Ben jij wel eens aangehouden met trailer of paardvrachtwagen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ben jij wel eens staande gehouden met trailer of vrachtwagen?

Ja, maar niet gewogen.
65 (21%)
Ja, ook gewogen.
11 (3%)
Nee.
223 (74%)

Totaal aantal stemmen: 299

Anoniem

Ben jij wel eens aangehouden met trailer of paardvrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:17

Dat vroeg ik me zomaar af, wie is er hier wel eens aangehouden door de politie en heeft controle gehad van gewicht en mankementen? Ik heb nog nooit iemand gehoord die wel eens is gewogen voor juist laadvermogen oid. Dus brand los in de poll.

vuurneon

Re: Ben jij wel eens aangehouden met trailer of paardvrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:21

Niet met trailer, wel paar keer met een grote aanhanger (zelfde idee natuurlijk). Niet om te wegen of controle van dat ding maar omdat ze mijn vriend er te jong vonden uitzien voor zijn BE rijbewijs.
Met de caravan overigens nooit staande gehouden.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:21

Ik ben wel eens aangehouden met een 2-paards die ik terug had laten keuren. Na controle van de papieren kon ik gewoon doorrijden.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:25

Mijn moeder en ik zijn jaren terug aangehouden met de trailer en pony. Ze hebben toen het een en ander doorgenomen en daarna mochten we weer verder. Politieman keek nog even snel over de achterklep en de pony die ik toen had gaf een goed getimede mep tegen de klep aan. Meneer schrok zich een hoedje.

Zelf nooit aangehouden met de trailer.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:26

Hier ook wel eens aangehouden met de trailer. Was echter niet om te wegen maar voor controle op rode diesel.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:26

Nog nooit. Ik rij:
* dit jaar tot nu toe ongeveer 2x per maand gemiddeld 3 uur (heen en terug)
* vorig jaar gemiddeld 1x per maand

Overigens voldoet mijn combi aan de regels en heb ik altijd de papieren bij me.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:27

in al die jaren dat wij al met trailers rijden(al wel een jaar of 15. vroeger mn vader laatste jaren ik) ben ik 1 keer van de weg gehaald en dat was om te blazen.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:28

Ik ben ook een keer aangehouden met een teruggekeurde trailer en een auto die dat precies mocht trekken. Ik had de papieren van de trailer niet bij me en gingen ze alles nabellen. Ze vroegen me wel hoeveel mijn paard woog. Toevallig kwamen we toen bij de kliniek in Utrecht vandaan en waren we tijdens de wachttijden via de weegschaal gegaan. Dat gewicht geloofden ze hoefden toen niet over een weegbrug. Ik kreeg gelukkig geen bekeuring.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:28

Nee ook nog nooit aangehouden en toch al heel wat verre ritten gemaakt met trailer. Moest pas wel blazen toen we van een wedstrijd afkwamen, paard ging lekker hard staan schrapen dus dat was snel geregeld (had uiteraard niks op)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:29

Waarom ik dat vraag, wij hebben 10 jaar in een 2-paards vrachtwagen gereden waar officieel maar 1 paard op mocht staan, zou wel omgezet kunnen worden naar C maar was niet nodig, maar wij zijn nooit staande gehouden of iets.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:51

ik denk dat zolang ze een kloppende combi zien(trailer met goede zware auto of fatsoenlijke vrachtwagen) ze ook geen reden zien om je aan te houden. daarbij is het vaak ook hoop gedoe om naar weegbrug te rijden enz omdat je toch levend wezen achterin hebt staan.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:55

Mijn moeder is 2x aangehouden met de trailer. Ze kijken enkel de papieren na en het rijbewijs van mijn moeder om te kijken of ze wel met de trailer mag rijden.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:02

Ben twee keer aangehouden met de trailer, 1 keer routine controle op technische dingen, of hij goed aangekoppeld was, en het kabeltje van de oplooprem goed bevestigd was, verlichting e.d in orde. En 1 keer omdat betreffende agent dacht dat ik geen E rijbewijs zou hebben. Zijn woorden waren dat "zulke jonge mensen vaak geen E rijbewijs hadden"
Ik was op dat moment 34 dus niet echt heel jong te noemen, maar heb de man vriendelijk bedankt voor zijn aardige woorden :')

aitl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:05

Verscheidene keren aangehouden met kleine vrachtwagen en auto met trailer (deze auto mocht destijds geen 2 paarden op de trailer trekken). Daarnaast ook veel met een grote paarden vrachtwagen internationaal gereden. Alle controles die ik heb meegemaakt in binnen en buitenland waren alleen papieren, check om het voertuig heen op eventuele mankementen en soms een blaastest. Ik ben 1x gewogen toen we met de boot naar Engeland gingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:07

Nog nooit aangehouden (gelukkig)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:24

Nee vriendin van me wel halfjaar terug.
Had 2 paards trailer met 1 paard erin mocht auto trekken, maar het max laadgewicht trailer mocht auto niet trekken dus waarschuwing en kale banden geloof ik. Uiteindelijk andere haar op moeten komen halen.

jihoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:41

ik ben wel aangehouden en heb een flinke boete gehad van 250 euro omdat ik caravanspiegels moest hebben met deze combinatie, ik kwam terug van wedstrijd en was helemaal blij met mijn 20 euro aan prijzengeld.
Een week later kregen we de nieuwe auto die een stuk breder is als de trailer

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:53

jihoe schreef:
ik ben wel aangehouden en heb een flinke boete gehad van 250 euro omdat ik caravanspiegels moest hebben met deze combinatie, ik kwam terug van wedstrijd en was helemaal blij met mijn 20 euro aan prijzengeld.

Wat raar, wil je aangeven waarom je die nodig had volgens de politie?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:54

Joolien schreef:
Dat vroeg ik me zomaar af, wie is er hier wel eens aangehouden door de politie en heeft controle gehad van gewicht en mankementen? Ik heb nog nooit iemand gehoord die wel eens is gewogen voor juist laadvermogen oid. Dus brand los in de poll.

Ik heb ze met regelmaat aangehouden, gewogen en af laten laden, telt dat ook?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:59

Ik rij al bijna 20 jr met de trailer en maar 1 keer aangehouden tijdens de varkenspest periode. Hadden toen paard weggebracht en werden op de terugweg aangehouden met de vraag wat we in de trailer hadden. Toen ik zei, zaagsel en een paardendrol, vond meneer agent dat niet grappig :) tja, hij vroeg wat er in zat.... :+
Verder nog nooit aangehouden voor controle, heb altijd braaf alle papieren bij me.

jihoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:02

Rumpleteaser schreef:
jihoe schreef:

Wat raar, wil je aangeven waarom je die nodig had volgens de politie?

de auto die ik toen reed (toyota RAV4) was enkele centimeters te smal voor de tweepaardstrailer, ik geloof dat het 1,5 cm scheelde, waardoor je geen optimaal zicht had

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:03

Dank je wel. Het had dus met de breedte te maken.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:04

Hier ook nog nooit.. Rijden 4 tot 6x per maand met de trailer :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:09

Joolien schreef:
Waarom ik dat vraag, wij hebben 10 jaar in een 2-paards vrachtwagen gereden waar officieel maar 1 paard op mocht staan, zou wel omgezet kunnen worden naar C maar was niet nodig, maar wij zijn nooit staande gehouden of iets.

Jolien, hoe zit dat dan met de verzekering? Stel je raakt betrokken bij een ongeluk en hebt er dan 2 paarden op staan wat officieel niet mag. Ben je dan wel verzekerd?

Ben overigens nooit aangehouden. Maar het ritje was dan ook 1x per week naar les (voornamelijk binnenwegen) en nu 1x per maand die route.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:09

Bijna 20 jaar geleden 1 maal, combi volvo 240 station met een 2 paardstrailer
Wel gewogen, weet namelijk nog dat de ene as ongeveer 600 was en de andere 661.
1 paard in een 2 paardstrailer, nu moet ik wel zeggen dat mijn paard nogal zwaar was.
Geloof dat de eigenlijke reden van aanhouding meer zat in het feit van gordel niet om en wat problemen met de verlichting van de trailer ( gehuurd).