Waarde tweedehands trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eukje

Waarde tweedehands trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 23:27

Iemand enig idee wat de waarde ongeveer is van een Henra Adventure, 3 jaar oud?
Nieuwprijs volgens Henra site nu ruim 8400euro.
Ik ga er even vanuit dat de trailer in goede staat is. Het is maar om een beeld te krijgen want ik heb werkelijk geen flauw idee...!

Angela

Re: Waarde tweedehands trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 00:17

De waarde is geheel afhankelijk van de staat van de trailer. Heeft ie drie jaar buiten gestaan met alles open (dus regen naar binnen)? Of drie jaar overdekt in een hal? Is hij drie jaar dagelijks gebruikt, of maar enkele keren? Is er ooit een ongeluk mee gebeurd? Heeft er een paard ingestaan dat veel liep te stampen (wellicht zelfs door de voerbak)? Heeft de trailer een zadelkamer of niet, is het een 1, 1,5 of 2 paards? In welke conditie zijn de banden?

Kortom: niet 1,2,3 te beantwoorden :)

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 07:58

De Henra Adventure is alleen verkrijgbaar in een 2 paards uitvoering en is standaard voorzien van een zadelkamer met verlichting en voerbak....

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 09:13

Trailer heeft binnen gestaan, banden zijn in goede staat, geen ongeluk mee gebeurd en is niet intensief gebruikt hoor ik net!

Iemand toch een richtprijs misschien?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 07:17

uitgaande van de aanschafprijs minus 5% als je van de dealer wegrijd en dan jaarlijks 10% eraf.

Echter als het een goede trailer is die netjes en correct is zal de verkopende partij hoger dan dat bedrag vragen.

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 09:34

Dank je wel!
Dat is een handige berekening die ik in de toekomst ook kan gebruiken!

Ik heb ook navraag gedaan bij een dealer er dat komt goed overeen met deze berekening.
De verkoper heeft laten weten dat er een bod is gedaan dat ruim 1000 euro hoger ligt dan de opgegeven waarde dus daar ga ik dan ook niet overheen!
Deze trailer is van de baan, er mag een slotje op!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:16

eukje schreef:
Dank je wel!
Dat is een handige berekening die ik in de toekomst ook kan gebruiken!

Ik heb ook navraag gedaan bij een dealer er dat komt goed overeen met deze berekening.
De verkoper heeft laten weten dat er een bod is gedaan dat ruim 1000 euro hoger ligt dan de opgegeven waarde dus daar ga ik dan ook niet overheen!
Deze trailer is van de baan, er mag een slotje op!

Dan ben je knettergek!! Simpelweg een trailer afschrijven op een dergelijk bedrag zonder de trailer te hebben gezien is lichtelijk gezegd een domme actie.
Als het werkelijk zo simpel zou zijn, waarom dan zulke enorme prijsverschilen op ogenschijnlijk identieke 2e hands produkten; juist, o.a. de staat waarin ze verkeren!

Rekensommetje wat hier gegeven wordt, is een vuistregel, niet meer en niet minder. Het geeft je een indikatie van wat je mag/kan verwachten.
Voor genoemde trailer zou je dus mogen verwachten dat deze in een uitstekende staat van onderhoud is en/of er enige onderhandelingsmarge is. Domweg afschuiven getuigd niet van bijster veel inzicht.....

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 15:07

Ik heb zoveel inzicht dat ik voor 7400 euro een nieuwe Henra XL, aluminium uitvoering kan kopen!
Zelfde afmetingen, trapbescherming en zadelkamer....
Dan ben ik knettergek als ik voor minimaal 6600 euro een 3 jaar oude trailer van polyester koop lijkt me!
Maar misschien vergis ik me met deze oerdomme aktie.....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 17:51

eukje schreef:
Ik heb zoveel inzicht dat ik voor 7400 euro een nieuwe Henra XL, aluminium uitvoering kan kopen!
Zelfde afmetingen, trapbescherming en zadelkamer....
Dan ben ik knettergek als ik voor minimaal 6600 euro een 3 jaar oude trailer van polyester koop lijkt me!
Maar misschien vergis ik me met deze oerdomme aktie.....

Voor 5k heb je een nieuwe Weijer.

Als je zo vergelijkt, waarom vraag je dan uberhaupt naar de waarde van die trailer.......

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 19:23

Ik vraag naar de waarde omdat ik wil weten wat ie waard is....! Als ik bij 2 dealers informeer en ik krijg grofweg tussen 4500 en max 6 te horen weet ik genoeg....
Als iemand er meer voor wil geven, prima, ik niet. Dan kijk ik verder en kom ik bij een nieuwe uit voor bijna hetzelfde geld! Maar zo moet ik dat niet zien begrijp ik.....

En waarom zou ik een Weijer kopen??
Die is 12 cm lager dan de Henra....
Met 2 paarden van 1.76 en 1.78 maakt dat wel uit.
De Weijer die we nodig zouden hebben kost bij lange na geen 5000 euro!
De folder staat nog in mijn telefoon:
2 paards aluminium, bruto draagkracht 2500,
is kaal 6750 incl. Btw!
Komen nog 300 leges etc. bij én de zadelkamer, trapbescherming en reservewiel....
En dat heb ik allemaal wel voor 7400 bij de Henra!

Als jij een dealer weet die zo'n exemplaar voor 5 verkoopt hoor ik het graag uiteraard...
want ik heb zelf niet zoveel inzicht......

En voordat er een discussie over het merk ontstaat: heb nu ook een Henra en die bevalt prima! Alleen is het laadvermogen onvoldoende nu, anders hoefde ik geen andere....;-)

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:41

De verkoopprijs van een aluminium weijer ligt inderdaad ook rond de 7500 euro. Het is trouwens wel mogelijk om bij een weijer aluminium trailer de hoogte eenvoudig aan te passen. De zijwanden bestaan uit aluminium planken en kunnen tegen een geringe meerprijs met een extra plank(en) worden uitgevoerd waardoor de hoogte kan worden aangepast.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:54

ik had ook een hele hoge weijer...239 cm .......dat had de henra toch echt niet hoor