Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bliksem schreef:Hallo allemaal,
Ik ben voor mijn nieuwe pony op zoek naar een geschikte verzekering.
Nu kwam ik een (denk ik) tamelijk nieuwe verzekering tegen bij Van Bierum, namelijk de HorseSecure verzekering.
Hierbij verzeker je je paard voor een vast bedrag per jaar en komen uitsluitend ernstige/acute operaties en ingrepen in aanmerking. Tot een maxima van 2000 euro wordt de schade 100% vergoed en na uitkering hiervan wordt je verzekering direct beëindigd.
Het klinkt me, als net afgestudeerde, wel fijn in de oren dat een groot bedrag wordt opgevangen door deze verzekering en dat ik verder zelf een goede pot kan opbouwen ipv torenhoge premies betalen.
Ik kan er op Bokt echter helemaal niks over vinden, maar ik ben wel heel benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft?
Groetjes Shelley
Rchell schreef:Dat is inderdaad een rare constructie. Ik ben verzekerd geweest bij Hippo zorg en ben zeer tevreden over hun. Nette en vlotte afhandeling.. Nu willen ze mij als klant nooit meer terug want heb duizenden euro's kunnen claimen (helaas).. Ook bij het beëindigen van de verzekering ivm in laten slapen ben ik vriendelijk geholpen..
Rchell schreef:Even van de site gehaald:
Met de HorseSecure verzekering van Paardenverzekering Bierum kunt u uw paard voordelig en goed verzekeren voor acute dierenartsbehandelingen. Dit gaat om behandelingen die zonder ingrijpen fataal zouden zijn.* Hiervoor staat een vaste maximale vergoeding van € 2.000,00 zonder eigen risico en ongeacht de waarde van uw paard of pony. Het is dus vanaf heden mogelijk om uw paard/pony welke niet veel geldelijke waarde heeft toch te verzekeren voor bijvoorbeeld een koliekoperatie! Dit alles voor een zeer aantrekkelijke premie van € 125,00 per jaar (inclusief assurantiebelasting en administratiekosten). Daarnaast is in de HorseSecure verzekering de ongevallendekking en natuurlijk dooddekking standaard opgenomen (uitkering maximaal de reële handelswaarde van het paard met een maximum van € 2.000,00.)
Persoonlijk weet ik niet of ik dit zou doen.. Een gemiddelde koliek operatie (om maar een voorbeeld te noemen) kost veel meer dan 2000 euro en ik denk (maar heb de voorwaarden niet gelezen) dat er lastig te bepalen is wat er valt onder "zonder ingrijpen fataal". Ook wordt er aangegeven dat ze uit gaan van de reeële handelswaarde.. Wat wel een voordeel is, is dat indien je paard overlijd je een bedrag uitgekeerd krijgt.