Camera in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Obi

Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 14:26

Wie heeft er ervaring met een camera in de trailer?
Welke merk / type is aan te raden om te gebruiken?

Alvast bedankt,

Glossy227

Re: Camera in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:27

Ik volg even, ben hier ook wel benieuwd naar namelijk

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:30

Ook ik volg, nog geen trailer volgend jaar pas,
maar zou er het liefst wel een camera in plaatsen ;)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:31

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:35

Wij hebben er 1 in de trailer, na een koliekgeval die naar de kliniek moest hing hij er vrij snel in.

Zal eens kijken naar het merk en type voor je!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:36

Ben zelf ook op zoek naar een camerasysteem ik las dat velen een achteruitrij camera erin plaatsen omdat dat vaak goedkoper in de aanschaf is.
Alleen vraag ik mij dan af hoe je zoiets dan doet instellen,die lijnen zijn toch zichtbaar dan en het is spiegelbeeld?
Wie weet hoe dat dan moet? :o?

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:41

Wij hebben een GoPro die we onder andere gebruiken in de trailer, dan kunnen we onderweg via Iphone of Ipad kijken hoe het met de heren gaat.
Ook gebruiken we deze om filmpjes te maken tijdens het rijden, snorkelen (is waterdicht!) enz.
Ook kun je de camera op je cap bevestigen.
Niet de goedkoopste oplossing maar wel eentje waar je buiten het gebruik in de trailer ook nog wat aan hebt :)

Obi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 14:47

Bedankt voor de tip! Hoe verbind je de camera met je iphone / ipad? Gaat dat via internet? Wij rijden ook veel in het buitenland en dan heb ik niet altijd internet verbinding.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:52

Ik gebruik een babyfoon met camera die ik op marktplaats heb gekocht.
Op deze manier heb ik geluid en beeld (ook als het donker is). Het is draadloos, op oplaadbare batterijen en eventueel kun je de ontvanger met het beeldscherm ook een eindje van de trailer meenemen. Dit is bijvoorbeeld erg gemakkelijk wanneer je met een jong paard op concours gaat en je wilt na je proef nog even wachten op de punten. Je kunt gewoon de ontvanger meenemen de kantine in en ondertussen af en toe je paard in de gaten houden.
Oh ja, en een groot pluspunt vind ik dat je niets hoeft te installeren oid. Je hangt de camera op en dat is het. Geen gedoe met draadjes of andere lastige dingen.

Volgens mij heb ik rond de €30,- uitgegeven aan de babyfoon.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:55

nina88 schreef:
Op deze manier heb ik geluid en beeld (ook als het donker is). Het is draadloos, op oplaadbare batterijen en eventueel kun je de ontvanger met het beeldscherm ook een eindje van de trailer meenemen. Dit is bijvoorbeeld erg gemakkelijk wanneer je met een jong paard op concours gaat en je wilt na je proef nog even wachten op de punten. Je kunt gewoon de ontvanger meenemen de kantine in en ondertussen af en toe je paard in de gaten houden.
Oh ja, en een groot pluspunt vind ik dat je niets hoeft te installeren oid. Je hangt de camera op en dat is het. Geen gedoe met draadjes of andere lastige dingen.

Dat is slim! Goed om te onthouden.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:55

Je plakt een speciaal houdertje voor de GoPro in de trailer en stopt daar de GoPro in.
Vervolgens zet je 'm aan en kun je via WIFI verbinding maken.
Je hebt er geen internet voor nodig en het werkt op een accu.
Wel rekening mee houden dat je ongeveer 1,5 uur met een accu kunt doen en als je regelmatig de verbinding verbreekt langer.
Ik kijk onderweg af en toe een keertje op de camera zodat de accu langer meegaat.
Inmiddels heeft mijn man een usb aansluiting in de trailer gemaakt zodat de GoPro niet leeg gaat maar een extra accu kopen kan natuurlijk ook :P

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:56

Wat een goed idee, een babyfoon! Ik ga ook eens even googlen ;)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:59

nina88 schreef:

Weet je toevallig welke babyfoon je hebt?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:03

Ik gebruik een achteruitrij-camera voor de wagen :) Doet het prima!
Heeft een €90 gekost in de lokale auto-zaak.

christel0908

Wij hebben een achteruitrijcamera werkt prima, je kan in spiegelbeeld kijken en gewoon, draadloos en weinig storing enkel op industrieparken en zo soms wat lijntjes in het scherm door storing van beveiligingscamera's en automatische hekkens

nina88

Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is het van het merk Elro, of iets dat daar op lijkt.

Het is wel handig, als je er eentje zoekt, om even te kijken of het ook echt allemaal draadloos is en je geen stopcontact nodig hebt. Dat verschilt per babyfoon. En daarbij kan ik me ook herinneren dat er ook babyfoons zijn die wel een camera hebben, maar die je aan zou moeten sluiten op de tv. Dus even checken of er een ontvanger met beeldscherm bij zit is ook makkelijk.

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:07

Ow das ook een idee Nina, ik heb nog een draadloze babyfoon met ontvanger met scherm, gebruikt voor op stal eerst..... :D

edice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:22

Ik ben op zoek naar een camera voor een pioneer systeem met scherm.
Zijn er ook achteruitrijcamera's zonder parkeerhulplijntjes?

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:34

edice schreef:
Ik ben op zoek naar een camera voor een pioneer systeem met scherm.
Zijn er ook achteruitrijcamera's zonder parkeerhulplijntjes?

Bij mij kun je die lijntjes aan en uitzetten het is en systeem van user pro

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:10

Ik schrik nogal van de trailer camera prijzen :\ Een achteruitrijcamera is dan toch een veel beter idee ;)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 08:51

ik heb een achteruitrij camera van DX.com, rond de €50 geloof ik. Werkt draadloos en doet het prima, de lijntjes stoor ik me niet aan overigens.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 08:54

nina88 schreef:

dat is zeker geen dom idee! ;)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 08:58

ingvdh schreef:
ik heb een achteruitrij camera van DX.com, rond de €50 geloof ik. Werkt draadloos en doet het prima, de lijntjes stoor ik me niet aan overigens.

Wij hebben er ook zo eentje. De eerste die we opgestuurd kregen werkte niet. Netjes terug mogen sturen, nieuwe gekregen en die doet het echt prima. We hebben net een nieuwe trailer gekocht, dus ik moet hem weer even inbouwen, we missen hem wel nu!

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:28

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:35