Trailer ombouwen voor mini's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xAnnouk

Trailer ombouwen voor mini's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 20:31

Hoi!

We zijn opzoek naar een trailer (morgen gaan we kijken bij 1) voor de mini's.
Het is een gewone twee paards die we willen ombouwen zodat er 4 mini's in passen over dwars (schatting die we gemaakt hebben).
Nu ben ik benieuwd of jullie tips en/of ideeën hebben hoe dit te doen?
Wat voor hout is het beste om als schotjes te gebruiken?
En hoe deze te bevestigen.
De sta breedte voor de pony's heb ik dus echt even geen idee van, zo ook hoe hoog de schotjes te maken.

Ben benieuwd naar jullie ideeën en misschien zelfs ervaringen/foto's :)
Alvast bedankt!!

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:46

Je mag ons altijd pben of bellen voor info :) succes met kijken !

muppetmayo

Re: Trailer ombouwen voor mini's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:16

Zuidzijdetrailers heeft mijn trailer ook aangepast voor een shetlander (dit gaat er maar om 1 dus ik heb nu ook een lage stang in de trailer). Echt top service :)
Als je wil kan ik er wel een foto van maken van het weekend, echter gaat dit natuurlijk maar om 1 lage kant en staat hij nog in de rij richting, geen andere schotten etc.

Zetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:24

Wat leuk dat je ook de trailer gaat indelen, ik vind dit toch altijd de prettigste manier om mini's te vervoeren. Hier heb ik net ook een nieuwe trailer die ik binnenkort ga indelen.

Voor hout wordt het meeste betonplex gebruikt, dit is erg stevig en makkelijk af te wassen indien nodig, wel wat zwaar dus het gaat goed vast moeten zitten.
De lengte zal de breedte van je trailer worden al zullen ze bij mij wat schuiner staan aangezien ik er twee heb die wat langer zijn dan de "standaard" mini's :P De breedte waar de paardjes moeten staan hangt wat van je paardjes zelf af maar meestel wordt iets van een 70-60tal cm genomen.
Zorg er wel goed voor dat de tussenschotten hoog genoeg zijn zodat ze bij het stijgeren er niet over vast kunnen gaan hangen en ook dat het onderaan ofwel bijna helemaal tot op de bodem is ofwel nog een groot stuk van de bodem en eventueel dan nog een stuk met rubber ofzo. Want ik heb al veel verhalen gehoord waarbij de paardjes gaan liggen zijn en met hun benen onder het tussenschot zijn blijven steken met alle gevolgen van dien.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:36

Heb geen foto's, maar wij hebben een systeem in de trailer, waarbij we twee buizen langs de zijkanten van de trailer bevestigd hebben in de lengte. Deze zijn zo smal dat een groot paard zich er niet aan kan bezeren. Dus de trailer is zo weer omgebouwd naar vervoer van groten.

Op die buizen hangen we dan dwarsbuizen met rubberen flappen aan de onderkant. Ze zitten denk ik ongeveer op een 90cm, we hebben aan iedere dwarsbalk een lus gelast waar je het halstertouw aan kan maken.
De balken blijven op hun plek met pinnen.

Wij hebben minis van 90-95 en een 1,5 paards trailer is breed genoeg. De vakjes zonder veulen zijn denk ik zon 60cm, wil wel even meten. Bij ons staan ze vrij krap, maar omdat ze de benen wel breed kunnen zetten geeft t geen last.

Wij kunnen op deze manier 4 paardjes vervoeren, of 2 merries met veulen en nog 1 paardje. We hebben er nog geen vervelende ervaringen mee opgedaan. Wel kunnen de paardjes over de stangen springen als ze echt hun best doen, maar in de praktijk gaat t altijd heel veilig en rustig.

Enige nadeel is dat je als je t achterste paardje nodig hebt, eerst de voorsten eruit moet halen. :P

Kan wel een foto maken als je wilt.

xAnnouk

Re: Trailer ombouwen voor mini's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 18:16

Bedankt voor de reacties, fotos zouden fijn zijn dan kan ik me er wat bij indenken.
De trailer is aangeschaft vanmiddag dus ben heel benieuwd wat het gaat worden.
We hebben een aparte trailer aangeschaft dus om om te bouwen voor de minis omdat we toch liever onze bockmann duo voor de grootjes houden :)