Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
bliver schreef:wij hebben de henra met die bodem en met die 15 jaar garantie. Erg tevreden over. De bodem is dus van alluminun en daarover heen is een rubberen vloer gegoten.
Wat vaak het probleem is met de houten vloeren is dat er rubber overheen gelegd word en dat er dan vuil en nattigheid onder blijft en daar gaat hout van rotten. datzelfde geld natuurlijk ook voor allumium. daarom ben ik ook blij met het feit dat mijn vloer gegoten is en dat er geen matten los liggen zodat er urine ed onder kan
cissy schreef:Een gegoten vloer kan na verloop van tijd uitdrogen en krijgt dan haarscheurtjes die je niet ziet maar waar wel vocht in gaat zitten. Je kunt zelf wel bedenken wat er dan gebeurt....
APCIII schreef:Koordlagen zijn toch niet echt nodig in vloermatten? In bijvoorbeeld fietsbanden of transport(lopende)banden is draagkracht nodig. Een vloermat kan direct op de ondergrond rusten.
Of maak ik ergens een denkfout?
Volgens mij bestaat "onderhoudsvrij" ook niet, er is alleen "onderhoudsarm".
APCIII schreef:Koordlagen zijn toch niet echt nodig in vloermatten? In bijvoorbeeld fietsbanden of transport(lopende)banden is draagkracht nodig. Een vloermat kan direct op de ondergrond rusten.
Of maak ik ergens een denkfout?
Volgens mij bestaat "onderhoudsvrij" ook niet, er is alleen "onderhoudsarm".
Persevero schreef:alu bodem is een goede solide oplossing. in principe kan er niet veel mee gebeuren mits het idd niet in contact komt met ander metalen, bv het frame van de trailer deze is vaak van gegalvaniseerd staal. Een fabrikant zal dit weten en zat iets (rubber of wat) tussen de bodem en het frame leggen. ook schroeven ed moet men voor oppassen.
Wanneer goed uitgevoerd zal de vloer niet snel kapot moeten kunnen gaan en heeft het veel minder last van weersinvloeden vocht etc.
Een nadeel van metalen t.o.v hout is dat hout zich eerder aankondigt (beschadigingen zijn te zien en te repareren, hout wordt langzaam zachter etc.) bij metalen is er ook wel achter te komen maar het is voor een leek wat lastiger te zien. Metalen kunnen tijdens gebruik vervormen wat men niet verwacht. het is een geleidelijk proces waarbij door overbelasting of aantasting van het materiaal zelfs de sterkte eigenschappen van de doorsnede van een profiel afnemen. gevolg: vervorming, scheuren en breuken waarbij de sterkte verminderd. Deze gevolgen zijn moeilijk te zien. wanneer de vloer dan de sterkte verliest kan hij (voor het gevoel) plotseling ineens kapot gaan terwijl er niets aan de hand leek
brandweer mannen zijn ook nooit heel blij met een gebouw van staal omdat die door de hitte ook vaak ineens in elkaar klappen zonder veel aankondiging, terwijl hout begint te kraken etc.