Verzekeringen, eerlijkheid word altijd gestraft!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Lizanne

Verzekeringen, eerlijkheid word altijd gestraft!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 18:05

Hallo,

Ik start dit topic eigenlijk om is jullie mening te horen, misschien wat meer info te krijgen of misschien zelfs nog een oplossing te vinden (Als dit niet te laat is)

Een tijdje terug (Oktober 2013) heb ik een klein ongeluk met mijn paard gehad. We waren van plan om een rustig buitenritje in het bos te maken, maar daarvoor moeten we natuurlijk eerst een stuk de straat over. Alles ging prima tot dat er om de hoek van de straat een bierkar kwam aangereden met een aantal zatlappen erop. (Je kent het wel, een soort tafel met stoeltjes op wielen en dat je moet fietsen en kunt drinken tegelijkertijd) Mijn paard had de kar al voorbij zien vlammen en was al wat gestrest, ik ging dus even met hem op de stoep staan. Hem mooi naar het gevaar gedraaid zodat hij het goed kon zien en de bierkar er gewoon voorbij kon. (Ik verwachte al dat de mannen geen rekening met mij gingen houden, vandaar)

Wat gebeurde er nu, de mannen zagen dat mijn paard dit wel eng vond, nouja het is zachtjes beschreven dat ze dit helemaal geweldig vonden.
Hup, muziek harder, hard roepen, met de vuisten bonken op tafel en maar lekker hard met da kar naar mijn paard toe rijden. Uit angst begon hij te steigeren, ik probeerde hem te kalmeren en deed tegelijkertijd naar de mannen een teken dat ze meteen moesten stoppen. Dit deed ik vriendelijk omdat ik wist dat roepen op dat moment toch geen zin had en ze dat alleen nog maar leuker zouden vinden.

Nougoed, ze reden gewoon lekker door en kwamen met de kar nog is richting ons gereden.
Mijn paard probeert uit angst nog weg te vluchten door achteruit te stappen en BAM , we belanden tegen een geparkeerde auto.

Ik ben met hem meteen een andere straat ingereden , afgestapt en hem gekalmeerd.
Getuige kwamen mij achterna gereden en riepen dat ik moest omdraaien en aanbellen bij de man van de auto.

Nu heb ik dus vandaag pas de boete binnen gekregen, dit is al langs de verzekering enal gegaan. Mijn boete is 250 euro.

Het leuke is, de auto zat al VOL met krassen en deuken en onze deuk was, nou.... een 3 cm op 2 cm??

Ik vind het SCHANDALIG en ik kook!
Nu heb ik wel gehoord dat als er zoveel maanden tussen zitten ik normaal gezien niet meer de volle pot hoefde te betalen?

Mensen die hier meer over weten of dit ook al is hebben meegemaakt?
Vertel het gerust hieronder.... Misschien dat me dat op de een of andere manier wel opbeurt!

Sorry voor het lange verhaal! Maar zo kon ik toch even mijn hart luchten... -O-

Sjoos

Re: Verzekeringen, eerlijkheid word altijd gestraft!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:06

Een klein deukje kost al snel 250,-. Dus het klinkt nog best reëel eerlijk gezegd...

Yucca

Re: Verzekeringen, eerlijkheid word altijd gestraft!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:08

Moet toch niet uitmaken of er al een deuk inzat of niet? Jij maakt schade dus jij of je verzekering betaald, klaar uit.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:12

Een boete van wat of wie dan?

Waarom ga je niet langs je verzekering om extra info te vragen.
Staan roepen dat je dit niet eerlijke vind zonder de nodige info op te vragen heeft geen nut.

Je hebt een deuk veroorzaakt, dus die moet betaald worden. Ongeacht hoe staat van de auto voordien was.

Plus als je getuigen en gegevens hebt van de veroorzakers van de onrust kan je daar misschien mee weg.

Maar als dit maanden geleden is, wordt alles een stuk moeilijker.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:13

Ik zou ook behoorlijk koken! Wat een rotmensen met hun kar!
Hadden die getuigen die hadden gezien dat je tegen die auto opknalde dan ook niet gezien dat die mensen met hun bierkar je paard helemaal aan het opjutten waren? Ik zou dat zeker gemeld hebben. Is er ook niet zo'n wet dat je een ruiter met zijn paard nooit in gevaar mag brengen? Nou klonk behoorlijk gevaarlijk wat zij bezig waren met hun kar.

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 18:13

Yucca schreef:
Moet toch niet uitmaken of er al een deuk inzat of niet? Jij maakt schade dus jij of je verzekering betaald, klaar uit.

Het gaat erom waarom dat ik het moet betalen ;) Niet of het nu wel of niet een deuk was.. De schadevergoeding zou normaal gezien naar de mensen van de bierkar moeten gaan. Maar dat is mijn mening dan :) Vind het gewoon verschrikkelijk hoe sommige mensen in elkaar steken :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:15

Ze maakt schade door schuld van een ander..

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:16

De franchise, of risico bedoel je dus met die 250€:
Dat is wel iets anders als een boete.
Dit weet je van het begin van de polis. Die je dus hebt moeten ondertekenen gok ik.

Als jij kan bewijzen dat bierkar aansprakelijk is kan dat bedrag verhalen, zo niet.. Zal je ermee blijven zitten.

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 18:16

Kirrr schreef:
Een boete van wat of wie dan?

Waarom ga je niet langs je verzekering om extra info te vragen.
Staan roepen dat je dit niet eerlijke vind zonder de nodige info op te vragen heeft geen nut.

Je hebt een deuk veroorzaakt, dus die moet betaald worden. Ongeacht hoe staat van de auto voordien was.

Plus als je getuigen en gegevens hebt van de veroorzakers van de onrust kan je daar misschien mee weg.

Maar als dit maanden geleden is, wordt alles een stuk moeilijker.

Er staat hierboven al vermeld dat dit allemaal al met de verzekering geregeld is. De man eiste 600 euro en hier is vervolgens veel gedoe over geweest omdat de verzekering dat weigerde te betalen. (Zei zagen ook wel dat de auto gewoon voor de schroot was)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:16

Jij gaat met je paard de weg op dus bent verantwoordelijk voor wat er gebeurt.

Als je denkt dat de mensen van de bierkar dit hadden moeten betalen had je al hun namen ook bij de verzekering kenbaar moeten maken en dit ook bij de politie moeten laten weten.

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 18:17

Snollygoster schreef:
Hadden die getuigen die hadden gezien dat je tegen die auto opknalde dan ook niet gezien dat die mensen met hun bierkar je paard helemaal aan het opjutten waren? Ik zou dat zeker gemeld hebben. Is er ook niet zo'n wet dat je een ruiter met zijn paard nooit in gevaar mag brengen? Nou klonk behoorlijk gevaarlijk wat zij bezig waren met hun kar.

Ja indd , dat zei ik dus ook!
Politie zijn antwoord was: Je moet je paard maar in bedwang kunnen houden :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:17

_Lizanne schreef:
Yucca schreef:

Het gaat erom waarom dat ik het moet betalen ;) Niet of het nu wel of niet een deuk was.. De schadevergoeding zou normaal gezien naar de mensen van de bierkar moeten gaan. Maar dat is mijn mening dan :) Vind het gewoon verschrikkelijk hoe sommige mensen in elkaar steken :)

Waarom? Jou paard veroorzaakt schade en jij moet je paard onder controle hebben.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:17

Jij moet het betalen omdat jij schade veroorzaakt hebt. Of de mannen van de bierkar nu wel of niet naar je toe kwamen (als je paard al gestessed was toen hij ze zag komen had je al maatregelen kunnen nemen zoals afstappen en ervan wegrijden) dat maakt niet uit, jij zat op t paard, paard maakt schade, jij betaald. Althans, hier in NL valt het onder je verzekering als je op je paard zit en hoef je niets te betalen, maar hoe dat in BE is durf ik niet te zeggen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:18

Volgens mij ben jij helemaal niet aansprakelijk.
Door het wangedrag van de jongeren op die bierfiets is jouw paard uit angst tegen een auto aangekomen. Het is dus onverantwoord gedrag wat die jongens deden en niet de 'eigen energie' van het paard (dat hij bv een auto beschadigd puur om het 'vervelend zijn'. Jij bent dus niet aansprakelijk. Je hebt alle maatregelen getroffen om je paard rustig te houden en de situatie te overzien. Maar toch vond de groep het noodzaak de muziek nog harder te zetten en nog harder te roepen. Zij reageerden niet op jouw signalen om te stoppen en daardoor kreeg jouw paard met jou een botsing.
Kunnen die mensen wel doodleuk achter jou aanlopen dat jij aan moet bellen, maar ze hadden beter die groep achterna kunnen gaan want ZIJ zijn aansprakelijk voor die schade. Niet jij.

Maar goed, uiteindelijk heb je waarschijnlijk geen gegevens van die groep, en als je een rechtszaak aanspant ben je al 171 euro griffierecht kwijt(en als je voldoende verdiend ook nog de kosten voor advocaat)..

Evelyne79

Al zijn de mensen in de bierkar de aanleiding, dan nog heb jij niet te negeren dat jij met je paard tegen een auto hebt gezeten.
Je had je zowiezo moeten melden bij de eigenaar van de auto en samen een schadeformulier in moeten vullen.
Wat je hooguit had kunnen doen is de mannen van de bierkar aansprakelijk stellen.
Wat de verzekering daar dan mee doet is hun pakkie an, maar jij hebt te handelen naar de schade die jij met je paard aanricht.
Het is niet mijn schuld dus ik betaald de schade niet gaat dan echt niet op, de persoon van de auto is de de volgende dupe omdat jij het niet nodig vindt om er wat mee te doen.
Het is niet aan jou om te bepalen dat er geen schade is omdat er toch al deuken inzitten.
De mannen op de bierkar waren niet goed bezig, maar jij zeker ook niet!

Jennyj01

Dan moet je wel melding hiervan maken bij de politie. En de mensen van de bierkar aansprakelijk stellen. Dan kun je jou schade (die €250) bij hun claimen. En hopen dat hun verzekering jou betaald. Ondertussen moet jij gewoon betalen.
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 14-04-14 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 18:18

Sjoos schreef:

Als je denkt dat de mensen van de bierkar dit hadden moeten betalen had je al hun namen ook bij de verzekering kenbaar moeten maken en dit ook bij de politie moeten laten weten.

Even afstappen terwijl je paard op ontploffen staat en dan aan 8 dronken mensen vragen, pardon , zou ik even jullie namen mogen noteren? :+

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:20

RoyceMack schreef:
Door het wangedrag van de jongeren op die bierfiets is jouw paard uit angst tegen een auto aangekomen. Het is dus onverantwoord gedrag wat die jongens deden en niet de 'eigen energie' van het paard (dat hij bv een auto beschadigd puur om het 'vervelend zijn'. Jij bent dus niet aansprakelijk. Je hebt alle maatregelen getroffen om je paard rustig te houden en de situatie te overzien. Maar toch vond de groep het noodzaak de muziek nog harder te zetten en nog harder te roepen. Zij reageerden niet op jouw signalen om te stoppen en daardoor kreeg jouw paard met jou een botsing.
Kunnen die mensen wel doodleuk achter jou aanlopen dat jij aan moet bellen, maar ze hadden beter die groep achterna kunnen gaan want ZIJ zijn aansprakelijk voor die schade. Niet jij.

Maar goed, uiteindelijk heb je waarschijnlijk geen gegevens van die groep, en als je een rechtszaak aanspant ben je al 171 euro griffierecht kwijt(en als je voldoende verdiend ook nog de kosten voor advocaat)..

Nope. Jij hebt als ruiter ten allen tijden je paard onder controle te houden anders hoor je niet op de openbare weg thuis. Zou wat zijn elke keer dat een ander een scheet laat of met een brommer voorbij komt, of een plastic tas die tegen je paard aanvliegt en je maakt schade. Sorry meneer, het is niet mijn paard zijn eigen energie, hij werd opgeschrikt.

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 18:21

belle_boef schreef:
_Lizanne schreef:

Waarom? Jou paard veroorzaakt schade en jij moet je paard onder controle hebben.

Heb jij de tekst hierboven wel helemaal gelezen? :) Paard onder controle houden.... Pardon?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:22

Je kunt proberen om het op de jongens te verhalen, maar dat zou je wel via een rechtzaak moeten doen. Voor de eigenaar van de auto is het zo: jij maakt de schade, jij moet betalen. Als jij vind dat de schade door een ander is gekomen, dan is dat aan jou om te bewijzen.

Rechtzaken zijn een stuk duurder dan die 250 euro... dus ik zou nog wel 2 keer nadenken. Viel het trouwens niet gewoon onder je WA verzekering? Als je daarbij een eigen risico hebt, tja, daar heb je zelf voor gekozen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:22

Ben jij nadat je je paard weer op stal had staan naar de mensen gegaan van de auto om er melding van te maken? Nee Dan zit je behoorlijk fout. Kan zelfs doorrijden na ongeval worden lijkt me. Uiteraard kan je je verweren en jouw verhaal doen, maar jij heb je blijkbaar ook niet aan de regels gehouden.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:23

Evelyne79 schreef:
Al zijn de mensen in de bierkar de aanleiding, dan nog heb jij niet te negeren dat jij met je paard tegen een auto hebt gezeten.
Je had je zowiezo moeten melden bij de eigenaar van de auto en samen een schadeformulier in moeten vullen.
Wat je hooguit had kunnen doen is de mannen van de bierkar aansprakelijk stellen.
Wat de verzekering daar dan mee doet is hun pakkie an, maar jij hebt te handelen naar de schade die jij met je paard aanricht.
Het is niet mijn schuld dus ik betaald de schade niet gaat dan echt niet op, de persoon van de auto is de de volgende dupe omdat jij het niet nodig vindt om er wat mee te doen.
Het is niet aan jou om te bepalen dat er geen schade is omdat er toch al deuken inzitten.
De mannen op de bierkar waren niet goed bezig, maar jij zeker ook niet!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:24

_Lizanne schreef:
Snollygoster schreef:

Ja indd , dat zei ik dus ook!
Politie zijn antwoord was: Je moet je paard maar in bedwang kunnen houden :)

Heel erg jammer, maar dan vrees ik dat jij er niets meer aan zult kunnen veranderen.

@Breghje er is toch wel een groot verschil tussen een paard dat van iets opschrikt en een paard dat opzettelijk opgejut wordt. Wat deze jongens gedaan hebben is het paard doen schrikken met kwaad opzet, ik denk niet dat iemand die met een brommer rijdt daar over nadenkt.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:24

_Lizanne schreef:
Sjoos schreef:

Even afstappen terwijl je paard op ontploffen staat en dan aan 8 dronken mensen vragen, pardon , zou ik even jullie namen mogen noteren? :+

Toch is het zo...
Als ik tegen een auto rij met men paard ga ik ook aangeven dat er bende gekken men paard zot maakte.

Je bent onschuldig tot je schuld bewezen is.

Die 250€ is toch je franchise? De vrijstelling in je polis?

Die is altijd even hoog ongeacht of er 1000000€ schade is of 500€ schade.
Verzekering betaald alles buiten die franchise.
Behalve als er een aansprakelijke 3e is die je dus ook kan aanwijzen en dat kan bewezen worden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:25

Breghje schreef:
RoyceMack schreef:

Nope. Jij hebt als ruiter ten allen tijden je paard onder controle te houden anders hoor je niet op de openbare weg thuis. Zou wat zijn elke keer dat een ander een scheet laat of met een brommer voorbij komt, of een plastic tas die tegen je paard aanvliegt en je maakt schade. Sorry meneer, het is niet mijn paard zijn eigen energie, hij werd opgeschrikt.

dus dat betekend, dat ik met mijn 3 jarige paard, die ik verkeersmak wil maken, niet op de straat mag komen omdat hij kan schrikken van een bierfiets en dan schade aan kan richten waarvoor ik dan aansprakelijk ben? Hoe krijg ik mijn paard dan ooit verkeersmak? Met puur geluk dat ik die achterlijke jongens niet tegenkom op hun bierfiets?