:22

We hebben voor het wk in Amerika de paarden ook naar Schiphol gebracht, en kwamen daar ook weer aan.

Maar misschien heeft het met de bestemming te maken.