Verzekering Paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LieveSjors

Verzekering Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 13:30

Hallo allemaal!

Ik ben het een en ander aan het uitzoeken rondom het houden van een eigen paard. Nu wil ik, als het zover komt, zonder twijfel een verzekering omdat ik bijvoorbeeld een operatie, etc niet in een keer uit eigen zak zou willen betalen.

Ik heb op het internet gekeken en kwam op een heel aantal verschillende bedragen uit waardoor ik niet echt meer een overzicht heb.

Wat moet er wél in zitten:
- Ziektekosten verzekering:
- Dit vrij uitgebreid zodat alles er een beetje in zit.
- Schade vergoeding
- Bijvoorbeeld uitbreken in de wei of andere schade die hij/zij veroorzaakt.
- VERDER -> Wat is nog meer belangrijk/handig om te verzekeren?

Wat hoeft er níet in:
- Dood
- Diefstal
- Wedstrijd/fok/dekking etc hoeft allemaal niet. (ik ga niet fokken of wedstrijden rijden)

Nu is de vraag:
Heeft iemand een verzekering die hierop lijkt en zo ja/nee wat betalen jullie en wat zijn jullie ervaringen met verschillende verzekeringen?

Super bedankt alvast! :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:59

VSW --> TAO

xDenies

Re: Verzekering Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:00

Als je nu gewoon even belt naar bijvoorbeeld hippozorg, dan worden al je vragen beantwoord. Dan kan je exact aangeven wat je wel en niet wilt, en tot hoeveel euro je je paard wilt verzekeren.

Dat is in jouw geval het makkelijkste.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:03

Dood/diefstal zit vrijwel automatisch bij de verzekering. En wat bedoel je met schadevergoeding? Bij blijvende ongeschiktheid?
Maar zoals hierboven aangegeven, vaak de site van de verzekeringsmaatschappijen geven dit al aan welke pakketten ze hebben. Bijvoorbeeld EFO of Hippozorg
Laatst bijgewerkt door Celiien op 15-06-14 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:03

Verzekering voor schade aan derden bij uitbreken etc is een aparte verzekering, de AVP (aansprakelijkheidsverzekering particulieren) Die geldt dan meteen ook voor andere huisdieren en je kinderen.
Verzekering tegen diefstal en plotselinge dood, 'hemelvuur in het open veld' (blikseminslag dus) en andere rampen is bij mijn weten altijd de basis, ziektekosten komt daar bovenop. Ziektekosten zonder die basisverzekering bestaat bij mijn weten niet.

En wat verder handig is, is om even naar je inboedelverzekering te kijken, of je zadel daar bij inbegrepen zit als dat op een pensionstal ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:46

Wat moet er wél in zitten:
- Ziektekosten verzekering:
- Dit vrij uitgebreid zodat alles er een beetje in zit.
- Schade vergoeding
- Bijvoorbeeld uitbreken in de wei of andere schade die hij/zij veroorzaakt.
Dit wordt nooit vergoed door een verzekering hiervoor moet je je gewoon zelf verzekerd zijn (aansprakelijkheidsverzekering particulieren, kost mij 3,50 per maand bij Univé
- VERDER -> Wat is nog meer belangrijk/handig om te verzekeren?
Meer kan je niet verzekeren.
Wat hoeft er níet in:
- Dood
- Diefstal
- Wedstrijd/fok/dekking etc hoeft allemaal niet. (ik ga niet fokken of wedstrijden rijden)
Dood is de basisverzekering dus dat zit er áltijd in als je dat niet hebt kan de rest ook niet

Ik ben al jaren verzekerd bij van Bierum en heb hier ontzettend goede ervaringen mee :) mijn ervaring met andere verzekering is moeilijk doen om uitkeren en helemaal niet willen betalen. Bierum heeft bij mijn vorige paard altijd mee gedacht en alles netjes uitgekeerd ook nadat ze ingeslapen was.

Mijn huidige paard heb ik ook weer verzekerd hij heeft een basis verzekerin (Voor dood en blijvend ongeschiktheid) waarbij ik hem heb verzekerd voor een waarde van €2500,- en daarnaast een ziektenkosten verzekering.

Ik betaal voor hem 105 per kwartaal.

LieveSjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 09:14

Bedankt voor de reacties!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:26

Volledige verzekering kost 18-20% premie van de verzekerde waarde. in 5 a 6 jaar heb je dus je eigen paard nog een keer aan premies betaald!

Wat echter nog belangrijker is: LEES DE KLEINE LETTERTJES HEEL ERG GOED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Simone_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:20

Niet alles wordt verzekerd wanneer je verzekerd bent! Goed uitzoeken dus wat je ervoor terug krijgt wanneer je iets hebt.

Simone_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:27

Denk even bellen met de verzekering, misschien dat ze iets op maat voor je hebben.