Ik heb een vraagje over verzekeringen ed

Twee paarden van mij staan bij een kennis, eentje in bruikleen en de ander staat daar tegen betaling van hooi en ik lever zelf het krachtvoer aan.
Nu geef ik ook een beetje les aan die kennis waar ze staan en komen er ook andere oudklanten ( van mijn manege) die ik ook lesgeef op die twee paarden.
Nu vroegen we ons eigenlijk af hoe het zit met verzekeringen? Ik snap dat als ik les geef ik een dienst lever en dan ook verantwoordelijk ben maar ik heb ook jaren een manege gehad en daar les gegeven maar liet de mensen dan een inschrijfformulier tekenen met hun handtekening eronder dat het op eigen risico was maar hoe zit het dan als ze gaan rijden terwijl ik er niet bij ben?
Ben ik dan nog verantwoordelijk omdat ik eigenaar ben van de paarden?
En als er dan dingen gebeuren waartoe ik geen toestemming zou geven in de les en het dan wel gebeurd en ze vallen en breken hun nek? ( in het eerste geval)
Ik heb hier nooit erg over nagedacht omdat het nooit echt van toepassing is geweest omdat ik een manege had en dat er officieel aan toe ging maar dit is dus gewoon op recreatief nivo en verder ook zonder verplichtingen ed.
Hoor graag hoe het zit

Groetjes Alja