Wat te doen met wormcheckkits?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pacific

Wat te doen met wormcheckkits?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 13:45

Hallo,

Ehm... Ik heb werkelijk waar even geen idee wat ik moet doen :'). Een poosje geleden hebben een stalgenootje en ik flink wat wormcheckkits van Het Woud besteld, met de gedachte dat we ze toch de komende jaren nodig hebben. Echter hebben we besloten over te gaan op prefentief ontwormen omdat het én niet altijd betrouwbaar is en op ons land veel bloedwormen zitten én omdat ze zomers is de kudde staan waar ze alleen in mochten als we mee deden met het ontwormschema.

Nu heb ik nog vier van die kits over, maar wat moet ik daarmee? Kan ik ze verkopen, of is dat niet toegestaan? De kans dat we ze nog gaan gebruiken acht ik vrij klein. :n En ze hier maar ongebruikt te laten liggen, tsja, ook een beetje zonde?

Wie kan mij helpen?

Gerbrich

Pacific

Re: Wat te doen met wormcheckkits?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 15:23

Niemand die ooit in hetzelfde schuitje heeft gezeten of die enig idee heeft?

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:26

Ik zou ze gewoon opgebruiken eerlijk gezegd.

Bloedwormen kunnen ze ook zien in dat mestonderzoek :j 1 keer per jaar ontworm ik hem tegen lintwormen en klaar.

Aangezien ze in de zomer in een zomerkudde staan, kan je eventueel die wormcheckkits gebruiken als ze niet meer bij die kudde staan.

Doorverkopen kan eigenlijk ook niet aangezien je die vragenlijst erbij hebt zitten. Tenzij je ze natuurlijk aan iemand verkoopt die de wormcheckkits wel gebruikt en dan kan die persoon de vragenlijst mss wel kopiëren oid.
Iig, dit staat op de site:
De uitslag van het mestonderzoek en het daaraan gekoppelde advies wordt toegezonden naar degene die wormcheckkit(s) heeft besteld. Dit gebeurt per email. Bij niet functioneren van de email zal de uitslag per post worden verstuurd. Dit zal enkele dagen in beslag nemen. Indien een wormcheckkit aan een andere persoon wordt gegeven of doorverkocht zal de uitslag worden gezonden naar de persoon die de wormcheckkits heeft besteld. De orginele besteller van de wormcheckkits is verantwoordelijk dat de uitslag bij de gewenste persoon komt.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 08:54

Opgebruiken is eigenlijk geen optie. Ook in de winter is het van belang dat we het schema aanhouden, de pony's staan dan namelijk nog steeds af en toe bij elkaar (zelfde stal, apart landje maar wel gezamenlijk een bak). Ik heb Het Woud gemaild en zij hebben mij laten weten dat het toegestaan is ze gewoon over te dragen :).

Nu iemand vinden die dat wil ;)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:00

Maar een wormencheck kan toch nooit kwaad? Schema of geen schema?

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 09:05

Klopt, maar vinden we nogal zonde van het geld.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:09

Ik vind je opvattingen over ontwormen onverstandig. Los daarvan kun je ze idd overdragen. Een bekende is het makkelijkst, die vertrouwen jou, ook met doorspelen van informatie.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 11:13

Mag ik vragen wat er onverstandig aan is? Dat is juist niet mijn bedoeling. Wij kunnen alleen niet veel anders aangezien we op een pensionstal staan en ik liever wel wil dat mijn jonge pony op kan groeien in een kudde...

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 13:12

Ik denk dat ik die van mij toch maar houdt. Op mijn huidige stal kan ik ze niet meer gebruiken, maar wie weet heb ik er als ik mijn pony verhuis nog een keer iets aan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:01

wat is dat precies?