Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mikkie schreef:Bedankt voor je reactie, maar een 2-paards gaat het niet worden. Mijn auto mag een 2-paards met 2 paarden er op niet trekken, dus dan heeft het voor mij ook geen meerwaarde om er eentje te kopen.
Maar,.. ervaringen met een aluminium 2-paards zullen niet veel verschillen van die van een 1,5, dus ook die hoor ik graag.
ingvdh schreef:Ik heb destijds ook naar de Weijer gekeken, maar omdat ik graag een zadelkamer wilde is deze afgevallen omdat hij idd in het deurtje was opgebouwd.
Ben er zelf ontzettend blij mee en er is eigenlijk niks wat ik anders zou willen...
Mikkie schreef:Ik ben me aan het oriënteren naar een trailer (1,5 paards) en tijdens mij zoektocht kwam de Weijer Traveler op mijn pad. De trailer is opgebouwd aluminium "latten" en heeft ook een aluminium vloer.
Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen met deze trailer.
De term aluminium roept bij mij als leek meteen het beeld op dat het een trailer betreft met een lange levensduur, zonder al te veel gekke verrassingen gedurende de jaren en dat het een trailer is die goed bestand is tegen verschillende weersomstandigheden. Maar is dit ook echt zo? Wat zijn de voors en tegens van een aluminium trailer in het algemeen en de Weijer Traveler in het bijzonder? Zitten er "zwakke plekken" in waar ik rekening mee moet houden?
Voor de volledigheid:
Ik zal er niet iedere week mee op pad gaan. Met mooi weer wat vaker en in de winter waarschijnlijk nauwelijks tot niet. Ik probeer een overdekte stalling te zoeken, maar die lijkt lastig te vinden in de omgeving, dus in het ergste geval moet de trailer buiten staan.
maar wij repareren en onderhouden alle merken en de Weijer is gewoon een goede, degelijke trailer.Mikkie schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat die zadelkamer in de deur ook een kwestie van wennen is. Ik heb er een hekel aan als ik steeds "klem" zit tussen mijn paard en de vaste zadelkamer en ik heb bezwete shabrakken e.d. liever in de trailer dan in de auto. Dus...dilemma. Ik had me nu bedacht dat ik de deur bij het laden zo ver open zet dat de opening van de zadelkamer tot de deuropening komt. Als ik dan het hoofdstel af doe, kan ik die meteen ergens kwijt en ik heb toch de ruimte voor in de trailer om te bewegen.
En als dat niet werkt dan schroef ik 'm er dankzij de tip van Jelle_Steur gewoon vanaf.