tips and tricks verkoop zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xAnnouk

tips and tricks verkoop zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 16:23

Als het niet goed staat, sorry daarvoor.

Ik vroeg me af of jullie bokkers nog tips hebben om je zadel zsm te verkopen of wat jullie tips and tricks zijn.
Wil graag zsm van mijn zadel af, het zadel staat nu op bokt markt en marktplaats.

Heb netjes foto's en omschrijving erbij geplaatst.

Alvast bedankt :)

Gydja

Re: tips and tricks verkoop zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:25

Goede foto's doen het meestal wel goed! Heb je foto's met een storende achtergrond is het al snel dat mensen niet blijven kijken en is het een beetje mooie foto gaan mensen toch de moeite nemen om een kijkje te nemen.

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:26

Eerst even netjes poetsen voordat je hem op de foto zet! :)
Veel foto's van details die mensen moeten weten bij de aankoop, zoals eventuele schade oid.

Ik zag net de advertentie, persoonlijk vind ik je titel niet helemaal aantrekkelijk. Het overmatige hoofdlettergebruik en het stukje 'moet er vanaf' vind ik niet erg gepast.
Zet bijvoorbeeld in je titel wat voor maat het is, of het een dressuur- ,spring-, of veelzijdigheidszadel is.

Edit : Nog een toevoeging.
Wat wil je voor het zadel hebben? Er staat nergens een vraagprijs, alleen wat het zadel nieuw kostte.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaDer op 27-05-14 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:28

Je foto staat gedraaid, daardoor moeten mensen te veel moeite doen.. en dan houdt het vaak op. Raad je aan om ook op facebook bij die speciale groepen je zadel te posten. Overigens is er weinig vraag naar 'dure' segment zadels. Vooral de laag geprijsde prutzadels gaan snel weg. Tenminste, dat viel mij op.

Zet er ook even bij voor wat voor een paard het geschikt is, veel mensen vragen dat. (Smal, breed etc.)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:32

Als erbij staat moet er vanaf, denk ik dat hij niet in orde is (en geloof me, dat gebeurt meer dan je lief is).

Daarnaast, n.o.t.k., vind ik zo onaantrekkelijk. Ik als potentieel koper wil een idee van de prijs hebben als ik zoekend ben.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 16:34

Princesj schreef:
Als erbij staat moet er vanaf, denk ik dat hij niet in orde is (en geloof me, dat gebeurt meer dan je lief is).

Daarnaast, n.o.t.k., vind ik zo onaantrekkelijk. Ik als potentieel koper wil een idee van de prijs hebben als ik zoekend ben.

Oh dan zal ik dat veranderen. Ik moet er ook snel vanaf ivm aankoop ander zadel maar oke.

Oke dan verander ik de prijs.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:40

Ik zou in de titel niet zetten waarom je hem verkoopt. Dat typen mensen namelijk niet in als ze naar een zadel zoeken. Ik zou de naam de maat en of type van het zadel er in zetten. Dan een overzichtelijk stukje schrijven. En foto's idd draaien. Ook willen mensen graag meer dan 1 foto zien. Van links, van rechts, van voor, van achter en evt van de onderkant en details waar op gelet moet worden.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:41

Ik heb mijn zadel helemaal gepoetst en in de vet gezet. Het was die dag mooi weer. Dus na het invetten hem buiten in het zonnetje op de foto gezet. Hij leek zo goed als nieuw zo in het zonnetje en netjes opgepoetst. Heb ook alles op de foto gezet. Merkje ingezoomd op de foto. Voorkant, achterkant, zijkanten en de onderkant.
Was hem binnen een week kwijt.

En anders desnoods wat zakken in je prijs? Ik heb ook 100 minder gekregen dan ik eigenlijk wilde. Maar t lag bij mij in de weg. Wilde er graag vanaf

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:43

Inderdaad de foto op bokt even draaien, en meer foto's plaatsen. Zie dat je op marktplaats wel meerdere foto's hebt staan, dus waarom niet op bokt?
Doordat de foto gedraaid staat zullen veel mensen je advertentie waarschijnlijk niet eens openen. Dat er nu een link staat naar marktplaats lijkt heel handig, maar je kan beter hetzelfde verhaal gewoon helemaal op bokt zetten met alle foto's erbij. Er zijn waarschijnlijk weinig mensen die nu doorklikken naar je marktplaats advertentie;)

Daarnaast inderdaad facebookgroepen oid proberen!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:49

Ik vind een zadel ook altijd aantrekkelijker ogen als er een net (duur) dekje onder ligt, eventueel met bontje. Ook al verkoop je die niet mee, het kleed wel meer aan!

Op zich niks mis met jouw dekje, alleen jammer dat die klittenbandjes los hangen..
En ik zou eventueel nog een foto maken van onder het zweetblad. Dan kunnen mensen zien hoe de singelophanging zit.

En tot slot, je bokt advertentie is niet helemaal netjes geschreven (hoofdletters, punten, afkortingen etc).

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:50

Ik denk dat het heel moeilijk gaat worden dat zadel te verkopen in die prijsklasse ondanks dat Prestige super zadels zijn. Als ik 1000 euro uit zou geven aan een zadel dan wil ik er garantie op en zeker zijn dat het goed past. Dus een zadelmaker die hem past en zelf heb ik (en de meeste andere) weinig kijkt op. Een duurder zadel zou ik altijd bij een zadelmaker kopen

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 16:53

Op dit zadel zit ook garantie en het garantiebewijs zit er bij.
Wat vinden jullie een schappelijke prijs voor dit zadel? Zit ik er naast met de €1000,- ?

Bedankt voor de reacties trouwens!!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:57

Ik zou iets lager gaan zitten, 850?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:59

Ik zou hem ook in een aantal facebookgroepen zetten, in de groep waarin ik zit zie ik veel handel in zadels :)

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 17:05

Destination schreef:
Ik zou hem ook in een aantal facebookgroepen zetten, in de groep waarin ik zit zie ik veel handel in zadels :)

Welke groep zit jij?
Ik heb hem al in Paardenspullen Te Koop gezet en paardenmarkt apeldoorn en omgeving :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:07

Oost-Groningen en omgeving, heb je niet zoveel aan dus :))

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:08

Waarom ruil je het zadel niet in bij aankoop van een nieuw zadel, de meeste bedrijven doen dit.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 10:50

friesiszwart schreef:
Waarom ruil je het zadel niet in bij aankoop van een nieuw zadel, de meeste bedrijven doen dit.

Waar ik zit wordt dat helaas niet gedaan.

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:57

Ik was mijn zadel op 3 dagen kwijt! 't enige dat ik deed was een duidelijk titel.
- type zadel (dressuur, vzh, spring)
- boommaat
- zitmaat
- "leeftijd"

Duidelijke 'professionele' foto's en dan een korte, maar duidelijke uitleg over 't zadel, incl. vraag/richtprijs.

Ook leuk om te vermelden als er een zadelhoes, beugels, beugelriemen, verzorgproduct, ... bij zit.

Succes met de verkoop!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:35

Ik lees even mee... mijn zadel staat al 3 jaar te koop :P

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:04

Ik verkoop zadels altijd snel. Vermeld het merk, type en de maten er duidelijk in, omschrijf de staat (niet te langdradig), zet er een nette vraagprijs bij. Niet te hoog, maar ook niet te laag. Zorg ook voor duidelijke foto's.

Dat je er vanaf moet en op wat voor paard het lag interesseert niemand en zo wel vragen ze er wel om. Nieuwprijs is zelf makkelijk op te zoeken. Advertenties zonder vraagprijs kijk ik persoonlijk niet eens naar idem voor advertenties met veel tekst. Als ik wil lezen pak ik wel een boek.

Bij een vraagprijs van €1000 kun je er beter €990, €975 of €950 van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:09

Mooi zadel anoek, wil het DR het niet van je overnemen? 1000 is niet veel voor zo een hagel nieuw zadel.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 19:25

russel schreef:
Mooi zadel anoek, wil het DR het niet van je overnemen? 1000 is niet veel voor zo een hagel nieuw zadel.

Dankjewel! Ik zal het is vragen aan ze, bedankt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:54

Stel ze doen moeilijk, vraag dan te goed bonnen in de waarde die jij redelijk, vind...dan zijn zij een klant rijker en kan jij op je gemak je spulletjes verzamelen middels de bonnen...

Zij geven geen geld, wel garantie dat jij koopt in de waarde die zij jouw geven...misschien een mooie optie?

Ga eens onderhandelen met Jan...man met de zwarte krullen, vind hem super redelijk!

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 16:50

ik heb hem net vandaag verkocht, niet aan dr maar gewoon een particulier. :)