Ik vind het raar
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Moos99 schreef:Ik ben al weken bezig om passend vervoer te zoeken voor een wedstrijd in oktober voor 2 paarden. Nu kwam ik uit bij 2 paardsvrachtwagen, dacht ik een goede oplossing te hebben kom ik er achter dat het laadvermogen 1100 kg is. Dit betekend dus een paard en een pony? Waarom heet het een 2 paardsvrachtwagen als het dus in principe ook gewoon een anderhalf wagen is. Een 2 paardsvrachtwagen kan dus helemaal geen 2 paarden laden?
Ik vind het raar
of een vrachtwagen voor meerdere paarden... 
Rex_Rolfo schreef:Gaat het om een B rijbewijs vrachtauto (tmm <3500 kg) of C rijbewijs (tmm >3500 kg)?
Sommige "B" vrachtwagentjes schijnen zelfs leeg al te zwaar te zijn: [TAO] 2 paards vrachtwagen alleen voor Shetlanders?
Mijn stiefvader rijd altijd en hij heeft zijn vrachtwagen rijbewijs, dus dat is niet eens het probleem. Moos99 schreef:Rex_Rolfo schreef:Gaat het om een B rijbewijs vrachtauto (tmm <3500 kg) of C rijbewijs (tmm >3500 kg)?
Sommige "B" vrachtwagentjes schijnen zelfs leeg al te zwaar te zijn: [TAO] 2 paards vrachtwagen alleen voor Shetlanders?
En die C rijbewijs wagens dan? Zijn die voor meerdere paarden of heb je die ook in het "klein"Mijn stiefvader rijd altijd en hij heeft zijn vrachtwagen rijbewijs, dus dat is niet eens het probleem.
Lootje1991 schreef:Ik durf niet te zeggen dat als je vrachtwagen omgekeurd is en je iemand laat rijden met een C rijbewijs of je dan tot 7500 kilo mag laden

Moos99 schreef:De enige manier dan om 2 paarden te vervoeren is dus een 2 paards trailer met een hele dikke autoof een vrachtwagen voor meerdere paarden...