Paard stampt in trailer op terugweg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eefiepeefie

Paard stampt in trailer op terugweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 23:21

Hallo allemaal,

Mijn merrie stampt al vrij lange tijd in de trailer. Op de heenweg heeft ze nergens last van, maar op de terugweg gaat zij staan stampen. Het lijkt op weven en misschien is dit het ook wel. Ze lijkt ook gespannen.

Ze is gisteren geinsemineerd in Utrecht en ik heb haar vanmiddag opgehaald. Zoals altijd deed ze weer de weense wals in de trailer. Wij hadden wat extra tijd en besloten haar uit te laden op een rustige parkeerplaats. Zo gezegd zo gedaan, het hielp even maar niet veel later begon ze weer. Later nog een keer maar helaas het werkte niet. Dit met het idee dat we denken dat ze heel graag naar huis wil. Maar wat als ze denkt dat ze niet naar huis gaat?

Nu hadden wij nog het idee om een tijd met haar rond te rijden en haar dan steeds weer in en uit te laden. Ze loopt zo de trailer op dus dat is niet het probleem. Echter weet ik na vandaag niet of dit nou de oplossing is. En blijven rijden tot ze ophoudt vind ik al helemaal geen optie, ze heeft een nogal koppig karakter. Ook ga ik niet bij haar in de trailer staan.

Wie heeft hier ervaring mee en wat zouden wij kunnen proberen?

Het is niet heel gevaarlijk aangezien we een hele grote auto voor de trailer hebben en een goede trailer die vaak nagekeken wordt maar dan nog, ze kan zichzelf wel verwonden en erg prettig rijdt het niet.

Groetjes,
Eva

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:43

Die van mij heeft er ook wel eens een handje van, hij moet dan heel nodig plassen. Normaal plast hij altijd meteen na het rijden in zijn stal. Ik rij altijd maar gewoon door en als het echt te erg wordt tik ik even zachtjes en kort mijn rem aan (op een recht stuk en uiteraard goed kijken dat er niemand achter je zit) en dan is het wel weer even rustig. Het heeft bij die van mij dus niet zozeer met de terugweg te maken, want afgelopen vrijdag een rit van bijna anderhalf uur naar huis en toen heb ik hem geen 1x gevoeld, echter heeft hij toen eerst in een stal gestaan. Maar plassen in de trailer doet hij niet, als 'ie het echt bijna niet meer kan houden laat hij hoogstens een paar druppeltjes lopen :') . Hij gaat niet lopen dansen maar puur stampen met 1 voorbeen.

Doet ze het áltijd op de terugweg of is het ook weleens niet? Want ik denk dat pas als je echt de reden weet je een oplossing kunt zoeken.

Eefiepeefie

Re: Paard stampt in trailer op terugweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 12:55

Ze doet het altijd. En plassen in de trailer vindt ze geen probleem. Dus ik denk niet dat dat het is. Ze heeft ook de speciale gave om met remmen, omtrekken, bochten en drempels gewoon door te gaan. Best knap ;)

Mijn merrie staat echt heen en weer te stampen met haar voorbenen van links naar rechts, zo hard dat de trailer en auto heen en weer bewegen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:00

Die van mij doet het als we de bult af rijden als we bijna thuis zijn. Ik doe dan vaak even kort remmen net als Remember zegt. Die van mij wordt gewoon ongeduldig :)

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 21:09

Dan gaan we dat maar eens proberen, klinkt niet heel ingewikkeld!

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:13

MarjanB schreef:
Die van mij doet het als we de bult af rijden als we bijna thuis zijn. Ik doe dan vaak even kort remmen net als Remember zegt. Die van mij wordt gewoon ongeduldig :)

Die van mijndoet het idd ook als we bijna thuis zijn. We moeten dan ook bult af. Ik vind het altijd best knap dat ze zo kan stampen terwijl we bult af gaan! Volgens mij komt het idd omdat ze dan ongeduldig is en zsm weer bij haar vriendinnen in de wei wilt staan..

Ik heb ook geen idee wat je eraan zou kunnen doen :?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:17

Mijn paard heeft het vorig jaar een periode gedaan. Dat was een periode dat ze veel op de trailer stond voor viertal/les/wedstrijd en shows. Toen die drukke periode over was en ze weer alleen mee ging voor les was het weer over. Ik heb het maar genegeerd toen, al irriteerde ik mij er mateloos aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:30

Die van mij doet het als ze weg gaat van haar maatje (nou ja haat-liefde verhouding :') )
Maar die "steigert" ook. En slaat met 2 benen tegen de klep. Enige wat helpt is met de juiste timing even de rem aantikken idd.

LiekeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:53

Die van mij stampt soms ook op de terug weg. Volgens mij is hij het dan gewoon zat. Hij doet het na de les/training nooit, maar als we bijvoorbeeld lange dag weg zijn geweest (SGW wedstrijd), dan heeft hij al de hele dag erop gestaan, en als we dan nog 1 of anderhalf uur terug moeten rijden, dan begint hij soms ook met schrapen/stampen.

Zsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:59

Mijn lusitano merrie deed het ook altijd alleen op de terugweg. Oorzaak nooit gevonden. Zelfs andere routes gereden.... Mocht niet baten. Ik had standaard een spuit bij me ( soort tranqigel) die ik moest toedienen als ik de file kwam. Trailertrainingen gedaan , maar zodra ze in de buurt van huis was 15 km.... Ging ze los.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:01

Vriendin had er eentje die dat altijd deed op het moment dat we de afrit naar huis naderden, hele weg stond ie netjes stil, totdat we dus in de buurt van huis kwamen, kan dus heel goed zijn dat het is omdat ze weet dat ze weer naar huis gaat. Zou in ieder geval je bodem regelmatig laten nakijken als ze dat zoveel doet.

Die van mij doet het trouwens vooral uit instabiliteit, die staat gewoon niet echt stevig in die trailer en die stampt alle kanten op, die raakt ook altijd in de stress van zo'n rit, maar dat lijkt me bij de jouwe niet het geval :n.

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 18:39

Bedankt voor de reacties. Ik hoor een aantal keer het remmen, dat gaan we proberen. Mocht er iemand nog andere tips hebben zijn ze van harte welkom.

Het blijft heel vervelend.

De trailer laten we inderdaad vaak nakijken! :)

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:40

Mijn fries is sinds 2 maanden ook ineens enorm aan het stampen op de trailer. Maakt niet uit of het nu heen of terug is, rijden of stil staan. Hij slaat met zijn voorbeen om iemand dood te slaan.
Ook als hij even moet wachten op concours stampt ie heel het terrein bij elkaar. Ik heb ook echt geen idee wat ik hier aan kan doen maar ik stoor me er wel aan. Ik heb een trailer met aluminium bodem en daarover rubbervloer compleet verlijmd. Dit maakt enorm kabel en hij heeft nu in die korte tijd de hele rubber vloer al beschadigd. Iemand zei laatst dat ik hem eens zou kunnen kluisteren. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Ik snap de gedachte maar ben ook bang dat hij zijn evenwicht niet goed kan bewaren in bochten e.d. Ben alleen bang als het zo door gaat er geen vloer overblijft.
Hij loopt er overigens zo alleen op en af en ziet er verder ook niet gespannen uit. Heb meer het idee dat het gewoon verveling is. Een hooinet helpt een beetje tot dat ie genoeg gegeten heeft en dan begint het circus weer. Wordt onderweg ook altijd door mensen aangekeken of ik wel in de gaten heb dat mijn paard zo'n kabaal maakt :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:46

Wij kluisterden altijd een hengst op de vrachtwagen, die sloopte anders alles. Maar ik zou het in een 1,5 paards trailer onder het rijden niet snel doen. Veelste gevaarlijk als ze hun benen niet wijd kunnen zetten bij bochten. In een vrachtwagen als ze zijwaards vervoerd worden en wat meer opgesloten zitten gaat t net

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:16

Ik heb een 2 paardstrailer waar hij ook heel erg in opgesloten staat dus wijd staan kan hij sowieso niet echt. Kan me trouwens ook niet voorstellen dat ie dat nu doet aangezien er constant 1 been op de vloer ramt haha :+

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 10:59

Bij de mijne ven ik erachter doet hij het erger als hij moet plassen na een rit ofzo. Alleen plast hij nog niet op vreemd terrein. Ben dus op zoek naar iets dat hem dat kan leren. Zou veel schelen!