Ander product geleverd. Rechten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leonie_M

Ander product geleverd. Rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 09:30

Vorige week bestelde ik de harrys horse flextrainer kleur navy

Afbeelding

Toen ik het pakje open maakte bleek het een totaal andere kleur te zijn

Afbeelding

Netjes een mail verstuurd dat het product niet overeen kwam

Kreeg ik de volgende mail terug

Geachte klant,

U heeft de RHA navy beenbeschermer flextrainer besteld en deze is geleverd. Kleuren kunnen op een foto anders overkomen. Wij gebruiken de originele foto van de leverancier.

Wilt u het product retourneren, dan mag u deze op eigen kosten terug sturen, waarna wij de prijs van de producten aan u terug betalen.

Als ik het pakje terug stuur betaal ik 2x verzendkosten. Terwijl zij een duidelijk afwijkend product verstuurd hebben. Wat zijn mijn rechten?

KimD

Re: Ander product geleverd. Rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:31

Jou rechten? Niet zeuren, terug sturen en je geld terug krijgen. ;) Het is algemeen bekend dat kleuren aanzienlijk kunnen afwijken, dat is hier ook het geval. Wat wil je gaan aanvechten? €5,- aan verzendkosten?

Het zal overigens wel in de voorwaarden op hun site staan dat het op eigen kosten terug moet, dus dat had je van tevoren kunnen weten.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:32

Ze zijn gewoon zwart -O- Ik zou de foto mailen naar hun en zeggen dat ze volgens jou gewoon zwart ipv navy hebben geleverd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:33

Nou nou KimD. :+ Als jij een navy rok oid besteld, en je krijgt een zwarte toegestuurd, vindt je dat dan normaal? Kleuren kunnen afwijken. :')

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:35

Je hebt inderdaad zwart gekregen en niet navy.
Blijven zeuren en inderdaad met de foto's erbij.
En al helemaal niet zelf de verzendkosten betalen omdat hun een verkeerde kleur leveren.
Lijkt mij echt geen navy.
En mail gelijk de leverancier om zeker te zijn wat navy in hun ogen is.
Met uitleg en de foto's erbij wat jij geleverd hebt gekregen van die winkel.

Brainless

Je krijgt je geld terug en sowieso 1x de verzendkosten.
Dit is nl je retentierecht.

Maar als zij verkeerd geleverd hebben, hoor je ook de 2de verzendkosten voor het terugsturen vergoed te krijgen.
De geleverden zijn duidelijk zwart.

miccamaaike

Kleuren kunnen afwijken, maar dit is gewoon een totaal andere kleur. Ik zou ook kijken of je die foto naar ze kunt opsturen, dan kunnen ze het zelf zien.

lizy29

Houd ze even naast een zwart item. Dan kun je zien of ze echt zwart zijn. Zoja even een mail sturen met een bijgevoegde foto daarvan zodat je kan laten zien zodat ze volgens jou zwart zijn. Zo nee dan is het toch echt pech en wijken de kleuren gewoon heel erg af.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:36

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:36

Kun je echt geen tintje blauw in de beschermers ontdekken, zijn ze zo pikzwart als het op jouw foto lijkt?

Als je duidelijk specifiek blauwe besteld hebt en je krijgt pikzwarte, dan is het logisch om te vinden dat je het verkeerde opgestuurd hebt gekregen en zou het inderdaad fatsoenlijk zijn als je op hun kosten terug kon sturen.

Vallen ze alleen wat donkerder uit dan je had verwacht, dan is het je eigen besluit om het door jou bestelde product terug te sturen, en dan hoor je gewoon je aankoopbedrag terug te krijgen en maar 1x verzendkosten te betalen. Hetzij voor het opsturen, hetzij voor het terugsturen.

Op de bovenste foto kan prima een setje zwarte beschermers staan trouwens, vandaar de vraag of je echt heel duidelijk de kleur navy besteld hebt of nam je zelf aan dat ze die kleur hadden? :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:37

Welke kleur staat beschreven op het kaartje? Deze lijken wel zwart... Dus ik snap dat je niet blij bent. Zijn ze ook daadwerkelijk zwart, of klijkt de kleur donkerder door de slechte foto?

Ik weet toevallig dat de navy beschermers in het echt donkerder blauw zijn dan op de foto getoond wordt, maar zwart tonen ze niet, van wat ik me herinner.

Retentierecht geeft recht op geld terug en terugsturen op hun kosten. Al ze daadwerkelijk een verkeerd product hebben gestuurd, heb je ook recht op vergoeding van de eerder betaalde verzenkosten.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 06-06-14 09:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:37

Als je iets retour stuurt om wat voor reden ook, zijn hun verplicht om de verzendkosten te betalen.lees eens op de site van consumentenbond wat je rechten zijn. En idd dit klopt echt niet,blauw is echt niet zwart, dat het wat afwijkt prima maar het kan niet zo zijn dat het gewoon een totaal andere kleur is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:39

KimD schreef:
Jou rechten? Niet zeuren, terug sturen en je geld terug krijgen. ;) Het is algemeen bekend dat kleuren aanzienlijk kunnen afwijken, dat is hier ook het geval. Wat wil je gaan aanvechten? €5,- aan verzendkosten?

Het zal overigens wel in de voorwaarden op hun site staan dat het op eigen kosten terug moet, dus dat had je van tevoren kunnen weten.

Dit is zwart:
http://www.drunensruiterhuis.nl/peesbes ... 3/C/225531

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:39

_San87_ schreef:
Welke kleur staat beschreven op het kaartje? Deze lijken wel zwart... Dus ik snap dat je niet blij bent. Zijn ze ook daadwerkelijk zwart, of klijkt de kleur donkerder door de slechte foto?

Ik weet toevallig dat de navy beschermers in het echt donkerder blauw zijn dan op de foto getoond wordt, maar zwart tonen ze niet.

Retentierecht geeft recht op geld terug en terugsturen op hun kosten. Al ze daadwerkelijk een verkeerd product hebben gestuurd, heb je ook recht op vergoeding van de eerder betaalde verzenkosten.

Terugsturen is wel voor eigen kosten.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:41

Brainless schreef:
_San87_ schreef:

Ik weet toevallig dat de navy beschermers in het echt donkerder blauw zijn dan op de foto getoond wordt, maar zwart tonen ze niet.

Terugsturen is wel voor eigen kosten.

Je krijgt toch sowieso één keer verzendkosten terug?

Brainless

Re: Ander product geleverd. Rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:42

Ja van het opsturen naar de koper.

_San87_

Aan de label te zien heb je overigens wel de navy gekregen :). Ik kan me niet herinneren dat deze zó donker zijn...

_San87_

Brainless schreef:
Ja van het opsturen naar de koper.

Ah, oké.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:43

Die van HH vallen toch ook veel donkerder uit. Kijk inderdaad eens op het kaartje wat daar op staat...

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:02

volgens mij had ik er laatst iemand mee zien rijden. En die waren toch echt mooi donkerblauw. Dit lijkt mij zo op het eerste gezicht de zwarte versie.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:06

jsofie schreef:
volgens mij had ik er laatst iemand mee zien rijden. En die waren toch echt mooi donkerblauw. Dit lijkt mij zo op het eerste gezicht de zwarte versie.

Het logo op de zwarte beschermers is grijs, het logo op de blauwe beschermers zijn een rood/bruin tint. Dus dit zijn wel degelijk de navy beschermers :).

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:09

_San87_ schreef:
jsofie schreef:

Het logo op de zwarte beschermers is grijs, het logo op de blauwe beschermers zijn een rood/bruin tint. Dus dit zijn wel degelijk de navy beschermers :).

Ik zit even een foto terug te zoeken en het waren inderdaad andere beschermers!

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:10

de geleverde zijn echt wel donkerblauw, denk niet dat je in het gelijk staat.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:12

Wat balen, schrik er wel van dat het zoveel verschilt met de advertentie.
Zelfs het logo is een heel andere kleur :=

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:14

Furrow schreef:
Wat balen, schrik er wel van dat het zoveel verschilt met de advertentie.
Zelfs het logo is een heel andere kleur :=

Goede kwaliteit studiofoto versus slechte kwaliteit thuis (telefoon)foto, gok ik zo.

Echter klopt het wel dat de beschermers in het echt donkerder zijn dan op de foto van de leverancier. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto buiten, in daglicht.