Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
c_alsemgeest schreef:Die van mij is qua gewicht helemaal goed, heb ik ook extra keuringspapieren van. Alleen daardoor ook vrij duur omdat het bovenwerk van speciaal honingraat aluminium, glasvezen en carbon is voor gewichtsbesparing. Aan de motor en onderstel zijn ook wat aanpassingen gedaan. Nieuw was die 57.000.
Het is een fiat en ik heb hem nu ruim zes jaar (foto onderaan in profiel). Het bedrijf waar ik hem gekocht heb toen der tijd bestaat volgens mij alleen niet meer.
Verder gelden voor parkeren inderdaad dezelfde richtlijnen als voor caravans en campers.
Boxers schreef:Vjestagirl dankjewel voor je reactie!
Ikke: Als je een C rijbewijs haalt. (Grote vrachtwagen?) Mag je dan niet met een kleine rijden? Vanwaar C1 ?
Had voorheen een ander topic gelezen over de laadvermogens. Maar dat was even weg gezakt.
Wederom dank! Vjestagirl schreef:Boxers schreef:Vjestagirl dankjewel voor je reactie!
Ikke: Als je een C rijbewijs haalt. (Grote vrachtwagen?) Mag je dan niet met een kleine rijden? Vanwaar C1 ?
Had voorheen een ander topic gelezen over de laadvermogens. Maar dat was even weg gezakt.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... -ce-en-c1e
Het C rijbewijs is voor vrachtwagens zwaarder dan 7500. Idd, als je je C haalt mag je niet rijden met kleiner dan 7500.
Vjestagirl schreef:Boxers schreef:Vjestagirl dankjewel voor je reactie!
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... -ce-en-c1e
Het C rijbewijs is voor vrachtwagens zwaarder dan 7500. Idd, als je je C haalt mag je niet rijden met kleiner dan 7500.

xTamaarJamai schreef:Vervelend dat er in elk topic zulke antwoorden komen... Dit is namelijk al bijna overal bekend en op heel bokt kom je deze reacties tegen.
Ts vraagt toch info over verschillende wagentjes !
ikke schreef:xTamaarJamai schreef:Vervelend dat er in elk topic zulke antwoorden komen... Dit is namelijk al bijna overal bekend en op heel bokt kom je deze reacties tegen.
Ts vraagt toch info over verschillende wagentjes !
Simpel: fatsoenlijke auto's op B-rijbewijs om twee paarden te vervoeren, bestaan simpelweg niet en elke keer opnieuw willen mensen dit toch weer weten. Blijkbaar is het toch niet zo wijd verbreid bekend als jij suggereert.
.
)c_alsemgeest schreef:ikke schreef:Simpel: fatsoenlijke auto's op B-rijbewijs om twee paarden te vervoeren, bestaan simpelweg niet en elke keer opnieuw willen mensen dit toch weer weten. Blijkbaar is het toch niet zo wijd verbreid bekend als jij suggereert.
.
Deze bestaan wel... maar zijn bijna niet te koop omdat het materiaal wat gebruikt moet worden, de aanpassingen die gedaan moeten worden en de herkeuring na installatie van de spullen achterin vrij duur zijn. Dan nog moet je heel goed weten hoe zwaar het is wat je vervoerd.
Als je een wagen wil kopen die aan deze eisen voldoet op papier, adviseer ik om toch voor de zekerheid even langs een weegpunt te rijden met de combinatie... heb ik toen der tijd ook gedaan.
In april ben ik aangehouden voor grote controle met twee paarden á 560 en 600kg erin, ik ben toen ook gewogen (ook diesel controle, bandendruk, belasting e.d. heb daar bijna een uur gestaan met die arme beesten achterin die al twee uur aan het karren waren)
Alles was in orde en ik mocht door rijden, de agenten in kwestie vertelden wel dat het een uitzondering is, bijna alle B tjes die ze aanhouden zijn over beladen, veel zelfs al met 1 paard!
Ashkerlon schreef:Eerst en vooral... wil de TS er ook daadwerkelijk 2 paarden op zetten?
Ik heb ook zo'n "gebakje" op B-rijbewijs, ingericht voor 2 paarden... allemaal goed en wel: ik heb maar 1 paard, en er komt ook maar 1 paard op te staan. En dan zit je simpelweg goed met je gewichten (de mijne kan zo'n 1100kg laden, paard weegt misschien 500kg?) En dan heb ik nog ruimschoots voldoende om voldoende materiaal mee te nemen voor een weekendje weg.
Enne... €50.000?
De mijne heeft amper de helft gekost en die had toch echt wel een gloednieuwe opbouw, welliswaar op een chassis van 2008 en geen super deluxe afwerking. Maar hij is stevig, betrouwbaar, garantie op opbouw en chassis en hij is meer dan ik me wensen kan. Ik zou niet weten waarom ik voor een duurder model had moeten kiezen.
ikke schreef:Ashkerlon schreef:Eerst en vooral... wil de TS er ook daadwerkelijk 2 paarden op zetten?
Ik heb ook zo'n "gebakje" op B-rijbewijs, ingericht voor 2 paarden... allemaal goed en wel: ik heb maar 1 paard, en er komt ook maar 1 paard op te staan. En dan zit je simpelweg goed met je gewichten (de mijne kan zo'n 1100kg laden, paard weegt misschien 500kg?) En dan heb ik nog ruimschoots voldoende om voldoende materiaal mee te nemen voor een weekendje weg.
Enne... €50.000?
De mijne heeft amper de helft gekost en die had toch echt wel een gloednieuwe opbouw, welliswaar op een chassis van 2008 en geen super deluxe afwerking. Maar hij is stevig, betrouwbaar, garantie op opbouw en chassis en hij is meer dan ik me wensen kan. Ik zou niet weten waarom ik voor een duurder model had moeten kiezen.
En heb jij de wagen ook zodanig aangepast dat het paard er dan middenop staat? Zo niet, heb je een dijk van een onbalans in je ladingsverdeling, wat een behoorlijke invloed heeft op het rij- en stuurgedrag van je auto! Over de extra, onevenredige belasting van het onderstel zullen we het dan geeneens gaan habben (loadindex van je banden, bijvoorbeeld.....)
Especial schreef:ikke schreef:En heb jij de wagen ook zodanig aangepast dat het paard er dan middenop staat? Zo niet, heb je een dijk van een onbalans in je ladingsverdeling, wat een behoorlijke invloed heeft op het rij- en stuurgedrag van je auto! Over de extra, onevenredige belasting van het onderstel zullen we het dan geeneens gaan habben (loadindex van je banden, bijvoorbeeld.....)
Is dit met een 2-paards trailer dan niet net zo als je er 1 paard opzet?
Citaat:Is dit met een 2-paards trailer dan niet net zo als je er 1 paard opzet?