grijs kenteken auto gezocht voor trailer advies gevraagd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Femmz

grijs kenteken auto gezocht voor trailer advies gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 18:52

hoi,

ik ga van de winter paarden scheren en wil dit in bijberoep in een eenmanszaak gaan beginnen.
nu ben ik op de hoogte van grijs kenteken dit kan enorm schillen in de wegenbelasting.
nu weer mijn vraag welke auto?
ik zou graag willen dat de auto mijn 2paards trailer mag trekken.

mijn eisen:
- 4 of 5 zitplaatsen (als ik op wedstrijd ga is het niet handig voor 2 zitplaatsen te hebben.)
- niet te oud qua bouwjaar 2007 is het oudste wat ik wil.
- niet meer dan 150.000km ongeveer.
- vraagprijs niet over 10.000Euro.
- en nog

zelf gevonden:
ford ranger 2008 nog redelijk duur en veel km's
Mercedes vito 2008
volkwagen transporter 2008
Hyundai h300 2010.

de hyundai staat op 1 bij mij goedkoop nieuw en mag genoeg trekken en zuinig.

Caira

Re: grijs kenteken auto gezocht voor trailer advies gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:55

Heb je grijs kenteken voor 4-5 personen dan?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:57

Grijs kenteken gaat hem dan niet worden, dan heb je juist maar 2 zitplaatsen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:57

Ik weet niet, maar volgens mij is grijs kenteken juist voor 2zitters := Even verder inlezen nog dus!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:58

Caira schreef:
Heb je grijs kenteken voor 4-5 personen dan?

Bus met dubbele cabine (aannemersuitvoering), grijs kenteken heeft te maken met de laadruimte, moet minimaal 1m3 zijn.
Voor privégebruik van een dergelijke bus zijn weer regels.
Zijn vast wel terug te vinden op site van belastingdienst.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... nrichting/
Het is wel bekend dat de belastingdienst weekendcontroles bij pretparken e.d. uitvoert om te checken of de bedrijfsbus niet voor familieuitjes gebruikt wordt.

Femmz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 19:17

4-5 personen mag zeker dan heb je busje of een pick-up truck. deze laadruimte is groot genoeg. oh mag je deze niet voor eigen gebruik mee rijden? ken de verdere regels nog niet.

Heeft iemand zo'n hyundai?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:21

Laatst bijgewerkt door tienus63 op 22-06-14 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:21

Je mag er wel privékilometers mee rijden maar dan krijg je een bijtelling op je inkomen waar je weer belasting over betaald. De bijtelling is weer gerelateerd aan de zuinigheid van je auto in combinatie met de cataloguswaarde.

Femmz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 19:55

ik dacht al dat je prive mee mocht rijden. wist alleen de regels niet. ja zal mijn boekhouder eens informeren. ! tga alleen nog niet over welkeauto best zou uitkomen dan??

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:57

Ik zou proefritten gaan maken, onderhoud nagaan, uitzoeken wat bekende problemen zijn bij de auto's en de catalogus waarde uitzoeken. Aan de hand daarvan kan je een gedegen beslissing nemen.
Laatst bijgewerkt door lizy29 op 22-06-14 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:11

Alfa je de mogelijkheid hebt lekker proefritjes gaan maken, de hyundia kan nu wel favoriet zijn maar dat kan nog wel eens tegenvallen als je er in zit.
Geen dealer/garage in de buurt met verschillende merken?

Hier jaren een vw transporter voor de trailer gehad, reed erg fijn. :j

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:01

Je kunt de auto ook op privé kopen en dan de eenmanszaak oprichten. Dan kan de auto op privé blijven staan en toch op grijskenteken lopen ( moet hij wel al op grijs staan). Dan krijg je geen bijtelling en mag je de gereden km aan je privé overmaken a € 0,19. Dit moet je dan wel bijhouden. Privé hoef je dan niets te registreren. Je moet de auto dan wel meer dan 10 % zakelijk gebruiken.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:13

inderdaad wat funnygirl zegt is waar

maar buiten het geel of grijs, de vito is een barrel in kracht om iets te trekken, dan moet je echt de zwaartste uitvoering hebben anders slaat ie al af als je een stoeprandje op moet, maar zonder trailer of met een lichte aanhanger is het wel de beste auto om "gewoon" in te rijden.

de transporter staat er weer beter voor qua trekken, maar je zit dan wel in een "bus" en dat is aan veel dingen duidelijk te merken

hyundai tsja dan zit je een lichtgewicht van de busjes is goedkoop en dat merk je ook aan alle kanten, maar mocht je daar overheen kijken dan voldoet ie overal net aan.

ranger, dan heb je amerikaanse degelijkheid maar inderdaad duur in aanschaf, duur in onderhoud en in verbruik ook, dus dat moet je goed afwegen tegen waar je hem voor wilt gebruiken, maar daarin stelt ie niet teleur allemaal pluspunten behalve dan de kosten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:47

Mijn man werkt bij VW bedrijfswagens en wij rijden regelmatig in een ( nieuwe ) Transporter. Ik vind het echt heerlijke bussen. Er zijn diverse uitvoeringen, enkele cabine, dubbele cabine, korte uitvoering en de langere. Verder diverse motoren. Persoonlijk vind ik de luxere uitvoering echt gewoon een luxe auto en heerlijk rijden. Heel af en toe komt een kale voorbij en dat is echt wat kaal, maar verder ook prima.

Maar wij hebben 2 pick up's gehad een Chevrolet en een Dodge en die blijven favoriet. Zijn weg gegaan toen grijs kenteken aan banden werd gelegd, maar het zijn heerlijke auto's.
Minder praktisch soms dan de Transporter dat moet je toegeven. Een Transporter kun je goed inrichten voor je spullen. Bij een Pick up kun je dat maar gedeeltelijk zoals bijv een gereedschap bak in de bak. Parkeerplaatsen hier in Nederland zijn niet berekend op een Dodge.

De Transporter Tdi bijv trekt goed. Bij de Dodge voel je de trailer echt niet en daar moet je wel een beetje rekening mee houden.

Wij hebben een tijdje geleden een Toyota busje geleend om met spoed de paarden te verhuizen en die trok het beter dan wij verwachtten, maar verder........( was wel een oudje )

De nieuwe busjes zijn steeds beter.

HOu er wel rekening mee als je grijs gaat rijden dat je dat kan verantwoorden zoals gezegd. Als je denkt dat je zomaar een bedrijf kan opzetten om op grijs te rijden, kan dat nog weleens flink tegenvallen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:13

Ik had voorheen een vito 110 en dat reed heel prima met een 2paards trailer, lekker veel ruimte in de bak :)

Om grijs te mogen rijden moet je ingeschreven zijn bij de KVK en een BTW nr hebben. Je auto kan gewoon op prive staan en dan mag je inderdaad je zakelijke km's declareren. Mijn auto is te oud om op de balans te zetten van mijn bedrijf maar mag wel lekker grijs rijden. Dat scheelt enorm....
Ik rij nu een Korando op grijs, mag 2800 kg trekken maar heeft maar twee zitplaatsen.

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:32

VW Transporter is ideaal. Wij hebben er zelf een met grijs kenteken. Sterk en veel ruimte.

ayas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:26

Wij hebben VW transporter, grijs kenteken, twee paards trailer er achter en meer dan genoeg ruimte voor alle spullen wanneer we op wedstrijd gaan. Hadden eerst een range rover maar dat was veel onhandiger.