even een klein vraagje over een verzekering.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TessJazz

even een klein vraagje over een verzekering.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 20:30

hoihoi!

weet niet of het hier goed staat,
als je op je paard rijd op de weg en hij springt tegen een auto en er zit een deuk in die auto , dan ben je toch verzekerd..?
geldt dat ook met shetlander en kar?

weet niet of een van jullie het weet?

Pluttersput

Re: even een klein vraagje over een verzekering.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:35

Volgens mijn ben je dat alleen met ruiter/menbewijs.. Tenminste, ik hoorde laatst dat je met je menbewijs bent verzekerd voor 2x 75.000 euro...

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 20:36

oke dankjewel!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:15

als je een WA verzekering hebt ben je daarvoor verzekerd.

Let wel, als het niet je eigen pony is is de eigenaar aansprakelijk.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 08:16

okee Dankjewell

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:09

Pluttersput schreef:
Volgens mijn ben je dat alleen met ruiter/menbewijs.. Tenminste, ik hoorde laatst dat je met je menbewijs bent verzekerd voor 2x 75.000 euro...

Yep en die verzekering is een volstrekt nutteloze vorm van koppelverkoop, aangezien een claim bij die verzekering altijd wordt doorgestuurd naar degene die aansprakelijk is (diens verzekering dus). Er zijn in de praktijk (vrijwel) geen situaties te verzinnen waarbij de verzekering van het ruiter- en koetsiersbewijs uit moet keren.

Zoals Polly al schrijft is de eigenaar van het paard aansprakelijk voor aangerichte schade.
Voor alle bijzonderheden: Tanja @ [TAO] FAQ TAO

De rest is duimenzuigerij......

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:59

O... Want ik hoorde van 2 verhalen.. Iemand die met een aanspanning vol door de gewassen was gegaan omdat de pony's geschrokken waren van iets, dat werd volledig vergoed. En iemand die met zijn aanspanning over een stilstaande auto heen was geknald, ook omdat ze ergens van schrokken. Werd ook volledig vergoed..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:03

Pluttersput schreef:
O... Want ik hoorde van 2 verhalen.. Iemand die met een aanspanning vol door de gewassen was gegaan omdat de pony's geschrokken waren van iets, dat werd volledig vergoed. En iemand die met zijn aanspanning over een stilstaande auto heen was geknald, ook omdat ze ergens van schrokken. Werd ook volledig vergoed..

Als de eigenaar van de pony's WA verzekerd is wordt dat inderdaad vergoed. Daar heb je geen koetsiers of ruiterbewijs voor nodig

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:05

Pluttersput schreef:

Ja door hun eigen AVP, want daar stuurt de verzekering van het menbewijs de rekening heen.

ChristaMoor

Als jij aansprakelijk bent, met eigen pony/paard, dan kun je de kosten verhalen op je WA verzekering. Heb je geen WA verzekering, en wél een koetsiers/ruiterbewijs, dan geldt de hierbij horende WA verzekering. Deze laatste keert inderdaad pas uit als de schade via een andere verzekering niet gedekt is. Zo is mij in ieder geval verteld.

Nickyyyy

Klopt, precies daarom heb ik een WA verzekering afgesloten.
Kost me €18 per jaar uit mijn hoofd en ben voor een godsvermogen verzekerd zonder eigen risico.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 16:37

dankjulliewel, ik ben ook WA verzekerd

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:51

TessJazz schreef:
dankjulliewel, ik ben ook WA verzekerd

Nee, dat is voor je motorrijtuig (dus auto) verplicht. Jij bedoelt de AVP; aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren en is niet verplicht (maar wel heeeeeel verstandig)

Ook voor de rest; WA is géén AVP! WA voor de houder van het motorrijtuig verplicht, AVP is niet verplicht maar wel heel handig.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 17:19

uh dat bedoel ik :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:43

Nickyyyy schreef:
Kost me €18 per jaar uit mijn hoofd en ben voor een godsvermogen verzekerd zonder eigen risico.

In NL vallen huisdieren en dus ook paarden, onder de gewone AVP, daar hoef je echt geen aparte verzekering voor af te sluiten.
Let op!! In België zitten de regels anders in elkaar!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:10

ikke schreef:
Nickyyyy schreef:

In NL vallen huisdieren en dus ook paarden, onder de gewone AVP, daar hoef je echt geen aparte verzekering voor af te sluiten.
Let op!! In België zitten de regels anders in elkaar!!

Let op; er is een verzekering die paarden heeft uitgesloten (en ik moet even nadenken welke, heb het doorgelezen kortgeleden, was namelijk een bokker die het naar voren bracht toen ze zelf op zoek was naar een AVP verzekering). Dus lees goed de voorwaarden door.