Een paard in bruikleen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

Een paard in bruikleen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 14:05

Hoi Bokkers,
Momenteel ben ik bezig om een paard in bruikleen te zoeken. Mijn moeder en ik heb samen al een heel leuk paard, en zouden het erg leuk vinden ook samen te kunnen rijden etc. We hebben het gevoel dat er ruimte is voor een tweede paard. Ik ben alleen nog al voorzichtig en aangezien ik bezig ben met mijn studie en ook werk + op mezelf woon vind ik kopen momenteel nog te spannend. Nu ben ik op het idee bruikleen uitgekomen. Dit voelt toch veiliger, omdat het paard altijd een betrouwbaar huisje heeft om naar terug te gaan, maar je hebt toch een soort eigen paard. Ik ben eigenlijk op zoek naar ervaringen van mensen die dit ook doen of hebben gedaan, wat vonden jullie er van? Wat voor afspraken maakte jullie hierbij en hoe is dit allemaal verlopen?

ik hoor het graag :)

Welliej

Re: Een paard in bruikleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:09

Een paard in bruikleen heb ik ook over nagedacht. Dit waren voor mij de overwegingen
+ eventueel maandelijkse kosten, en dus geen grote investering
+ mocht het niet meer lukken of wat dan ook kan het altijd terug
+ toch een beetje je eigen paard

- je moet echt iemand hebben die je goed kent en/of vertrouwt.
- als je diegene niet hebt moet je iemand hebben die heeeel goed alle mazen en grijze vlakten van een contract kan doorpluizen
- er kan altijd onduidelijkheid ontstaan over wie nou voor welke kosten opdraait
- ook kan er onduidelijkheid ontstaan of jij het paard wel/niet hebt geblesseerd, of jij het harnachement wel of niet hebt kapotgemaakt
- het is toch niet helemaal jou paard ;-)

Hoop dat je hier wat aan hebt, succes met je keuze!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:06

ED --> TAO