Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)? Dieselpaard schreef:Idd...werd er al een beetje huiverig van.
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Kun je me uitleggen waarom je denkt dat dit werkt (ik wil graag toelichting)?
. Vooral in een trailer zijn er veel omgevingsgeluiden terwijl een paard niets ziet, je maakt het zintuig gehoor dus wat minder gevoelig.
Pandameisje schreef:Dieselpaard schreef:Idd...werd er al een beetje huiverig van.
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Kun je me uitleggen waarom je denkt dat dit werkt (ik wil graag toelichting)?
nou het is het zelfde effect met schrik draad stampt je paard ook als de trailer stil staat. zo ja leg dan zo matje neer als de trailer stil staat ofzo.
ruitje schreef:Veel dravers worden vervoerd met watten, het maakt ze minder gevoelig voor prikkels in hun omgeving. In jouw geval dus niet alleen reisgeluiden, maar ook het geluid van zijn eigen gestamp. Dit kan rust geven. Vooral in een trailer zijn er veel omgevingsgeluiden terwijl een paard niets ziet, je maakt het zintuig gehoor dus wat minder gevoelig.
Wil je ze goed doof krijgen kan je met een orenkap werken
FriesWytske schreef:Hoe heb je hem vast staan, lang of kort.
Mijn eigen merrie stampte nl. ook als we weg gingen met de trailer. Heb haar toen heel kort vast gezet. En het gestamp was over. Ze stampte toen alleen nog maar als er verkeer te dicht achter de trailer zat.
Pandameisje schreef:Dieselpaard schreef:Idd...werd er al een beetje huiverig van.
nou het is het zelfde effect met schrik draad stampt je paard ook als de trailer stil staat. zo ja leg dan zo matje neer als de trailer stil staat ofzo.
Nimmy schreef:Zonder tussenschot of aan de andere kant zetten al eens geprobeerd?
Dieselpaard schreef:Nimmy schreef:Zonder tussenschot of aan de andere kant zetten al eens geprobeerd?
Het tussenschot kan er bij ons niet zomaar uit. Ik heb ook geen lange voor en bilstangen, dus dat heb ik niet geprobeerd.
De andere kant zetten...daar heb ik wel aan gedacht, maar bij ons loopt de weg nogal af, dus dat vind ik zelf erg spannend. Heb jij dat wel eens gedaan?
Amanda schreef:Haha, nee, verbouwen moet je niet doen als het simpel kan.
Moeilijk om de reden te achterhalen.
Heb je hem wel eens met een vrachtwagen vervoerd? Of zo'n trailer waarbij ze dwars staan met schotten?