Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Daaphh schreef:Ik weet niet of je van België of Nederland bent, maar hier in België kan je het gewoon zonder rijlessen en rijschool doen. zo heb ik het gedaan.
Ik ben op een oefenterrein geweest waar ze met auto's oefenen. Ergens op internet vind je precies hoe je je oefeningen moet uitvoeren en dat blad heb ik afgedrukt en geoefend. Gewoon oefenen tot je het gevoel hebt dat het je lukt en dan een afspraak maken.
muppetmayo schreef:Als je het idee hebt dat je het zonder lessen wel redt, waarom zoek je dan idd niet een dagcursus via Vakantieveilingen? Helaas heb ik er (voor mijn gevoel) niet heel veel aan gehad, ik kon na de dagcursus nog geen meter achteruit rijden ondanks dat ik zelf al een aantal avonden had geoefend op een parkeerterrein. Vooruit ging redelijk voor mijn idee. Toch ben ik geslaagd, het zegt dus helemaal niets... Ik was voor ruim onder de 200 euro klaar. Dat is volgens mij nog bijna net zo voordelig dan alleen het examen, en dan heb je gelijk een auto etc.
Polly schreef:muppetmayo schreef:Als je het idee hebt dat je het zonder lessen wel redt, waarom zoek je dan idd niet een dagcursus via Vakantieveilingen? Helaas heb ik er (voor mijn gevoel) niet heel veel aan gehad, ik kon na de dagcursus nog geen meter achteruit rijden ondanks dat ik zelf al een aantal avonden had geoefend op een parkeerterrein. Vooruit ging redelijk voor mijn idee. Toch ben ik geslaagd, het zegt dus helemaal niets... Ik was voor ruim onder de 200 euro klaar. Dat is volgens mij nog bijna net zo voordelig dan alleen het examen, en dan heb je gelijk een auto etc.
Dan had je voor een normaal tarief bij een fatsoenlijke rijschool waarschijnlijk wel leren achteruitrijden. Dat is namelijk hetgene waarvoor bij een goede rijschool de instructeur naast je zit, je dingen leren die je nog niet kan.
Ze zijn er niet voor niks en je krijgt dat stempeltje niet bij een pakkie boter. Amanda schreef:Via Vakantieveilingen is wel een idee. Ik heb het zelf ook zo gedaan, was nog geen 250 euro kwijt, 5 uur les gehad en examen gehaald. Wel is oefenen aan te raden, anders red je het niet in 1 dag waarschijnlijk.

). Zo heb ik rustig voor mijzelf kunnen oefenen zonder dat ik iemand in de weg zat. muppetmayo schreef:Polly bij mij kwam het ook zeker aan bod hoor, alleen klikte het totaal niet met de instructeur. We hadden van 8 tot 1 les met 2 personen (dit hoorde je pas op lokatie). Ik werd erg nerveus van de man, als ik achteruit wilde rijden zat hij maar te jagen, en als ik dan de kluts kwijt was riep hij bijvoorbeeld draaien aan dat stuur! Als ik dan zei welke kant op, riep hij, ja de goeie! Dit werkt bij mij dus niet.
Daaphh schreef:Ik weet niet of je van België of Nederland bent, maar hier in België kan je het gewoon zonder rijlessen en rijschool doen. zo heb ik het gedaan.
Ik ben op een oefenterrein geweest waar ze met auto's oefenen. Ergens op internet vind je precies hoe je je oefeningen moet uitvoeren en dat blad heb ik afgedrukt en geoefend. Gewoon oefenen tot je het gevoel hebt dat het je lukt en dan een afspraak maken.