chippen & paspoort

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kathyvo16

chippen & paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 16:28

Ik heb een paardje die geen chip heeft en geen paspoort. Ik wil dat graag laten doen alleen weet ik haar exacte leeftijd niet wel dat ze 10 is maar niet welke datum. Ik weet dat er Arabisch bloed in zit en iets met bont maar dat weet ik niet helemaal. Weet iemand de kosten van meursing inc rijkosten? En de prijs van bodegraven inc rijkosten? Of misschien iets wat goedkoper is ? Ik woon zelf in Waddinxveen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:45

Je kunt even een rondje paspoortuitgevende instanties bellen. Dat zijn alle stamboeken plus de KNHS. Stamboeken hebben over het algemeen eigen chippers (geen DA's), maar ik heb geen idee of ze voor een papierloos paard dat ook willen doen. Misschien kunnen ze je op ronde inplannen.

Anders gewoon de DA's uit de buurt even bellen wat ze rekenen voor chippen en de papieren na afloop opsturen naar de KNHS. Leeftijd wordt dan gewoon op 1-1-2004 gezet, en afstamming blijft sowieso blanco, waar je ook een paspoort aanvraagt.