Iemand een idee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaraNova

Iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 14:14

Volgende maand gaan we met gezin en twee paarden op vakantie. Enige probleem is waar laat ik mijn shet? Hij kan niet alleen achter blijven dus neem hem t liefst mee. Helaas heb ik maar een tweepaards trailer. Zijn er driepaards te huur? Twee keer rijden is geen optie. Shet ergens onder brengen is moeilijk want hij is gevoelig voor hoefbevangen dus kan niet hele dag op de wei enz...

Iemand tips/ideeen?

Shirley

Re: Iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:19

Als het niet te ver/lang reizen is, kan hij misschien wel in het "puntje" staan ?
Moet hij wel goed overweg kunnen met de grote paarden ;)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:20

Voor hoe lang is het? En kan de shet dag en nacht naar buiten staan? (Uiteraard niet op gras)

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 14:35

Hij is gewend snachts binnen te staan, t is voor tien dagen. Hij is beetje angsthaas...

noa0699

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:45

Misschien kan je ergens een paardenvrachtwagen huren? Is alleen wel duur, denk ik. Heb je geen kennis ofzo waar hij heen kan?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:50

Shirley schreef:
Als het niet te ver/lang reizen is, kan hij misschien wel in het "puntje" staan ?

Krijg je teveel kogeldruk. lijkt me geen goed idee :n

TS, heb je uberhaupt een auto om een 3-4 paardstrailer te trekken? Want die dingen zijn leeg al meer dan 1000 kg.
Je zit dicht bij Annemarie vd Toorn, kijk of je 'm daar 10 dagen kwijt kan, die kunnen wel met een Shet met hoefbevangenheidskans omgaan lijkt me. Kost je wel wat, maar dan kan je er wel van uit gaan dat er goed voor gezorgd wordt.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:45

Ik zou hem niet meenemen maar een plekje voor hem zoeken bij jou in de buurt. Zijn er helemaal geen mensen te vinden die 10 dagen voor je pony kunnen zorgen?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:50

barbaras schreef:
Hij is gewend snachts binnen te staan, t is voor tien dagen. Hij is beetje angsthaas...

Hmmm, jammer. Dan heb ik helaas geen plekje voor hem :(

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 10:08

Ibbel schreef:
Shirley schreef:

Krijg je teveel kogeldruk. lijkt me geen goed idee :n

TS, heb je uberhaupt een auto om een 3-4 paardstrailer te trekken? Want die dingen zijn leeg al meer dan 1000 kg.
Je zit dicht bij Annemarie vd Toorn, kijk of je 'm daar 10 dagen kwijt kan, die kunnen wel met een Shet met hoefbevangenheidskans omgaan lijkt me. Kost je wel wat, maar dan kan je er wel van uit gaan dat er goed voor gezorgd wordt.

Ik rij in een chevrolet suburban, kogeldruk is geen probleem, en mag 3200 kg trekken

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 11:56

Shirley schreef:

heb ik ook nog aan zitten denken maar heeft iemand hier ervaring mee?

DesixNorris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 23:45

Ik zou het niet erg vinden om voor jou shetlander te zorgen voor 10 dagen. Ik woon alleen wel in Berlicum en dat is plusminus 1 uur en kwartier rijden voor je, weet niet of je dat er voor over hebt. We zijn bezig met het maken van een paddock, maar er staat nog geen omheining omheen. Kan wel een simpele omheining regelen voor hem mits hij niet uitbreekt, dan kan hij daarin overdag. Kan evt ook de wei op want het gras is daar heel erg kort. Laatste optie is hele dag op stal met paar uurtjes buiten in de wei of een wandeling maken, zodat ie toch even buiten is. Stal is overigens 6x3m dus best wel ruim. Mijn pony's staan 24/7 buiten dus dan heeft ie de stal voor zichzelf. Ik lees dat hij een angsthaas is en daar heb ik ook ervaring mee aangezien een van mijn pony's zijn hele leven op een manege heeft gestaan en nooit buiten is geweest waardoor hij ook voor alles bang is.. :+ Gaan jullie weg in de meivakantie? Ik heb dan genoeg tijd om hem evt ook te rijden. Ben niet zo groot en niet zo zwaar, maar weet niet hoe groot ie is en wat ie hebben kan. Laat me weten of dit je iets lijkt, dan overleg ik het allemaal even thuis. ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 01:10

Veewagentje huren met trekhaak, kunnen ze alle 3 mee. Of vragen of iemand mee wil rijden om jullie weg te brengen en daarna te halen met een 1,5 prds trailer nog?

dejoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:23

Ik zou proberen extra vervoer te regelen of kijken of je hem voor die 10 dagen bij iemand anders kan onderbrengen.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 08:23

extra vervoer heb ik al voor gekeken maar t is twee uur heen en terug dus iemand is per keer iig minimaal vier uur kwijt....

veewagentje met trekhaak wordt niks want ook heel mijn gezin moet mee incl kind, twee honden en alle spullen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:29

Het is jammer dat je zo ver weg zit,anders had hij hier best op de paddock gemogen met mijn andere shetter. (eten uit slowfeeder,geen kans op bevangenheid.)

Is er geen bokker in de buurt die je even uit de brand kan helpen?Misschien een advertentie op de markt zetten?

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 11:53

wil hem niet bij een onbekende zetten eigenlijk....ben altijd een erg grote meut met mijn paarden.
Zijn net mijn kinderen en heb te vaak gezien dat t niet gaat zoals ik zou willen...en zou het daarnaast erg fijn vinden hem mee te nemen want dan kan hij ook mee t bos in. hij is mijn handpony nl....maar ja heb al advertenties gezet enz

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:48

Begrijpelijk,zou ik ook niet zo snel voor kiezen.

Hopelijk vind je een oplossing!Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:52

barbaras schreef:
extra vervoer heb ik al voor gekeken maar t is twee uur heen en terug dus iemand is per keer iig minimaal vier uur kwijt....

veewagentje met trekhaak wordt niks want ook heel mijn gezin moet mee incl kind, twee honden en alle spullen

Kan je niet dat + je eigen auto met kids, honden, spullen etc.?
Weet niet of er 2 mensen aanwezig zijn met een rijbewijs?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:18

[***] schreef:
barbaras schreef:

Kan je niet dat + je eigen auto met kids, honden, spullen etc.?
Weet niet of er 2 mensen aanwezig zijn met een rijbewijs?

Goed idee!

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:01

Hoezo is twee keer rijden geen optie? Dan heb je alles in eigen hand en ben jijzelf er alleen wat langer mee bezig? En heb je misschien twee keer een halve dag korter vakantie, maar wel je hele beestenboel compleet. En geen zorgen of het allemaal wel goed gaat met je shet.
Of er moet echt een duidelijke reden zijn om dit niet te kunnen doen?

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:46

Ja je kan idd met 2 auto'd rijden, als er 2 personen zijn die dat kunnen natuurlijk :)