Transsportbeschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Transsportbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 09:53

Hoi bokkers,

Mijn ervaring hier in de omgeving is dat veel mensen hun paard op de trailer zetten zonder transportbeschermers(of ik zie ze bandages of normale beschermers omdoen).
Wat is jullie ervaring hiermee?

Ik heb eigenlijk bij trailerritten altijd transportbeschermers opgehad, maar heb nu merkloze en deze zakken af dus ik twijfel nu of ik nieuwe zal kopen of dit toch anders zal aanpakken.

saarie

Re: Transsportbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:55

Ik zet m met gewone hoge beschermers rondom en springschoenen (voor) op de trailer. Gaat prima. De hoge beschermers zijn van Kieffer.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:57

Ik zet mijn paard ook altijd zonder transportbeschermers op de trailer. Ze heeft wel peeskappen en springschoenen aan. De reden dat ik geen transportbeschermers aan doe, is omdat mijn paard ze al verschillende keren kapot heeft getrapt, waardoor het dus erg gevaarlijk werd.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 02:30

Paard gaat hier helemaal bloot de trailer op, ongeacht de afstand.
Bescherming kan losraken, verkeerd gaan zitten en is warm. Ik vind dat risico groter dan het risico dat ie zich net verstapt en dat dat precies voorkomen had kunnen worden met bescherming.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 02:53

Ik heb toch altijd erg graag de benen goed beschermd, op de trailer. Maar mijn paard heeft er ook een handje van, om ze uit te trappen op de trailer. En idd die transportbeschermers zijn altijd zo bloedverziekend warm. De laatste keren heeft ze dus ook mijn gewone beschermers omgehad maar ik heb haar toch liever, tot aan de hak beschermd. (Mijn oude paardje heeft zijn eigen eens vreselijk naar verwond in het verleden, zonder beschermers op de trailer. Waarschijnlijk tijdens een bocht zijn evenwicht willen bewaren en met zijn ene been/hoef, de hele binnenkant, van het andere been aan gort 'getrapt', tot aan de hak.)
Ik zoek nu dus nieuwe beschermers voor mijn huidige paard, maar weet nog niet zo goed wat. Moet dus wel goed blijven zitten en luchtig zijn, zodat die pezen niet zo koken.

Ik volg. Wie weet wat voor handige tips er nog voorbij komen.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 23:39

Ik had het eerst ook altijd, maar doe het tegenwoordig niet meer. Wij doen kleinschalig paardentransport en hadden laatst een paard getransporteerd, welke transportbeschermers om had. Paard is zich eraan gaan irriteren in de trailer en heeft flink met zijn achterhoeven staan trappen. Gevolg: aantal flinke krassen op de aluminiumplaten van onze splinternieuwe trailer.
En natuurlijk, de veiligheid van een paard gaat boven de krassen in de trailer, maar zo zie je wel dat een paard het niet altijd even prettig vind..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 03:29

Die van mij gaat op langere ritten vreselijk schoppen met transportbeschermers... ik denk omdat ze warm worden. Ik heb wel 20 verschillende geprobeert, van Pagony tot Eskadron en van wol tot kunststof.
Nu staat die er gewoon in met peesbeschermers en net iets te grote springschoenen voor en achter.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:19

Al jaren gewoon met blote beentjes op de trailer
Als ze gaan zakken en je paard gaat daardoor staan klooien ben je verder van huis

Lenora_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:24

Ik ga mij paard binnenkort ophalen bij zijn oude eigenaar en we moeten dus 1.5 uur op de trailer. Ik ga haar geen bescherming om doen. Afgelopen donderdag heb ik namelijk peesbeschermers uit geprobeerd en daar ging ze al raar van lopen (geen bescherming gewend). Ik vind het spannend, maar ze als ze braaf zijn op de trailer moet het goed gaan, toch?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:18

Tuurlijk waarom niet
Die van mij staat er soms ook 2.5 uur op zonder iets

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:24

Ik begrijp niet dat mensen beschermers hebben die afzakken.....
Ik heb mijn paard al die jaren al met hoge transportbeschemers, nog nooit gehad dat ze afzakken oid. Heb 3 paar gehad. Van pagony, Harry's horse en nu van schockemolle. Nog nooit problemen gehad. Kwestie van goed dicht doen.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:25

Cherry is ook super braaf op de trailer, no way dat die zonder bescherming gaat.
Ongeluk zit in een klein hoekje en heb nog nooit meegemaakt dat mijn beschermers afzakken.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:28

Beste bescherming voor het paard zit achter het stuur!
Mijn paarden gaan ook met blote benen op de trailer, zooi om de benen geeft meer risico dan gemak, want paarden gaan er raar van doen en de benen worden te warm.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:30

@ waratje, ooit gedacht aan medeweggebruikers ea?

Misschien dat je er pas gaat over nadenken als je zoiets hebt meegemaakt. wij zijn van achter aangereden door een dronken bestuurder.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:34

Heel soms heb je pech, maar de risico's op schade door de "beschermers" is me te groot en ook met dronken bestuurders heb ik graag een goede chauffeur om de schade te beperken.
Medeweggebruikers moet je gewoon in de gaten houden en hun gedrag inschatten, daar kom je heel ver mee :j

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:39

Nou ja zeg, als je van achter wordt aangereden kun je daar echt geen schuld aan hebben, zeker niet in ons geval.
Dus ja een goede chauffeur is zeker belangrijk maar die heeft ook niet de wereld in zijn/haar hand :Y) Beetje dom om zo te denken

friesehengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:51

Mijn paard staat met peesbeschermers op de trailer. Heeft ooit onder het tussenschot gelegen en met de peesbeschermers om heeft hij daar gelukkig niks aan over gehouden.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:11

Snooki, een goede chauffeur ziet ook wat er achter hem/haar gebeurt en houdt daar ook rekening mee. En nee, je kunt niet alles voorkomen, maar wel heel veel en als er wat gebeurt kan een goede chauffeur wellicht de schade beperken.
Maarre, wat voor trailer hadden jullie? En wat hebben die beschermers precies opgeleverd bij die aanrijding?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:20

Ik gebruik ook beschermers, zijn nog nooit afgezakt.
Hebben jullie ze dan niet goed omgedaan want gebruik ze al 15 jaar, nog nooit iets gebeurd.
Ik gebruik het vooral voor het in en uit laden, maar wat snooki ook zegt, je hebt het niet altijd in de hand dus better safe than sorry in mijn geval

Barte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:24

Altijd met transsportbeschermers ....Liever iets te veel aan dan te weinig je weet nooit wat er gebeurt .Ik gebruik hoge van Rambo en geen probleem ermee gehad eigenlijk .

Maar als ze afzakken kan het zijn dat ze niet goed vastgedaan zijn of te groot zijn.Maar ik ga tegen niemand zeggen dat hij of zij ze aan moeten doen .Dat staat iedereen vrij en iedereen heeft zijn eigen redenen om iets wel of niet te doen .

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:28

liedjuh2 schreef:
Ik begrijp niet dat mensen beschermers hebben die afzakken.....
Ik heb mijn paard al die jaren al met hoge transportbeschemers, nog nooit gehad dat ze afzakken oid. Heb 3 paar gehad. Van pagony, Harry's horse en nu van schockemolle. Nog nooit problemen gehad. Kwestie van goed dicht doen.

Hier hetzelfde.
Paard gaat er alleen op met bescherming. Hij is altijd erg ongeconcentreerd als hij er uit moet komen en zit rond te gapen en durft zo wel eens naast de klep gaan dus dan liever ingepakt.

Mijn 2 jarige haf ging wel zonder iets op de trailer maar die was zo relaxed en kende uiteraard beschermers nog niet.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:30

Die van mij gaan rondom in de transport beschermers. Stevige die ik iets hoger vastmaakt dan gebruikelijk, want ze zakken altijd wat. Ze zijn wel stevig van materiaal en blijven daardoor goed zitten. Jonge paard is nog wat onrustiger op de wagen en krijgt daarvoor ook nog springschoenen om aan de voorbenen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:33

Mijn rijpaard krijgt altijd altijd voor elkaar om zich te verwonden onderweg die staat in de hoge beschermers van BR en ondanks de slanke beentjes zakken die niet af.

Onze friezen en koudbloed gaan gewoon zo op de trailer die kennen het sowieso niet om iets om de benen te hebben en staan gewoon rustig.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:44

Mijn overleden merrie stond ook altijd zonder beschermers op de trailer, het paard wat ik nu bijrijd heeft altijd peesbeschermers om. Mijn nieuwe paard (nu 1.5 jaar) gaat ook zonder de trailer op en af

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:52

Die van mij hoeft niet zo vaak op de trailer(tot nu toe dat ik hem heb 1x en dat was toen ik hem op ging halen, ong een half uur van zijn nieuwe plekje af) maar heeft er wel vaak opgestaan in het verleden, blijft vrij rustig over het algemeen.
Volgend jaar ga ik met hem op vakantie met een hoop mensen van stal, dan gaat hij ook in de vrachtwagen maar zonder bescherming. Als hij nog ijzers had gehad had ik hem wel springschoenen omgedaan maar aangezien hij nu bloot loopt hoeft dat ook niet meer :)