Verzekering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lotlot2

Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 18:07

Zoekfunctie gebruikt maar vond geen vergelijkbaar topic.

Hoi allemaal,

De eigenaresse van mijn verzorgpony's en ik hadden het er over of het handig zou zijn om een verzekering af te sluiten.

Hoe staan jullie tegenover zo'n verzekering?
Welke verzekering zou dan moeten zodat paard en ruiter verzekerd zijn?
wat zijn de kosten hier van?
Wat houd deze verzekering allemaal in?

Alvast bedankt voor de reacties.

Anoniem

Re: Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 18:25

Letsel wat de ruiter oploopt of wat het pard aanricht zijn altijd kosten van de eigenaar dus de AVP verzekering van de eigenaar.

Je kan de pony's hooguit tegen ziektekosten verzekeren.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 19:39

Je moet ook even nagaan of de avp verzekering wel paarden verzekerd qua ongevallen, en of de bijrijder verzekerd is. Mijn verzekering geld alleen als de bijrijder niet betaald dus dat het niet als bedrijfsmatig wordt gezien.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 20:02

Dat is een hele goede. Laatst las ik hier een verhaal dat de bijrijder een ' ongelukje' met het zadel had gehad, zadel kapot. Dit werd dus niet vergoed door een verzekering bleek achteraf, dus dan is het mooi balen voor alle partijen.

Ik moet het zelf ook nog steeds uitzoeken..

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 21:25

Het gaat er ons (eigenaresse en ik) vooral om dat als er iets met de pony('s) gebeurt ik verzekerd ben.
Laatst bijgewerkt door lotlot2 op 23-08-14 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:31

Maar daar heb je toch gewoon je zorgverzekering voor?
Voor als je er af valt?
Ik heb zelf nog nooit na een val gehad dat de ziektekosten verzekering moeilijk deed.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 21:37

Oh ja sorry, was in de war...
Even vorige post aanpassen

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:39

Haha oke.
Ik dacht al, huh! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:49

lotlot2 schreef:
Het gaat er ons (eigenaresse en ik) vooral om dat als er iets met de pony('s) gebeurt ik verzekerd ben.

Daar is de avp van de eigenaar voor.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 22:44

Oh oke, dus ik kan verder niks met die verzekering? Dat moet de eigenaresse doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:41

Ja want de eigenaar is ten alle tijden verantwoordelijk voor de schade die haar pony aanricht dus ook letsel aan de ruiter.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:44

Het is wel praktisch om even na te gaan of je paarden (valt vaak onder huisdieren) wel in je AVP worden genoemd.. 9 van de 10 gevallen zit het er gewoon in, maar sommige verzekeraars hebben dit niet (of vinden dat paarden niet onder huisdieren vallen bijv).. Ik heb mijn beide paarden in een clausule op laten nemen destijds.. En was maar goed ook.. mijn paard heeft een auto gebeten :Y) :+

Edit: je bent geloof ik ook (als je erop zit) verzekerd via het ruiterbewijs.. maar hoe dit exact zit moet je ff checken bij KNHS / SRR.. is 14 jaar geleden dat ik em gehaald heb, dus weet dit niet precies...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:51

Je kunt de paarden verzekeren tegen ziektekosten, maar als het geen probleem paarden zijn dan is het vast goedkoper om gewoon ziektekosten zelf te betalen.

Daarnaast, als er iets met jou gebeurt waardoor je blijvend letsel oploopt (dus je krijgt bv een trap van het paard of je valt van het paard tijdens het rijden, mits niet roekeloos door jou) dan vergoed je zorgverzekering dat maar die gaan wel geld claimen bij de eigenaar.
Daar heeft de eigenaar als goed is een WA verzekering voor(dat is wel handig, want als ze schade maakt aan bv iemand zn auto dan gaat dat ook via die verzekering) - het is wel verstandig als ze even haar verzekeringsmaatschappij belt en vraagt of haar paarden ook onder de WA verzekering vallen, want sommige maatschappijen doen dat niet.