Welke verzekering hebben jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lisetteexx

Welke verzekering hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 19:02

Hallo

Als dit topic niet goed staat mag het verplaatst worden :)

Ik heb een heel gaaf paard op het oog, die ik eerst tijdelijk in bruikleen neem om te kijken of het klikt! Maar ik wil haar graag gaan verzekeren!
Nu is mijn vraag waar kan ik het beste verzekeren? En waarvoor kan ik haar het beste verzekeren?

Ik heb al uren op de computer doorgebracht om te kijken, maar ik zie echt de bomen door het bos niet meer :)

Hebben jullie een tip voor mij?

Balou_k

Re: Welke verzekering hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:09

Mijn pony was verzekerd bij van Bierum, top verzekering.

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 20:28

Dankjewel ga ik daar even lezen

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 18:24

PP >> TAO

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 14:27

ik lees even mee, zelf ook zitten kijken maar ik weet natuurlijk nooit hoe goed een is

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:03

Elke verzekering is zo goed als de voorwaarden zijn.
Lees dus heel goed wat er precies onder de dekking valt en of dat past bij de wensen die je hebt.

De adders zitten vooral in de uitkeringsplafonds en de voorwaarden om een behandeling te mogen beginnen of beëindigen.

Weet dus vooral wat je wil verzekeren en zoek dan de verzekeraar met de beste voorwaarden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:23

Ik heb de jonge paarden in de opfok verzekerd bij Hippo Zorg dmv een ODA-verzekering inclusief diefstaldekking. De merrie inclusief bruikbaarheid als fokmerrie, de hengst alleen als sportpaard.

Een paard in bruikleen zou ik afhankelijk van de afspraken die je met de eigenaar maakt ook tegen ziektekosten verzekeren. Bij mijn eigen paarden calculeer ik dat risico in (en verzeker ik het niet), maar bij een in bruikleen kan dat anders liggen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:58

volgens mij kun je een paard van een ander niet verzekeren.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:00

Mijne zit bij Equipe, zeer tevreden. Zij keren spoedig uit.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:11

Ik was verzekerd bij Van Bierum. Maar onlangs zijn de voorwaarden veranderd en gaat je premie omhoog als je declareert... Nu ben ik op zoek naar een andere.

Bij Equipe moet je kreupelheden ed laten onderzoeken/behandelen door een veearts van hun lijst. En in Noord-Holland is dat er maar eentje. En die zit hier helaas niet in de buurt.

Hippozorg is duurder dan Bierum zo te zien.

-gaat verder zoeken-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:58

Bij van Bierum, dit is teminste een verzekering die het paard voorop stelt! Hele fijne ervaring gehad mbt inslapen van mijn paard. Altijd mee gedacht en netjes uitgekeerd en belang van het paard altijd voorop. Het klopt dat als je ziektekosten declareert je meer premie gaat betalen het jaar erop. Maar de prijs en wat ze er voor bieden is zelfs met verhoging nog lager dan elders..

Mijn paard zit weer bij van Bierum!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:28

Jennyxx schreef:
Ik was verzekerd bij Van Bierum. Maar onlangs zijn de voorwaarden veranderd en gaat je premie omhoog als je declareert... Nu ben ik op zoek naar een andere.

Bij Equipe moet je kreupelheden ed laten onderzoeken/behandelen door een veearts van hun lijst. En in Noord-Holland is dat er maar eentje. En die zit hier helaas niet in de buurt.

Hippozorg is duurder dan Bierum zo te zien.

-gaat verder zoeken-

Dat van Equipe is niet waar hoor (of althans in de praktijk)! Het moet alleen een NL geregistreerde DA zijn. Mijn kreupelkind had een enorm abces en is van begin af aan door een DA van mijn keuze geholpen, die niet in hun lijstje staat.

Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:09

Snds dit jaar heb ik mijn paarden bij Equine Risk verzekerd. Maar tot nu toe nog niet naar tevredenheid. Ik heb mijn paard door een chiropractor (tevens gedoplomeerd DA) laten behandelen, maar krijg die kosten niet terug.
Ook heeft mijn paard kunststof zooltjes ter bescherming van de zool omdat wij vrij veel op stenige paden rijden. Hierdoor kan ik ook kreupelheden niet vergoed krijgen.
Zo heb ik weinig aan deze verzekering en ga ik hem toch maar weer opzeggen.
Heeft me weer bakken met geld gekost, zo'n klinische keuring is namelijk ook niet echt goedkoop....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:08

Dat is opzich wel logisch toch? Als je een speciaal beslag hebt is dit voor de verzekering gewoon een extra risico dus sluiten ze kreupelheden uit... Dat jij ze gebruikt voor stenige paden zal ze allerminst interesseren. Dat zullen er wel meer zeggen waarbij het dan stiekem toch een medisch probleem is. Je moet eens weten hoeveel met zulke dingen gesjoemeld wordt.

Net als chiropractor dat valt ook niet onder medische kosten die je vergoed krijgt dan moet je een luxer pakket nemen. Dat is bij mijn verzekering (bierum) net zo normale ziektekosten pakket is voor normale vergoedingen op medisch gebied. Als je een extra zekerdekking neemt wordt dingen als chiropractor etc ook vergoed.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:15

Balou_k schreef:
Mijn pony was verzekerd bij van Bierum, top verzekering.

Daar had ik mijn paard jaaaaaren geleden ook verzekerd, alleen maar lof!

Je wordt fijn persoonlijk geholpen, er is altijd fijn contact.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:36

Ik zit bij Hippozorg (equine risk), dat bevalt mij goed. Ik zit er al jaren bij en ben nog verzekerd met het oude eigen risico van 20% (minimaal 40 euro). Bierum ken ik niet.

Ik vind het niet meer dan normaal dat je niet alles vergoed krijgt, ik zou het liefst ook alles vergoed krijgen, maar zo werkt dat nou eenmaal niet. Ik had laatst de masseur en osteopaat in 1 week, dat hakte er flink in, maar daarvan kreeg ik niks vergoed. Ik weet wel dat er creatieve dierenartsen zijn, die het onder een bepaalde behandeling wegboeken, maar dat vind ik eigenlijk gewoon fraude.

Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:27

Yvank_ schreef:
Dat is opzich wel logisch toch? Als je een speciaal beslag hebt is dit voor de verzekering gewoon een extra risico dus sluiten ze kreupelheden uit... Dat jij ze gebruikt voor stenige paden zal ze allerminst interesseren. Dat zullen er wel meer zeggen waarbij het dan stiekem toch een medisch probleem is. Je moet eens weten hoeveel met zulke dingen gesjoemeld wordt.

Net als chiropractor dat valt ook niet onder medische kosten die je vergoed krijgt dan moet je een luxer pakket nemen. Dat is bij mijn verzekering (bierum) net zo normale ziektekosten pakket is voor normale vergoedingen op medisch gebied. Als je een extra zekerdekking neemt wordt dingen als chiropractor etc ook vergoed.

Het beslag is dus geen speciaal beslag...het is puur bescherming tegen steenslag. En sjoemelen is best lastig. Hij moest namelijk op de kliniek uitgebreid klinische gekeurd worden + iemand van de verzekering kwam langs voor nogmals een keuring.

Verder hebben we de meest uitgebreide verzekering, maar alsnog dus geen vergoeding voor chiropractie

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:29

Ik ben verzekerd bij Hippozorg.
Heb eeb ODA verzekering en uigebreide ziektekosten verzekering. Ben tot nu toe super tevreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:17

Klinisch zegt helemaal niets over hoe de hoeven er van binnen uitzien :n dat kan alleen met rontgen. Ik snap de verzekering wel.. Jij geeft aan het voor steenslag te doen maar ze kunnen niet controleren of het paard misschien dunnen zolen heeft wat weer verhoogd risico geeft op kreupelheden.. dan moeten ze eerst rontgen. Voor een verzekering is alles wat afwijkt van het normale een risico... Het is anders wat als je paard geconstateerd wordt met een probleem en daarvoor zooltjes moet dan vergoeden ze wel. Maar als je het bij voorbaat al hebt...; Tja dan is alles wat geen normaal ijzer is zonder poespas, voor de verzekering een risico..

En voor chiropractie dat verschilt dan per verzekering, maar als in je voorwaarden staat dat het vergoed wordt dan hoor je het vergoed te krijgen, staat dat er niet dan krijg je het ook niet.. Maar dat wist je van te voren :)